Tomáš Enge Q&A

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Shawn Payne/IRL
ar1 13. října 2004 23:25
Sdílej:

Co bylo příčinou nehody Tomáše ve Fontaně a co čeká českého průkopníka v posledním závodě seriálu IRL v Texasu? Čtěte zde...

Víte už příčinu nehody ve Fontaně? Stále je to divné. Tým už dostal z počítače všechna data, ale zatím nic nenasvědčuje technickému problému, ani jezdecké chybě. Může jít o shodu několika okolností, třeba náhlý poryv větru a nerovnost na trati. Pochopitelně bych byl rád, kdybych věděl přesnou příčinu, ale zatím bohužel. V Texasu budu mít možnost ta data podrobně projít přímo s týmem, podívat se na všechny křivky. Snad se mi podaří vžít do té situace a při pohledu na data se třeba podaří dopátrat nějakého výsledku nebo alespoň získám konkrétnější představu, co se tam vlastně v té chvíli stalo. Můžou události z prvního závodu nějak ovlivnit váš přístup k závodu v Texasu?
Ne, to si nemyslím. Jsou to závody a při nich prostě k nehodám občas dochází. Kdo mě zná, tak ví, že se s těmito věcmi umím vyrovnat. Budete mít v Texasu určitou výhodu v tom, že jste tam před třemi týdny testoval? Určitě nám to může pomoci, zvláště když tam je jiný časový program a kvalifikace se jede po jediném tréninku už v pátek odpoledne. Na druhou stranu potřebujeme nejvíce pracovat na jízdě v závěsu za jiným vozem a to se v testech moc nacvičovat nedá. Určitě by nám pomohlo, kdyby tým nasazoval dva vozy a mohli jsme srovnávat data a při tak krátkém času na trénink bychom dohromady mohli zkusit více možností nastavení. Navíc by se dala v testech simulovat jízda za jiným vozem, podle mého názoru je právě tam naše největší slabina a v těchto závodech je jízda v závěsu alfou a omegou. Ostatní jsou na tom v tomto směru lépe, dobře to bylo vidět na Kanaanovi, který startoval z konce startovního pole, ale po pár kolech už byl v první pětce. Nečeká nás procházka růžovým sadem, ale jsme na tuto výzvu připraveni a budeme se snažit maximálně bojovat.
Jaký máte cíl pro nadcházející závod? Cílem je opět dokončit závod, ve Fontaně mi chybělo jen pár kol. Ale to jen ukazuje, jak jsou tyto závody nevyzpytatelné. To ale neznamená, že bych byl v závodu nějak přehnaně opatrný nebo jel pomaleji. V závodu něco takového jednoduše nejde. Jak se cítíte po fyzické stránce? Jsem zcela v pořádku, ten náraz byl sice velký,ale stihl jsem se na něj ještě připravit,což mě hodně pomohlo. V Kalifornii jsem poprvé absolvoval prakticky celou vzdálenost závodu IRL na jeden zátah a potvrdilo se mé očekávání, že závody F3000 vás po fyzické stránce velmi dobře připraví i na silnější formule, jakými jsou IRL. Žádnou únavu jsem necítil.
Časový program Chevy Indy 500 (časy jsou ve středoevropském letním času)
Pátek 15. října 19:20-21:20 Volný trénink 23:30 Kvalifikace Sobota 16. října 18:00-19:00 Volný trénink
Neděle 17. října 00:15-00:45 Poslední trénink 18:30 Start závodu
Texas Motor Speedway – fakta Délka oválu: 1,5 míle ve tvaru D Délka závodu: 200 kol = 300 mil Loňský vítěz: Gil de Ferran. Rekord dráhy, kvalifikace: Tony Stewart 228,012 mil/h (1998)
Rekord dráhy, závod 300mil: Sam Hornish Jr. 168,523mil/h (2001) BPA sport marketing a.s. a www.tomas-enge.cz Foto: Shawn Payne/IRL
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.