Enge skvělý závod nedokončil

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 4. dubna 2005 13:54
Sdílej:

Tomáš Enge se jako první český jezdec dostal do čela závodu série IndyCar, v závodu na městské trati v St. Peterburgu předvedl velmi bojovný výkon.

Odměny se bohužel nedočkal, jeho jízdu ukončila kolize se Samem Hornishem 15 kol před cílem. Liberecký rodák po startu závodu držel páté místo, které si vybojoval v kvalifikaci a jel ve vedoucí skupině jezdců. V průběhu celého závodu patřil mezi nejrychlejší vozy na trati. Při první zastávce po 16. kole nešla správně nasadit hadice pro doplnění paliva a český jezdec klesl na konec startovního pole. Osmadvacetiletý jezdec se tím ale nenechal rozhodit a postupně předjížděl jednoho soupeře za druhým, až se v 76. kole dostal do čela závodu v době, kdy probíhaly další zastávky v boxech. Nicméně cíle se Enge nedočkal, ve čtvrté zatáčce kolidoval se Samem Hornishem Jr. a v konečném pořadí závodu skončil 16. Celkem vedl čtyři kola, bylo to poprvé kdy se dostal do čela závodu série IndyCar. Tomáš Enge: „Nevím, co mám říci. Vůz byl dnes neuvěřitelný. Choval se úžasně a motor byl silný. Museli jsme zajet k poslední zastávce před cílem a měli jsme s našim vozem RockStar našlápnuto k solidnímu umístění. V boxech jsme měli nějaké problémy a celý den jsme se museli probojovávat na trati zpět. Po restartu jsem se snažil získat co nejvíce míst zpět. Hornish s Matsuurou se přetlačovali, oba najeli na pravou stranu a já jsem zůstal ve své stopě nalevo. Už jsme byli v brzdné zóně kdy se vrátil do mé stopy, byl jsem už hodně blízko a neměl jsem šanci nehodě zabránit.“ Foto: Panther Racing
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?