Enge skvělý závod nedokončil

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 4. dubna 2005 13:54
Sdílej:

Tomáš Enge se jako první český jezdec dostal do čela závodu série IndyCar, v závodu na městské trati v St. Peterburgu předvedl velmi bojovný výkon.

Odměny se bohužel nedočkal, jeho jízdu ukončila kolize se Samem Hornishem 15 kol před cílem. Liberecký rodák po startu závodu držel páté místo, které si vybojoval v kvalifikaci a jel ve vedoucí skupině jezdců. V průběhu celého závodu patřil mezi nejrychlejší vozy na trati. Při první zastávce po 16. kole nešla správně nasadit hadice pro doplnění paliva a český jezdec klesl na konec startovního pole. Osmadvacetiletý jezdec se tím ale nenechal rozhodit a postupně předjížděl jednoho soupeře za druhým, až se v 76. kole dostal do čela závodu v době, kdy probíhaly další zastávky v boxech. Nicméně cíle se Enge nedočkal, ve čtvrté zatáčce kolidoval se Samem Hornishem Jr. a v konečném pořadí závodu skončil 16. Celkem vedl čtyři kola, bylo to poprvé kdy se dostal do čela závodu série IndyCar. Tomáš Enge: „Nevím, co mám říci. Vůz byl dnes neuvěřitelný. Choval se úžasně a motor byl silný. Museli jsme zajet k poslední zastávce před cílem a měli jsme s našim vozem RockStar našlápnuto k solidnímu umístění. V boxech jsme měli nějaké problémy a celý den jsme se museli probojovávat na trati zpět. Po restartu jsem se snažil získat co nejvíce míst zpět. Hornish s Matsuurou se přetlačovali, oba najeli na pravou stranu a já jsem zůstal ve své stopě nalevo. Už jsme byli v brzdné zóně kdy se vrátil do mé stopy, byl jsem už hodně blízko a neměl jsem šanci nehodě zabránit.“ Foto: Panther Racing
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.