Dan Wheldon v dramatickém finiši překazil naději na vítězství Danici Patrick, Meirovi a Hertovi. Jako vítěz musel v cíli vypít tradiční láhev mléka.
Jak pro něj, tak pro majitele stáje Andretti Green Racing to bylo poprvé. Pro Michaela Andrettiho poprvé, ale v roli majitele stáje. Wheldon překonal Danicu Patrick ve 194. kole.
Danica vypadala velmi odhodlaně a bylo vidět, že žluté fáze pomohly jí a jejímu vozu k tomu, aby i ve finiši byla konkurenceschopná. V závěru však přece jenom musela šetřit pohonné hmoty a ubrat Byla to právě ona, která zavinila nehodu s Tomášem Egem a Tomasem Scheckterem, následkem které oba jezdci museli závod vzdát. Přesto, kdyby se jí povedlo vyhrát, mohl to být historický okamžik celého seriálu IndyCar. Nestalo se tak a nakonec se musela spokojit se čtvrtou pozicí.
Za vítězným Wheldonem na druhé pozici dojel do cíle Vitor Meira a třetí skončil v závodě Bryan Herta. Tonymu Kanaanovi musela stačit až osmá pozice.
Dan Wheldon po závodě řekl: “Byla to nádherná podívaná. Je to můj splněný sen,“ říká Wheldon, jenž se stává prvním jezdcem, jenž vyhrál a přitom startoval ze 16. pozice. ”Miloval jsem Indianapolis už v dobách, kdy jsem byl dítě ještě v Anglii. Můžete vidět, jaké to jsou závody. Nejlepší jezdci světa jsou zde, a také nejlepší týmy světa.“ Wheldon je tedy dalším Angličanem, jenž zde pokořil slavnou trať.
Před ním to byl Graham Hill v roce 1964. Skvělý výkon předvedl veterán těchto závodu Buddy Lazier, jenž dokončil závod na 5. pozici.
Pozice Scott Sharp byla ovlivněna tím, že v závěru závodu byl potrestán penalizací projetím box za to, že blokoval právě Buddyho Laziera. Jinak je možné, že Sharp by byl ve výsledkové listině daleko výš.
Je ale škoda více jezdců, že havarovali, kteří mohli pořádně zamíchat výsledky. Takové jsou ale závody na 500 mil, které se jezdí ve staré cihelně…
A zde je průběžné pořadí šampionátu ročníku 2005: 1 Dan Wheldon 234 2 Tony Kanaan 162 3 Sam Hornish Jr. 146 4 Bryan Herta 139 5 Vitor Meira 136 6 Scott Sharp 125 7 Helio Castroneves 123 7 Dario Franchitti 123 9 Danica Patrick 112 10 Darren Manning 108 11 Patrick Carpentier 101 12 Kosuke Matsuura 90 12 Alex Barron 90 14 Buddy Rice 85 15 Scott Dixon 84 16 Ryan Briscoe 81 17 Tomas Scheckter 77 18 A.J. Foyt IV 76 19 Ed Carpenter 71 20 Roger Yasukawa 68 21 Tomas Enge 62 22 Paul Dana 44 23 Buddy Lazier 30 24 Sebastien Bourdais 18 25 Adrian Fernandez 16 26 Felipe Giaffone 15 27 Jaques Lazier 14 28 Jeff Bucknum 12 29 Marty Roth 10 29 Kenny Brack 10 29 Jimmy Kite 10 29 Richie Hearn 10 29 Jeff Ward 10 29 Larry Foyt 10 29 Bruno Junqueira 10
Foto: IRL
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?