Panther Racing a jeho skvělá kvalifikace

Scheckter, Tomas
Scheckter, Tomas, foto: Panther Racing
ar1 6. března 2005 03:05
Sdílej:

S nejlepším výsledkem kvalifikace od roku 2003 vstoupí do nové sezony tým Panther Racing na startu Toyota Indy 300 v Homestead-Miami.

Panther Racing si díky času 24.8518s Tomase Schecktera připsal na svůj účet první letošní Pole position a třetí pozici zase díky času 24.9636 Tomáše Engeho. Enge se umístil nejlépe z nováčků a předčil mnoho zkušených jezdců. Je to jeho zatím nejlepší startovní pozice v jeho krátké kariéře jezdce Indy Racing League. Toto umístění je také debutem nového sponzora Tomáše Engeho, kterým je výrobce energetických nápojů ROCKSTAR a společně s vozem Panther, tedy Dallara a motorem Chevrolet budou tvořit kombinaci s Tomášem Engem po celou letošní sezonu. Toto Schecktrovo Pole position je jeho první u stáje Panther Racing a celkově šesté v kariéře jezdce IRL IndyCar Series. Naposledy odstartoval z první pozice v roce 2003 při stratu do závodu v Michiganu, kde startoval ještě za stáj Chipa Ganassiho. Loni skončil v závodě na oválu v Homestead-Miami Speedway na páté pozici, což bylo nakonec také jeho nejlepší umístění celé sezony. Naposledy startoval tým z Pole position, kde zároveň zaznamenal dominantní výsledek v podobě vítězství Sama Hornishe jr. v Kentucky Speedway roku 2003. Dnešní top výsledek kvalifikace bude také nejlepším výsledkem od doby, co tým nasadil do šampionátu dva vozy. To předchozí nejlepší postavení na startu bylo loni, kde Scheckter stanul na třetí a nováček Mark Taylor se kvalifikoval šestý. Tomas Scheckter: “Loni jsme se museli vymlouvat na věci, které se moc nedařily, ale letos to vypadá, že by mohla být dobrá sezona a je dobré na začátku říct, „Odvedli jsme dobrou práce“. Tím víc to mohu říct, když jsem viděl, jak celý tým včetně chlapců od Chevroletu těžce pracovali přes celou zimu na přípravách. Je skvělé se znovu vrátit na Pole position, je to skvělý pocit. Jeli jsem s plnou nádrží a přesto jsme byli oba v top 3. Zítra to bude dobrý závod. Víme, že důležitější je závod, ale jsme si vědomi, že máme dobré nastavení a proto se můžeme těšit na zítřejší závod.“ Tomáš Enge: “Nemohl jsem tomu uvěřit, že jsem dosáhl 214 mil za hodinu. Když mi to můj inženýr Andy Borme před kvalifikaci řekl, že musím dosáhnout takové rychlosti, odpověděl jsem mu „To nepůjde“. Každý od Panthera mě překvapuje a nepřestává překvapovat, dneska to dokázali znovu. Chevrolet se zde dokonce zlepšil i podle posledního testu a také oproti loňské sezóně. Auto se zdá být lepší a lepší. Víme, že závod bude důležitější, ale musím už teď poděkovat inženýrům a týmu za tento skvělý výsledek.“ Foto: Panther Racing
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.