Audi posílí své angažmá v prvním závodním seriálu na světě pro čistě elektricky poháněné závodní vozy. Od sezony 2016/17, která bude zahájena 9. října v Hongkongu, bude Audi intenzivněji podporovat aktivity týmu ABT Schaeffler Audi Sport ve Formuli E. Audi kromě toho plánuje, že svou účast ve Formuli E od sezony 2017/18 ještě více rozšíří a Formuli E zahrne do svého závodního programu s tovární podporou.
„Elektrická mobilita patří mezi klíčová témata v našem odvětví,“ říká Dr. Stefan Knirsch, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Chceme se stát vedoucím prémiovým výrobcem v této oblasti. V roce 2025 má být každé čtvrté Audi elektromobilem. Prvním modelem se stane SUV, které představíme v roce 2018. Je tedy logické, že patřičným způsobem upravíme i náš program účasti v motoristickém sportu a budeme se angažovat v seriálu závodů pro čistě elektricky poháněné závodní vozy.“ Šéf závodního oddělení Audi Dr. Wolfgang Ullrich k tomu říká: „Audi ve všech případech důsledně využívá motoristický sport k testování a zdokonalování nové techniky pro její budoucí uvedení do sériové výroby. S pohonem quattro jsme přinesli revoluci do soutěžního sportu a později jsme s ním stanovili nová měřítka i na závodních okruzích. Značka Audi byla v závodě 24 h Le Mans prvním výrobcem, jemuž se podařilo dosáhnout vítězství se závodními vozy poháněnými motory TFSI, TDI a hybridní soustavou, a díky tomu se několikrát zapsala do historie motoristického sportu. To chceme nyní zopakovat v oblasti čistě elektrické jízdy. Formule E je k tomu se svými závody v centrech metropolí ideální příležitostí. Tým ABT Schaeffler Audi Sport se stal pro nás v této oblasti logickým partnerem.“ Audi Sport se objevuje v názvu týmu již od první sezony Formule E 2014/2015 a v rámci spolupráce mu závodní oddělení značky Audi poskytlo jednoho ze svých továrních jezdců, Brazilce Lucase di Grassiho. Tým navíc mohl také využívat infrastrukturu oddělení Audi Sport v Neuburgu. Audi zintenzivňuje v sezoně 2016/2017 stávající partnerství s týmem ABT Schaeffler Audi Sport finanční a technickou podporou. Pro sezonu 2017/2018 se Audi Sport postupně zapojí do vývoje na cestě k plnohodnotnému továrnímu nasazení v úzké spolupráci se společností Schaeffler v roli technického partnera. Angažmá značky Audi ve Formuli E bude nepřehlédnutelné také pro fanoušky. Čtyři kruhy jsou nyní prominentně zastoupeny na bocích a zadních spoilerech závodního vozu ABT Schaeffler FE02. Formulové závodní vozy s čistě elektrickým pohonem v novém designu vyjedou poprvé na závodní okruh v první polovině příštího týdne (5. až 7. září) v anglickém Doningtonu, kde budou probíhat poslední testovací jízdy Formule E před zahájením sezony v Hongkongu. Aktuální kalendář Formule E pro sezonu 2016/2017 zahrnuje dvanáct závodů v deseti mezinárodních metropolích. Dne 10. června 2017 zavítá závodní seriál pro elektromobily do Berlína. Oba finálové závody se pojedou ve dnech 29. a 30. července 2017 v New Yorku (USA). Jezdci týmu ABT Schaeffler Audi Sport jsou Daniel Abt (Německo) a Lucas di Grassi (Brazílie), kteří vstoupí jako týmoví kolegové již do své třetí společné sezony ve Formuli E. Di Grassi byl v první sezoně třetí v hodnocení jezdců a v sezoně 2015/2016 mu jen těsně unikl mistrovský titul a stal se vicemistrem. Termíny závodů Formule E FIA 2016/2017 9. října 2016 Hongkong (CN) 12. listopadu 2016 Marrákéš (MA) 18. února 2017 Buenos Aires (AR) 1. dubna 2017 Mexico City (MEX) 13. května 2017 Monako (MC) 20. května 2017 Paříž (F) 10. června 2017 Berlín (D) 1. července 2017 Brusel (B) 15. července 2017 Montreal (CDN) 16. července 2017 Montreal (CDN) 29. července 2017 New York (USA) 30. července 2017 New York (USA)
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?