Rychlost nestačila, Engeho zradila technika

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 13. června 2005 11:39
Sdílej:

Tomáš Enge podal v nočním závodu na Texas Motor Speedway skvělý jezdecký výkon okořeněný nejrychlejším kolem závodu,...

kvůli problémům s elektronikou však nabral značnou ztrátu a v cíli byl klasifikován 19. Přesto si mohl alespoň připsat první dokončený závod sezony. Český jezdec podával v Texasu skvělé výkony, po druhém místě ve čtvrteční kvalifikaci byl nejrychlejší v obou pátečních trénincích a v závodu se bez problémů držel ve vedoucí skupince. Ve 46. kole bohužel musel náhle zpomalit a následně odstavit vůz, který musel být do boxů dotažen. Mechanikům se podařilo problém s elektronikou odstranit, Enge se však na trať vrátil se ztrátou šesti kol. Pak už mu nepomohlo ani to, že znovu jel stejným tempem jako vedoucí jezdci a v závěru závodu si připsal i jeho nejrychlejší kolo, když jako jediný jezdec pokořil průměr 216 mil/h na jedno kolo. Z triumfu ve vyrovnaném závodu se radoval Engeho týmový kolega Tomas Scheckter.
Tomáš Enge: „V tuto chvíli jsem hodně zklamaný. Měli jsme velký problém s elektronikou a relativně brzo v úvodu závodu jsme nabrali mnohakolovou ztrátu. Ale vím, že máme dobrý vůz, silný motor od Chevroletu a vím, že všechno bude v pořádku. Když jsem se vrátil na trať, dokázal jsem předjíždět jiné jezdce. Když to bylo zapotřebí, mohl jsem předjíždět celou noc. Když to bylo zapotřebí, dokázali jsme jet stejným tempem jako lídři, takže s tím jsem spokojený. Je skvělé, že Tomas dokázal vyhrát závod, je to skvělé pro celý tým.“ Antonín Charouz, Engeho manažer: „Já jsem s Tomášovým výkonem velmi spokojený a je třeba, aby i lidé při jeho hodnocení vzali do úvahy vývoj závodu a nepodívali se jen na konečné výsledky. Pro Tomáše jsou důležité dvě věci. Jednak letos poprvé dokončil závod a hlavně jel stejně rychle nebo rychleji než špička. To, že nejrychlejší kolo zajel v samém závěru, kdy se pětice jezdců tahala při boji o vítězství o každou tisícinu o něčem svědčí. Porucha elektroniky, kvůli které předtím nabral ztrátu, byla zcela mimo jeho kontrolu."
BPA sport marketing, a.s.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.