Audi posílí své angažmá v prvním závodním seriálu na světě pro čistě elektricky poháněné závodní vozy. Od sezony 2016/17, která bude zahájena 9. října v Hongkongu, bude Audi intenzivněji podporovat aktivity týmu ABT Schaeffler Audi Sport ve Formuli E. Audi kromě toho plánuje, že svou účast ve Formuli E od sezony 2017/18 ještě více rozšíří a Formuli E zahrne do svého závodního programu s tovární podporou.
„Elektrická mobilita patří mezi klíčová témata v našem odvětví,“ říká Dr. Stefan Knirsch, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Chceme se stát vedoucím prémiovým výrobcem v této oblasti. V roce 2025 má být každé čtvrté Audi elektromobilem. Prvním modelem se stane SUV, které představíme v roce 2018. Je tedy logické, že patřičným způsobem upravíme i náš program účasti v motoristickém sportu a budeme se angažovat v seriálu závodů pro čistě elektricky poháněné závodní vozy.“ Šéf závodního oddělení Audi Dr. Wolfgang Ullrich k tomu říká: „Audi ve všech případech důsledně využívá motoristický sport k testování a zdokonalování nové techniky pro její budoucí uvedení do sériové výroby. S pohonem quattro jsme přinesli revoluci do soutěžního sportu a později jsme s ním stanovili nová měřítka i na závodních okruzích. Značka Audi byla v závodě 24 h Le Mans prvním výrobcem, jemuž se podařilo dosáhnout vítězství se závodními vozy poháněnými motory TFSI, TDI a hybridní soustavou, a díky tomu se několikrát zapsala do historie motoristického sportu. To chceme nyní zopakovat v oblasti čistě elektrické jízdy. Formule E je k tomu se svými závody v centrech metropolí ideální příležitostí. Tým ABT Schaeffler Audi Sport se stal pro nás v této oblasti logickým partnerem.“ Audi Sport se objevuje v názvu týmu již od první sezony Formule E 2014/2015 a v rámci spolupráce mu závodní oddělení značky Audi poskytlo jednoho ze svých továrních jezdců, Brazilce Lucase di Grassiho. Tým navíc mohl také využívat infrastrukturu oddělení Audi Sport v Neuburgu. Audi zintenzivňuje v sezoně 2016/2017 stávající partnerství s týmem ABT Schaeffler Audi Sport finanční a technickou podporou. Pro sezonu 2017/2018 se Audi Sport postupně zapojí do vývoje na cestě k plnohodnotnému továrnímu nasazení v úzké spolupráci se společností Schaeffler v roli technického partnera. Angažmá značky Audi ve Formuli E bude nepřehlédnutelné také pro fanoušky. Čtyři kruhy jsou nyní prominentně zastoupeny na bocích a zadních spoilerech závodního vozu ABT Schaeffler FE02. Formulové závodní vozy s čistě elektrickým pohonem v novém designu vyjedou poprvé na závodní okruh v první polovině příštího týdne (5. až 7. září) v anglickém Doningtonu, kde budou probíhat poslední testovací jízdy Formule E před zahájením sezony v Hongkongu. Aktuální kalendář Formule E pro sezonu 2016/2017 zahrnuje dvanáct závodů v deseti mezinárodních metropolích. Dne 10. června 2017 zavítá závodní seriál pro elektromobily do Berlína. Oba finálové závody se pojedou ve dnech 29. a 30. července 2017 v New Yorku (USA). Jezdci týmu ABT Schaeffler Audi Sport jsou Daniel Abt (Německo) a Lucas di Grassi (Brazílie), kteří vstoupí jako týmoví kolegové již do své třetí společné sezony ve Formuli E. Di Grassi byl v první sezoně třetí v hodnocení jezdců a v sezoně 2015/2016 mu jen těsně unikl mistrovský titul a stal se vicemistrem. Termíny závodů Formule E FIA 2016/2017 9. října 2016 Hongkong (CN) 12. listopadu 2016 Marrákéš (MA) 18. února 2017 Buenos Aires (AR) 1. dubna 2017 Mexico City (MEX) 13. května 2017 Monako (MC) 20. května 2017 Paříž (F) 10. června 2017 Berlín (D) 1. července 2017 Brusel (B) 15. července 2017 Montreal (CDN) 16. července 2017 Montreal (CDN) 29. července 2017 New York (USA) 30. července 2017 New York (USA)
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?