Český pilot startuje do Indy 500 z 10. místa

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
Daniel Šupa 16. května 2005 11:59
Sdílej:

V rozhodující den dokázal Tomáš Enge dále vylepšit své maximum a zajistil si 10. místo na startu.

Původně byly plánovány kvalifikační jízdy na sobotu i neděli, první den se mělo rozhodnout o prvních jedenácti místech, druhý den pak o pořadí na 12. až 22. místě. Do hry se ale v sobotu vložilo počasí a veškeré jízdy musely být zrušeny. V neděli se tak rozhodlo o pořadí na prvních 22. místech. O pořadí rozhodnul průměr čtyř po sobě jdoucích kol, Enge při své premiéře v Indy dosáhnul průměru 226,107 mil/h a po Danice Patrickové je druhým nejlepším nováčkem. Fakt, že se Tomáš kvalifikoval do závodu, znamená, že se stane teprve třetím jezdcem v historii, který v Indy nastoupí k 500 mil Indianapolis i Grand Prix formule 1. Enge dojel v roce 2001 při startu v týmu Prost na 14. místě. Tomáš Enge: „Byla to velmi dobrá jízda a jsem spokojený. Vše proběhlo bez problémů a jsem rád, že má první kvalifikace v Indy je za mnou. Nyní můžeme hledět směrem ke konci příštího týdne a práci na nastavení vozu pro závod. Vůz byl velmi dobrý a motor Chevy je velmi silný. Dívá se hodně lidí i doma v České republice, kteří se hodně těší na největší závod světa. Trvalo mi čtyři dny, než jsem si zcela zvyknul na tuto trať a všechny čtyři zatáčky, ale spotter Tom Sneva a celý tým Panther Racing mi skvěle pomáhali.“ Indy má speciální kvalifikační systém, odlišný od ostatních závodů Indy Racing League. Každý jezdec má k dispozici tři pokusy na zajetí čtyř kol. V případě, že ale svůj pokus dokončí a chce přesto nastoupit k dalšímu, musí si nechat smazat původní čas a začíná zase od nuly. Tisková zpráva: BPA, a.s. Foto: Panther Racing
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.