Dan Wheldon v dramatickém finiši překazil naději na vítězství Danici Patrick, Meirovi a Hertovi. Jako vítěz musel v cíli vypít tradiční láhev mléka.
Jak pro něj, tak pro majitele stáje Andretti Green Racing to bylo poprvé. Pro Michaela Andrettiho poprvé, ale v roli majitele stáje. Wheldon překonal Danicu Patrick ve 194. kole.
Danica vypadala velmi odhodlaně a bylo vidět, že žluté fáze pomohly jí a jejímu vozu k tomu, aby i ve finiši byla konkurenceschopná. V závěru však přece jenom musela šetřit pohonné hmoty a ubrat Byla to právě ona, která zavinila nehodu s Tomášem Egem a Tomasem Scheckterem, následkem které oba jezdci museli závod vzdát. Přesto, kdyby se jí povedlo vyhrát, mohl to být historický okamžik celého seriálu IndyCar. Nestalo se tak a nakonec se musela spokojit se čtvrtou pozicí.
Za vítězným Wheldonem na druhé pozici dojel do cíle Vitor Meira a třetí skončil v závodě Bryan Herta. Tonymu Kanaanovi musela stačit až osmá pozice.
Dan Wheldon po závodě řekl: “Byla to nádherná podívaná. Je to můj splněný sen,“ říká Wheldon, jenž se stává prvním jezdcem, jenž vyhrál a přitom startoval ze 16. pozice. ”Miloval jsem Indianapolis už v dobách, kdy jsem byl dítě ještě v Anglii. Můžete vidět, jaké to jsou závody. Nejlepší jezdci světa jsou zde, a také nejlepší týmy světa.“ Wheldon je tedy dalším Angličanem, jenž zde pokořil slavnou trať.
Před ním to byl Graham Hill v roce 1964. Skvělý výkon předvedl veterán těchto závodu Buddy Lazier, jenž dokončil závod na 5. pozici.
Pozice Scott Sharp byla ovlivněna tím, že v závěru závodu byl potrestán penalizací projetím box za to, že blokoval právě Buddyho Laziera. Jinak je možné, že Sharp by byl ve výsledkové listině daleko výš.
Je ale škoda více jezdců, že havarovali, kteří mohli pořádně zamíchat výsledky. Takové jsou ale závody na 500 mil, které se jezdí ve staré cihelně…
A zde je průběžné pořadí šampionátu ročníku 2005: 1 Dan Wheldon 234 2 Tony Kanaan 162 3 Sam Hornish Jr. 146 4 Bryan Herta 139 5 Vitor Meira 136 6 Scott Sharp 125 7 Helio Castroneves 123 7 Dario Franchitti 123 9 Danica Patrick 112 10 Darren Manning 108 11 Patrick Carpentier 101 12 Kosuke Matsuura 90 12 Alex Barron 90 14 Buddy Rice 85 15 Scott Dixon 84 16 Ryan Briscoe 81 17 Tomas Scheckter 77 18 A.J. Foyt IV 76 19 Ed Carpenter 71 20 Roger Yasukawa 68 21 Tomas Enge 62 22 Paul Dana 44 23 Buddy Lazier 30 24 Sebastien Bourdais 18 25 Adrian Fernandez 16 26 Felipe Giaffone 15 27 Jaques Lazier 14 28 Jeff Bucknum 12 29 Marty Roth 10 29 Kenny Brack 10 29 Jimmy Kite 10 29 Richie Hearn 10 29 Jeff Ward 10 29 Larry Foyt 10 29 Bruno Junqueira 10
Foto: IRL
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?