Loňský šampion Formule 1 Nico Rosberg nedávno prohlásil, že se mu líbí seriál elektrických monopostů Formula E. Zároveň však odmítl spekulace o jeho přesunu do tohoto šampionátu.
Několik dní po zisku svého premiérového titulu v F1 oznámil šokující odchod z královny motorsportu. Němec se tak rozhodl z toho důvodu, že chtěl trávit více času s rodinou, zároveň však nevyvrátil účast v jiném šampionátu.
V současnosti je Rosberg ambasadorem automobilky Mercedes-Benz, která uvažuje o vstupu do Formule E v sezoně 2018/2019. To vedlo ke spekulacím, že by se loňský mistr přidat k tomuto programu, což však Němec následně vyvrátil.
"Ne, nemyslím si to," odpověděl na summitu SPOBIS na otázku zda by se do Formule E zapojil.
"Formula E mě zajímá, velmi rychle roste. Sledujeme jak velký úspěch tento seriál slaví. Je nový a jde úplně jiným směrem. Je cool tento šampionát sledovat. Má před sebou dobrou budoucnost," dodal Rosberg.
Sám šéf Formule E Alejandro Agag prohlásil, že Rosberga za odchod z F1 respektuje, avšak uvítal by jeho návrat do závodění.
"Samozřejmě by bylo skvělé, kdyby Nico závodil ve Formuli E, ale myslím, že je v současnosti celkem rozhodnutý nezávodit. Pokud se někdy rozmyslí, naše dveře jsou mu doširoka otevřeny," řekl Agag.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?