Automobilový sport má před sebou sezonu úpadku. Je jedno, na jakou mezinárodní sérii se podíváme, všude ubylo účastníků a tím jistě i zábavy. Ve Formuli 1 pojedou jen dvě desítky monopostů, ještě před třemi lety vzkvétající evropská Formule 3 bude ráda, když na startu přivítá 18 vozů, stejně tak opěvovaná DTM - a o pouhých čtyřech prototypech, které letos pojedou o vavříny WEC raději ani nemluvě.
Tento všeobecný trend se nezastavil ani před druhým nejvyšším šampionátem monopostů, GP2. Trevor Carlin po strastiplné sezoně 2016 rozhodl, že pořád trapnější živoření své stáje v tomto šampionátu raději ukončí a seriálu pana Bruna Michela proto zbylo na listině přihlášek jen deset stájí. Vývoj špičkových jezdců GP2 minulé sezony neudělal této třídě přes zimu právě velkou reklamu: Nikdo z nich nezvládl skok do kokpitu Formule 1, přičemž bude mistr Gasly roku 2017 "zaparkován" v bezvýznamném japonském šampionátu Super-Formula. Giovinazzi se Sirotkinem se stali alespoň "třetími" jezdci Sauberu a Renaultu. Pozitivním jevem ovšem je, že si již sedm z přihlášených týmů smluvně zajistilo platící zákazníky, to jest mladé talenty, kteří byli schopni sehnat oněch 1,5 až 2 miliony Eur zaručující účast.
Opravdu zářivých sportovců s potenciálem budoucího vítěze Formule 1 je mezi nimi ovšem jen jako šafránu - přísně viděno jen jeden! Tento výjimečný jezdec je úřadující mistr GP3, Charles Leclerc. Shodou okolností ponese jeho Dallara týmu Prema startovní číslo 1. 19letý Leclerc je oficiálním juniorem Ferrari, stejně tak, jako jeho budoucí týmový kolega Antonio Fuoco. Ital ovšem v minulých letech zůstal mnoho dlužen a byl asi sám překvapen, že smí v Akademii Ferrari zůstat. Tým pana Rosina tedy nasadí dva nováčky a nastoupí v rudém jako farma Scuderie. Zdá se, že proto skončila krátká, ale úspěšná kooperace Premy s Teddy Yipem a jeho fiktivním Theodore Racingem.
Až do nástupu Premy byl nejúspěšnějším týmem GP2 francouzský ART, jehož majitel Frederic Vasseur právě dostal vyhazov od Renaultu-F1. Možná, že proto bude mít více času, starat se o své dva dorostence: japonského chráněnce Hondy, Nobuhara Macušitu a výborného Anglo-Thajce, Alexandra Albona. Japonec pojede v GP2 třetím rokem a minulý rok neudržel ani svou výkonnost sezony 2015, zatímco byl Albon největším konkurentem Leclerca v GP3.
Silně obsazen pojede o přední místa i tým paní Světlany Strelnikové, Russian Time. Čas od času geniální Rus Artem Markelov již jaksi patří k inventáři této stáje, druhý vůz obdrží slibný Ital Luca Ghiotto.
Na výborné výsledky minulosti se může ohlédnout tým DAMS Jeana-Paula Driota. Francouzi dobyli titulu například s Romainem Grosjeanem, Davidem Valsecchim a Jolyonem Palmerem a rádi by po dvouletém odmlčení opět bojovali o nejvyšší příčky. V kokpitu se o to má postarat především Brit Oliver Rowland, který sice ztratil obří část podpory koncernu Renault, pořád ale ještě je juniorem žlutých. Ve druhém voze DAMSu se bude druhý rok za sebou snažit Nicholas Latifi. Kanaďan očividně disponuje spolehlivými sponzory a dobrými kontakty - jeho dosavadní výsledky mu sedačku v GP2 jistě nebetonovaly...
Stáj, která vždy byla a bude dobrá pro překvapení, je španělský Racing Engineering prince Alfonsa de Orléanse Borbona. Příbuzný královské rodiny letos svěří své dva vozy nováčkovi Louisovi Deletrazovi a Gustavovi Maljovi. Švýcar je synem bývalého pay-drivera F1, Jeana-Denise, má ale zjevně více talentu, než otec. Švéd byl minulý rok mezi borci GP2 jezdcem s nejznatelnějším zlepšením a může letos za příznivých okolností vyhrávat.
O vítězství jistě chce jezdit i Norman Nato. Francouz po relativně úspěšném roce 2016 opustil Racing Engineering a vrátil se do týmu Garryho Hornera, Arden. Tato stáj se sice minulý rok propadla na chvost pole, Hornerovi se pro letošek ovšem podařil rozhodující deal: Přelanařil k sobě od Adriana Campose Indonésana Seana Gelaela a tím i peníze jeho štědrého otce.
Zatím posledním z týmů s potvrzenou sestavou je MP Racing, patřící výrobci obalů de Jongovi. Za Nizozemce pojede junior Red Bullu, Sergio Sette Camara, jehož zatím dobře "skrytý talent" rozeznal jen Dr. Marko. Vedle Brazilce půjde na start fílius impéria Tesco, Jordan King. 23letý Brit a miliony jeho otce dlouho platili za poslední možné zachránce Manoru-F1, nakonec se ovšem rozhodl, raději strávit další sezonu v GP2, kde minulý rok několikrát předvedl svůj nesporný talent.
Italské týmy Rapax a Trident zatím nenašli adekvátní jezdce a nad jejich účastí proto jistě visí tlustý otazník - stejně tak jako nad týmem Adriana Campose, který asi velmi těžce nese výše zmíněnou ztrátu sponzora KFC. O tom, že by se nakonec přeci jen přihlásil i jedenáctý tým (Hilmer Motorsport) už asi nesní ani pan Michel.
Do prvního testu v Barceloně zbývají již jen dva týdny a za kulisami se i s ohledem na politiku mnohé hýbe: Po Ecclestoneově odchodu se o tento šampionát začala silněji zajímat i FIA a o přejměnování GP2 ve "Formuli 2" se ještě jedná.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.