Enge: Motegi je oživením

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 28. dubna 2005 08:42
Sdílej:

Dokončení závodu je hlavním cílem Tomáše Engeho v nadcházejícím závodním víkendu v Motegi.

Český jezdec týmu Panther Racing se do Japonska těší, závod mimo USA podle něj přispívá k zatraktivnění šampionátu. Dokončení závodu je hlavním cílem Tomáše Engeho v nadcházejícím závodním víkendu v Motegi. Český jezdec týmu Panther Racing se do Japonska těší, závod mimo USA podle něj přispívá k zatraktivnění šampionátu. Šampionát IndyCar pokračuje po měsíční přestávce jediným závodem mimo USA, který hostí japonský ovál Twin ring Motegi. Jeden a půl míle dlouhý ovál má tvar vajíčka, jednotlivé dvojice zatáček proto vyžadují odlišné nastavení vozu – v rychlé části se preferuje maximální rychlost, ve pomalejším úseku zase větší přítlak, výsledné nastavení je proto kompromisem. Enge mezi závody IRL ukázal své kvality v úvodním závodu LMES, kde s Ferrari 550 Maranello českého týmu MENX byl nejrychlejším jezdcem své třídy. Nyní je už však plně soustředěn na náročný závodní víkend. Enge i celý tým Pannther Racing chtějí v Japonsku konečně protrhnout letošní smůlu a dokončit závod. Tomáš Enge: „Motegi trochu připomíná Phoenix, je tam v podstatě jen jedna stopa a odlišné zatáčky – jedna dvojice se jede naplno, ve druhé se ubírá. Rozdíl je však v tom, že Motegi je rychlejší, dosahované průměry jsou o více než 20 mil/h na kolo vyšší. Pro Japonce je závod velkou událostí, hned dvě automobilky dodávají do IRL motory a je dost dobře možné, že pro domácí závod připraví extra motory. Pevně věřím, že Panther Racing bude stejně jako na předchozích tratích konkurenceschopný, ale hlavním cílem je dokončit závod, snad už jsme si letošní porci smůly vybrali. Samotné Japonsko se mi líbí a je to oživení seriálu, stejně jako závody na klasických tratích. Je jen škoda, že se letos nejede v Evropě.“ Twin Ring Motegi vybudovala Honda a leží asi 100 km severovýchodně od Tokia a skýtá kombinaci oválu a okruhu. Závod v Japonsku je pro všechny aktéry nejnáročnějším bodem sezony co do logistiky, z Indianapolis je třeba přepravit veškeré vybavení týmů i pořadatelů, což obnáší skoro 200 tun. Dopravu obstarávají dvě obří letadla Boeing 747, veškerý materiál navíc musí projít celnicí v USA i Japonsku. Twin Ring je náročný i pro dodavatele pneumatik Firestone, velké klopení vyžaduje nejodolnější obutí z nabídky. Motegi letos hostí už třetí závod IRL. Motegi Twin Ring Délka oválu: 1,5 míle, 4 zatáčky Délka závodu: 200 kol = 300 mil Loňský pole position: Dan Wheldon 205,762 mil/h Loňský vítěz: Dan Wheldon Časový program (SEČ) Čtvrtek 28. dubna 04:00-05:30 Volný trénink 1 06:45-08:15 Volný trénink 2 Pátek 29.dubna 02:30-04:00 Volný trénink 3 05:30-06:30 Kvalifikace 08:45-09:15 Zahřívací trénink Sobota 30. dubna 06:00 Start závodu na 200 kol Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.