Český pilot startuje do Indy 500 z 10. místa

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
Daniel Šupa 16. května 2005 11:59
Sdílej:

V rozhodující den dokázal Tomáš Enge dále vylepšit své maximum a zajistil si 10. místo na startu.

Původně byly plánovány kvalifikační jízdy na sobotu i neděli, první den se mělo rozhodnout o prvních jedenácti místech, druhý den pak o pořadí na 12. až 22. místě. Do hry se ale v sobotu vložilo počasí a veškeré jízdy musely být zrušeny. V neděli se tak rozhodlo o pořadí na prvních 22. místech. O pořadí rozhodnul průměr čtyř po sobě jdoucích kol, Enge při své premiéře v Indy dosáhnul průměru 226,107 mil/h a po Danice Patrickové je druhým nejlepším nováčkem. Fakt, že se Tomáš kvalifikoval do závodu, znamená, že se stane teprve třetím jezdcem v historii, který v Indy nastoupí k 500 mil Indianapolis i Grand Prix formule 1. Enge dojel v roce 2001 při startu v týmu Prost na 14. místě. Tomáš Enge: „Byla to velmi dobrá jízda a jsem spokojený. Vše proběhlo bez problémů a jsem rád, že má první kvalifikace v Indy je za mnou. Nyní můžeme hledět směrem ke konci příštího týdne a práci na nastavení vozu pro závod. Vůz byl velmi dobrý a motor Chevy je velmi silný. Dívá se hodně lidí i doma v České republice, kteří se hodně těší na největší závod světa. Trvalo mi čtyři dny, než jsem si zcela zvyknul na tuto trať a všechny čtyři zatáčky, ale spotter Tom Sneva a celý tým Panther Racing mi skvěle pomáhali.“ Indy má speciální kvalifikační systém, odlišný od ostatních závodů Indy Racing League. Každý jezdec má k dispozici tři pokusy na zajetí čtyř kol. V případě, že ale svůj pokus dokončí a chce přesto nastoupit k dalšímu, musí si nechat smazat původní čas a začíná zase od nuly. Tisková zpráva: BPA, a.s. Foto: Panther Racing
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.