Enge: Motegi je oživením

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 28. dubna 2005 08:42
Sdílej:

Dokončení závodu je hlavním cílem Tomáše Engeho v nadcházejícím závodním víkendu v Motegi.

Český jezdec týmu Panther Racing se do Japonska těší, závod mimo USA podle něj přispívá k zatraktivnění šampionátu. Dokončení závodu je hlavním cílem Tomáše Engeho v nadcházejícím závodním víkendu v Motegi. Český jezdec týmu Panther Racing se do Japonska těší, závod mimo USA podle něj přispívá k zatraktivnění šampionátu. Šampionát IndyCar pokračuje po měsíční přestávce jediným závodem mimo USA, který hostí japonský ovál Twin ring Motegi. Jeden a půl míle dlouhý ovál má tvar vajíčka, jednotlivé dvojice zatáček proto vyžadují odlišné nastavení vozu – v rychlé části se preferuje maximální rychlost, ve pomalejším úseku zase větší přítlak, výsledné nastavení je proto kompromisem. Enge mezi závody IRL ukázal své kvality v úvodním závodu LMES, kde s Ferrari 550 Maranello českého týmu MENX byl nejrychlejším jezdcem své třídy. Nyní je už však plně soustředěn na náročný závodní víkend. Enge i celý tým Pannther Racing chtějí v Japonsku konečně protrhnout letošní smůlu a dokončit závod. Tomáš Enge: „Motegi trochu připomíná Phoenix, je tam v podstatě jen jedna stopa a odlišné zatáčky – jedna dvojice se jede naplno, ve druhé se ubírá. Rozdíl je však v tom, že Motegi je rychlejší, dosahované průměry jsou o více než 20 mil/h na kolo vyšší. Pro Japonce je závod velkou událostí, hned dvě automobilky dodávají do IRL motory a je dost dobře možné, že pro domácí závod připraví extra motory. Pevně věřím, že Panther Racing bude stejně jako na předchozích tratích konkurenceschopný, ale hlavním cílem je dokončit závod, snad už jsme si letošní porci smůly vybrali. Samotné Japonsko se mi líbí a je to oživení seriálu, stejně jako závody na klasických tratích. Je jen škoda, že se letos nejede v Evropě.“ Twin Ring Motegi vybudovala Honda a leží asi 100 km severovýchodně od Tokia a skýtá kombinaci oválu a okruhu. Závod v Japonsku je pro všechny aktéry nejnáročnějším bodem sezony co do logistiky, z Indianapolis je třeba přepravit veškeré vybavení týmů i pořadatelů, což obnáší skoro 200 tun. Dopravu obstarávají dvě obří letadla Boeing 747, veškerý materiál navíc musí projít celnicí v USA i Japonsku. Twin Ring je náročný i pro dodavatele pneumatik Firestone, velké klopení vyžaduje nejodolnější obutí z nabídky. Motegi letos hostí už třetí závod IRL. Motegi Twin Ring Délka oválu: 1,5 míle, 4 zatáčky Délka závodu: 200 kol = 300 mil Loňský pole position: Dan Wheldon 205,762 mil/h Loňský vítěz: Dan Wheldon Časový program (SEČ) Čtvrtek 28. dubna 04:00-05:30 Volný trénink 1 06:45-08:15 Volný trénink 2 Pátek 29.dubna 02:30-04:00 Volný trénink 3 05:30-06:30 Kvalifikace 08:45-09:15 Zahřívací trénink Sobota 30. dubna 06:00 Start závodu na 200 kol Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?