Rychlost nestačila, Engeho zradila technika

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 13. června 2005 11:39
Sdílej:

Tomáš Enge podal v nočním závodu na Texas Motor Speedway skvělý jezdecký výkon okořeněný nejrychlejším kolem závodu,...

kvůli problémům s elektronikou však nabral značnou ztrátu a v cíli byl klasifikován 19. Přesto si mohl alespoň připsat první dokončený závod sezony. Český jezdec podával v Texasu skvělé výkony, po druhém místě ve čtvrteční kvalifikaci byl nejrychlejší v obou pátečních trénincích a v závodu se bez problémů držel ve vedoucí skupince. Ve 46. kole bohužel musel náhle zpomalit a následně odstavit vůz, který musel být do boxů dotažen. Mechanikům se podařilo problém s elektronikou odstranit, Enge se však na trať vrátil se ztrátou šesti kol. Pak už mu nepomohlo ani to, že znovu jel stejným tempem jako vedoucí jezdci a v závěru závodu si připsal i jeho nejrychlejší kolo, když jako jediný jezdec pokořil průměr 216 mil/h na jedno kolo. Z triumfu ve vyrovnaném závodu se radoval Engeho týmový kolega Tomas Scheckter. Tomáš Enge: „V tuto chvíli jsem hodně zklamaný. Měli jsme velký problém s elektronikou a relativně brzo v úvodu závodu jsme nabrali mnohakolovou ztrátu. Ale vím, že máme dobrý vůz, silný motor od Chevroletu a vím, že všechno bude v pořádku. Když jsem se vrátil na trať, dokázal jsem předjíždět jiné jezdce. Když to bylo zapotřebí, mohl jsem předjíždět celou noc. Když to bylo zapotřebí, dokázali jsme jet stejným tempem jako lídři, takže s tím jsem spokojený. Je skvělé, že Tomas dokázal vyhrát závod, je to skvělé pro celý tým.“ Antonín Charouz, Engeho manažer: „Já jsem s Tomášovým výkonem velmi spokojený a je třeba, aby i lidé při jeho hodnocení vzali do úvahy vývoj závodu a nepodívali se jen na konečné výsledky. Pro Tomáše jsou důležité dvě věci. Jednak letos poprvé dokončil závod a hlavně jel stejně rychle nebo rychleji než špička. To, že nejrychlejší kolo zajel v samém závěru, kdy se pětice jezdců tahala při boji o vítězství o každou tisícinu o něčem svědčí. Porucha elektroniky, kvůli které předtím nabral ztrátu, byla zcela mimo jeho kontrolu." BPA sport marketing, a.s.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?