Enge chce na městské trati prolomit smůlu

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 31. března 2005 18:09
Sdílej:

St. Petersburg na Floridě hostí historicky první závod Indy Racing League mimo ovál, Tomáše Engeho a všechny další jezdce čeká závod na městské trati.

Český jezdec týmu Panther Racing by rád zlomil nepřízeň osudu, která ho provázela v úvodních dvou závodech. Vedle St. Petersburgu jsou letos na programu ještě další dva závody na okruzích. Okruh v St. Petersburgu tvoří částečně ulice města a částečně letištní plocha. Jedno kolo měří 1,8 míle a jezdce v něm čeká 14 zatáček. Okruh v minulosti hostil závody ChampCar, z jezdců IndyCar na něm v této sérii v minulosti jeli Darren Manning a Patrick Carpentier. Vozy IndyCar budou pro závod na klasických okruzích vybaveny nejen odlišnými pneumatikami, ale úprav doznají i brzdy, řízení, řazení a zavěšení kol. Panther Racing byl mezi většinou týmů, které si v úterý vybraly okruh v Sebringu za místo poslední přípravy. Enge v průběhu dne odjel přes 100 kol a byl spokojen s dosaženými výsledky při práci na nastavení vozu. Tomáš Enge: „Byl bych rád, kdybychom na městské trati prolomili smůlu, kterou jsme měli na oválech. Na závod na klasickém okruhu se hodně těším, ale nemyslím, že bych tam měl mít velkou výhodu. Sice jsme s Ryanem Briscoem a Patrickem Carpentierem loni závodili na normálních okruzích, ale v IRL je hodně evropských a brazilských jezdců, kteří taky vědí, jak se na klasických tratích jezdí. Navíc všichni dopředu věděli, že se pojedou i tyto závody a připravovali se na ně. Vůz v konfiguraci pro okruh jsem si měl možnost vyzkoušet při testech v Miami, s jeho chováním jsem byl spokojen a hlavně jsem si znovu užíval jízdu s formulovým vozem na klasické trati. Stejně jako pro většinu jezdců pojedu v St. Petersburgu poprvé, ale věřím, že naučením okruhu nebudu mít problém. Městské tratě jsem kdysi neměl moc rád, ale postupem času jsem jim přišel na chuť, což se odrazilo i na výsledcích v F3000 i ALMS. Moc bych chtěl dosáhnout dobrého výsledku, protože i přes prokázanou rychlost jsme zatím nedosáhli solidního umístění.“ Speciálně pro podniky na okruhu byl přichystán nový kvalifikační formát, který má průkopnické ražení. Na rozdíl od oválu přijdou do hry i výsledky z volných tréninků. Prvního dvouhodinového tréninku se zúčastní všechny vozy, podle výsledků budou jezdci rozděleni do dvou skupin pro páteční odpoledne, kde pojede každá skupina zvlášť. Následně se sečtou nejlepší časy z obou pátečních tréninků a jezdec s nejlepším výsledkem si bude moci zvolit, zda v sobotní jednokolové kvalifikaci pojede první nebo poslední a tím určí nasazení celé kvalifikace. Buď se pojede od nejpomalejšího k nejrychlejšímu nebo od nejrychlejšího k nejpomalejšímu. Po skončení jednokolové kvalifikace bude přestávka v délce 10 minut a nejrychlejších šest jezdců pak nastoupí to desetiminutové kvalifikace evropského stylu, kdy bude všech šest vozů na trati najednou. Jezdcům zůstanou zachovány vstupní časy, takže i v případě nehody neskončí na startu hůře než šestí, ale zároveň budou mít několik příležitostí k vylepšení času. St. Petersburg Délka okruhu: 1,8 míle, 14 zatáček Loňský pole position: první závod Loňský vítěz: první závod asový program (SEČ) Pátek 1. dubna 17:20-19:20 Volný trénink 21:00-22:10 Volný trénink Sobota 2. dubna 16:15-17:25 Volný trénink 21:45-23-15 Kvalifikace Neděle 3. dubna 16:00-16:30 Zahřívací trénink 22:45 Start závodu na 100 kol Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná v neděli 3.4. ve 21:35. Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.