Audi posílí své angažmá v prvním závodním seriálu na světě pro čistě elektricky poháněné závodní vozy. Od sezony 2016/17, která bude zahájena 9. října v Hongkongu, bude Audi intenzivněji podporovat aktivity týmu ABT Schaeffler Audi Sport ve Formuli E. Audi kromě toho plánuje, že svou účast ve Formuli E od sezony 2017/18 ještě více rozšíří a Formuli E zahrne do svého závodního programu s tovární podporou.
„Elektrická mobilita patří mezi klíčová témata v našem odvětví,“ říká Dr. Stefan Knirsch, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Chceme se stát vedoucím prémiovým výrobcem v této oblasti. V roce 2025 má být každé čtvrté Audi elektromobilem. Prvním modelem se stane SUV, které představíme v roce 2018. Je tedy logické, že patřičným způsobem upravíme i náš program účasti v motoristickém sportu a budeme se angažovat v seriálu závodů pro čistě elektricky poháněné závodní vozy.“ Šéf závodního oddělení Audi Dr. Wolfgang Ullrich k tomu říká: „Audi ve všech případech důsledně využívá motoristický sport k testování a zdokonalování nové techniky pro její budoucí uvedení do sériové výroby. S pohonem quattro jsme přinesli revoluci do soutěžního sportu a později jsme s ním stanovili nová měřítka i na závodních okruzích. Značka Audi byla v závodě 24 h Le Mans prvním výrobcem, jemuž se podařilo dosáhnout vítězství se závodními vozy poháněnými motory TFSI, TDI a hybridní soustavou, a díky tomu se několikrát zapsala do historie motoristického sportu. To chceme nyní zopakovat v oblasti čistě elektrické jízdy. Formule E je k tomu se svými závody v centrech metropolí ideální příležitostí. Tým ABT Schaeffler Audi Sport se stal pro nás v této oblasti logickým partnerem.“ Audi Sport se objevuje v názvu týmu již od první sezony Formule E 2014/2015 a v rámci spolupráce mu závodní oddělení značky Audi poskytlo jednoho ze svých továrních jezdců, Brazilce Lucase di Grassiho. Tým navíc mohl také využívat infrastrukturu oddělení Audi Sport v Neuburgu. Audi zintenzivňuje v sezoně 2016/2017 stávající partnerství s týmem ABT Schaeffler Audi Sport finanční a technickou podporou. Pro sezonu 2017/2018 se Audi Sport postupně zapojí do vývoje na cestě k plnohodnotnému továrnímu nasazení v úzké spolupráci se společností Schaeffler v roli technického partnera. Angažmá značky Audi ve Formuli E bude nepřehlédnutelné také pro fanoušky. Čtyři kruhy jsou nyní prominentně zastoupeny na bocích a zadních spoilerech závodního vozu ABT Schaeffler FE02. Formulové závodní vozy s čistě elektrickým pohonem v novém designu vyjedou poprvé na závodní okruh v první polovině příštího týdne (5. až 7. září) v anglickém Doningtonu, kde budou probíhat poslední testovací jízdy Formule E před zahájením sezony v Hongkongu. Aktuální kalendář Formule E pro sezonu 2016/2017 zahrnuje dvanáct závodů v deseti mezinárodních metropolích. Dne 10. června 2017 zavítá závodní seriál pro elektromobily do Berlína. Oba finálové závody se pojedou ve dnech 29. a 30. července 2017 v New Yorku (USA). Jezdci týmu ABT Schaeffler Audi Sport jsou Daniel Abt (Německo) a Lucas di Grassi (Brazílie), kteří vstoupí jako týmoví kolegové již do své třetí společné sezony ve Formuli E. Di Grassi byl v první sezoně třetí v hodnocení jezdců a v sezoně 2015/2016 mu jen těsně unikl mistrovský titul a stal se vicemistrem. Termíny závodů Formule E FIA 2016/2017 9. října 2016 Hongkong (CN) 12. listopadu 2016 Marrákéš (MA) 18. února 2017 Buenos Aires (AR) 1. dubna 2017 Mexico City (MEX) 13. května 2017 Monako (MC) 20. května 2017 Paříž (F) 10. června 2017 Berlín (D) 1. července 2017 Brusel (B) 15. července 2017 Montreal (CDN) 16. července 2017 Montreal (CDN) 29. července 2017 New York (USA) 30. července 2017 New York (USA)
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.