1. Evropa: Kovalainen slavil díky strategii

Kovalainen, Heikki
Kovalainen, Heikki, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 28. května 2005 22:31
Sdílej:

Vedoucí muž průběžného pořadí zvítězil ze 17. místa na startu!

Vedení závodu potrestalo tři hříšníky za nerespektování žlutých vlajek ve včerejší kvalifikaci a jak Kovalainen, tak Rosberg a Premat startovali z výrazně horších startovních pozic, než které si původně svými nejlepšími časy vyjeli. Vysoké teploty sehrály klíčovou roli už v zahřívacím kole a na startu, když mechanici díky problémům se spojkou odtlačili do pitlane hned několik jezdců, mezi kterými byli Yoshimoto, Viso, Lapierre, Speed a Sharp. Většina z nich se však do závodu vrátila.

Další problémy přinesla první zatáčka po startu. Pantano, Bruni, Jani a Lopez pokračovali dále, ale Garcia neodhadl situaci, brzdil příliš pozdě a vlétl zezadu do Carrolla. Negrao byl dalším nešťastníkem a do kolize se zapletli ještě Pla a Monfardini. S pěti nepojízdnými vozy v první zatáčce byl povolán Safety car. Situace využili Lauda, Speed a následně Kovalainen, kteří si zajeli velice rychle k povinné návštěvě boxů. Pantano udržel po restartu vedení před Brunim, Janim, Piccionem a Lopezem. Výrazně si polepšil ve zmatku v první zatáčce právě Piccione. V osmém kole měnil všechny 4 pneumatiky Pantano a Bruni o pět kol později, ale po návratu z boxů se nedokázal vrátit do tempa a jeho časy i problémy se stabilitou ukazovaly, že s červeným vozem není něco v pořádku. Prázdné dráhy využíval rychlý Nico Rosberg.

V 17. kole za sebou měli všichni povinnou zastávku v boxech a na čele jezdil Kovalainen, jenž od startu zajížděl časy, jako by šlo o kvalifikaci. Následoval s menší ztrátou Pantano, dále Rosberg, Jani, Bruni, Lopez, Premat a Piquet. Pantano sice snížil ztrátu na Fina na minimum, ale nedokázal najít místo k předjetí. Raději tedy volil jisté druhé místo a nezbývá mu než litovat, že díky chytřejší strategii soupeřů přišel o slibované dnešní vítězství, které měl doslova na dosah ruky. Kovalainen vytěžil dnes velice cenné vítězství a na stupních vítězů ho doplnili Pantano a Rosberg. Foto: www.gp2series.com

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.