Tomáš Enge Q&A

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Shawn Payne/IRL
ar1 13. října 2004 23:25
Sdílej:

Co bylo příčinou nehody Tomáše ve Fontaně a co čeká českého průkopníka v posledním závodě seriálu IRL v Texasu? Čtěte zde...

Víte už příčinu nehody ve Fontaně? Stále je to divné. Tým už dostal z počítače všechna data, ale zatím nic nenasvědčuje technickému problému, ani jezdecké chybě. Může jít o shodu několika okolností, třeba náhlý poryv větru a nerovnost na trati. Pochopitelně bych byl rád, kdybych věděl přesnou příčinu, ale zatím bohužel. V Texasu budu mít možnost ta data podrobně projít přímo s týmem, podívat se na všechny křivky. Snad se mi podaří vžít do té situace a při pohledu na data se třeba podaří dopátrat nějakého výsledku nebo alespoň získám konkrétnější představu, co se tam vlastně v té chvíli stalo. Můžou události z prvního závodu nějak ovlivnit váš přístup k závodu v Texasu? Ne, to si nemyslím. Jsou to závody a při nich prostě k nehodám občas dochází. Kdo mě zná, tak ví, že se s těmito věcmi umím vyrovnat. Budete mít v Texasu určitou výhodu v tom, že jste tam před třemi týdny testoval? Určitě nám to může pomoci, zvláště když tam je jiný časový program a kvalifikace se jede po jediném tréninku už v pátek odpoledne. Na druhou stranu potřebujeme nejvíce pracovat na jízdě v závěsu za jiným vozem a to se v testech moc nacvičovat nedá. Určitě by nám pomohlo, kdyby tým nasazoval dva vozy a mohli jsme srovnávat data a při tak krátkém času na trénink bychom dohromady mohli zkusit více možností nastavení. Navíc by se dala v testech simulovat jízda za jiným vozem, podle mého názoru je právě tam naše největší slabina a v těchto závodech je jízda v závěsu alfou a omegou. Ostatní jsou na tom v tomto směru lépe, dobře to bylo vidět na Kanaanovi, který startoval z konce startovního pole, ale po pár kolech už byl v první pětce. Nečeká nás procházka růžovým sadem, ale jsme na tuto výzvu připraveni a budeme se snažit maximálně bojovat. Jaký máte cíl pro nadcházející závod? Cílem je opět dokončit závod, ve Fontaně mi chybělo jen pár kol. Ale to jen ukazuje, jak jsou tyto závody nevyzpytatelné. To ale neznamená, že bych byl v závodu nějak přehnaně opatrný nebo jel pomaleji. V závodu něco takového jednoduše nejde. Jak se cítíte po fyzické stránce? Jsem zcela v pořádku, ten náraz byl sice velký,ale stihl jsem se na něj ještě připravit,což mě hodně pomohlo. V Kalifornii jsem poprvé absolvoval prakticky celou vzdálenost závodu IRL na jeden zátah a potvrdilo se mé očekávání, že závody F3000 vás po fyzické stránce velmi dobře připraví i na silnější formule, jakými jsou IRL. Žádnou únavu jsem necítil. Časový program Chevy Indy 500 (časy jsou ve středoevropském letním času) Pátek 15. října 19:20-21:20 Volný trénink 23:30 Kvalifikace Sobota 16. října 18:00-19:00 Volný trénink Neděle 17. října 00:15-00:45 Poslední trénink 18:30 Start závodu Texas Motor Speedway – fakta Délka oválu: 1,5 míle ve tvaru D Délka závodu: 200 kol = 300 mil Loňský vítěz: Gil de Ferran. Rekord dráhy, kvalifikace: Tony Stewart 228,012 mil/h (1998) Rekord dráhy, závod 300mil: Sam Hornish Jr. 168,523mil/h (2001) BPA sport marketing a.s. a www.tomas-enge.cz Foto: Shawn Payne/IRL
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.