Enge: Motegi je oživením

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 28. dubna 2005 08:42
Sdílej:

Dokončení závodu je hlavním cílem Tomáše Engeho v nadcházejícím závodním víkendu v Motegi.

Český jezdec týmu Panther Racing se do Japonska těší, závod mimo USA podle něj přispívá k zatraktivnění šampionátu. Dokončení závodu je hlavním cílem Tomáše Engeho v nadcházejícím závodním víkendu v Motegi. Český jezdec týmu Panther Racing se do Japonska těší, závod mimo USA podle něj přispívá k zatraktivnění šampionátu. Šampionát IndyCar pokračuje po měsíční přestávce jediným závodem mimo USA, který hostí japonský ovál Twin ring Motegi. Jeden a půl míle dlouhý ovál má tvar vajíčka, jednotlivé dvojice zatáček proto vyžadují odlišné nastavení vozu – v rychlé části se preferuje maximální rychlost, ve pomalejším úseku zase větší přítlak, výsledné nastavení je proto kompromisem. Enge mezi závody IRL ukázal své kvality v úvodním závodu LMES, kde s Ferrari 550 Maranello českého týmu MENX byl nejrychlejším jezdcem své třídy. Nyní je už však plně soustředěn na náročný závodní víkend. Enge i celý tým Pannther Racing chtějí v Japonsku konečně protrhnout letošní smůlu a dokončit závod. Tomáš Enge: „Motegi trochu připomíná Phoenix, je tam v podstatě jen jedna stopa a odlišné zatáčky – jedna dvojice se jede naplno, ve druhé se ubírá. Rozdíl je však v tom, že Motegi je rychlejší, dosahované průměry jsou o více než 20 mil/h na kolo vyšší. Pro Japonce je závod velkou událostí, hned dvě automobilky dodávají do IRL motory a je dost dobře možné, že pro domácí závod připraví extra motory. Pevně věřím, že Panther Racing bude stejně jako na předchozích tratích konkurenceschopný, ale hlavním cílem je dokončit závod, snad už jsme si letošní porci smůly vybrali. Samotné Japonsko se mi líbí a je to oživení seriálu, stejně jako závody na klasických tratích. Je jen škoda, že se letos nejede v Evropě.“ Twin Ring Motegi vybudovala Honda a leží asi 100 km severovýchodně od Tokia a skýtá kombinaci oválu a okruhu. Závod v Japonsku je pro všechny aktéry nejnáročnějším bodem sezony co do logistiky, z Indianapolis je třeba přepravit veškeré vybavení týmů i pořadatelů, což obnáší skoro 200 tun. Dopravu obstarávají dvě obří letadla Boeing 747, veškerý materiál navíc musí projít celnicí v USA i Japonsku. Twin Ring je náročný i pro dodavatele pneumatik Firestone, velké klopení vyžaduje nejodolnější obutí z nabídky. Motegi letos hostí už třetí závod IRL. Motegi Twin Ring Délka oválu: 1,5 míle, 4 zatáčky Délka závodu: 200 kol = 300 mil Loňský pole position: Dan Wheldon 205,762 mil/h Loňský vítěz: Dan Wheldon Časový program (SEČ) Čtvrtek 28. dubna 04:00-05:30 Volný trénink 1 06:45-08:15 Volný trénink 2 Pátek 29.dubna 02:30-04:00 Volný trénink 3 05:30-06:30 Kvalifikace 08:45-09:15 Zahřívací trénink Sobota 30. dubna 06:00 Start závodu na 200 kol Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.