Rychlost nestačila, Engeho zradila technika

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 13. června 2005 11:39
Sdílej:

Tomáš Enge podal v nočním závodu na Texas Motor Speedway skvělý jezdecký výkon okořeněný nejrychlejším kolem závodu,...

kvůli problémům s elektronikou však nabral značnou ztrátu a v cíli byl klasifikován 19. Přesto si mohl alespoň připsat první dokončený závod sezony. Český jezdec podával v Texasu skvělé výkony, po druhém místě ve čtvrteční kvalifikaci byl nejrychlejší v obou pátečních trénincích a v závodu se bez problémů držel ve vedoucí skupince. Ve 46. kole bohužel musel náhle zpomalit a následně odstavit vůz, který musel být do boxů dotažen. Mechanikům se podařilo problém s elektronikou odstranit, Enge se však na trať vrátil se ztrátou šesti kol. Pak už mu nepomohlo ani to, že znovu jel stejným tempem jako vedoucí jezdci a v závěru závodu si připsal i jeho nejrychlejší kolo, když jako jediný jezdec pokořil průměr 216 mil/h na jedno kolo. Z triumfu ve vyrovnaném závodu se radoval Engeho týmový kolega Tomas Scheckter. Tomáš Enge: „V tuto chvíli jsem hodně zklamaný. Měli jsme velký problém s elektronikou a relativně brzo v úvodu závodu jsme nabrali mnohakolovou ztrátu. Ale vím, že máme dobrý vůz, silný motor od Chevroletu a vím, že všechno bude v pořádku. Když jsem se vrátil na trať, dokázal jsem předjíždět jiné jezdce. Když to bylo zapotřebí, mohl jsem předjíždět celou noc. Když to bylo zapotřebí, dokázali jsme jet stejným tempem jako lídři, takže s tím jsem spokojený. Je skvělé, že Tomas dokázal vyhrát závod, je to skvělé pro celý tým.“ Antonín Charouz, Engeho manažer: „Já jsem s Tomášovým výkonem velmi spokojený a je třeba, aby i lidé při jeho hodnocení vzali do úvahy vývoj závodu a nepodívali se jen na konečné výsledky. Pro Tomáše jsou důležité dvě věci. Jednak letos poprvé dokončil závod a hlavně jel stejně rychle nebo rychleji než špička. To, že nejrychlejší kolo zajel v samém závěru, kdy se pětice jezdců tahala při boji o vítězství o každou tisícinu o něčem svědčí. Porucha elektroniky, kvůli které předtím nabral ztrátu, byla zcela mimo jeho kontrolu." BPA sport marketing, a.s.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.