Enge poznává IRL

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Shawn Payne/IRL
ar1 3. října 2004 13:35
Sdílej:

Tomáš Enge se v průběhu prvního závodního víkendu IRL musí učit mnoho věcí a v prvních dvou dnech pracoval s týmem Patrick Racing na nastavení vozu pro závod.

Český jezdec odstartuje do svého premiérového závodu IRL v California Speedway z 19. místa. California Speedway hraje v Engeho kariéře zvláštní roli, protože minulý rok tam jel poprvé na oválu a tento víkend tam s týmem Patrick Racing debutuje v závodu série IRL. Enge, první český jezdec ve formuli 1, znovu píše historii, neboť bude prvním Čechem, který nastoupí do závodu IRL. První dva dny jízd představovaly ideální příležitost k získání dalších zkušeností. Enge před tímto víkendem s týmem Patrick Racing dvakrát testoval, ale nikdy neměl šanci jet ve skupině vozů. V prvním dnu zajel Enge 18. čas a odjel celkem 73 kol. V sobotním tréninku byl 19. a stejná příčka mu patřila i v kvalifikaci. Z jezdců Chevroletu byl nejrychlejší Ed Carpenter, který skončil na 11. místě. Závěrečný zahřívací trénink byl velmi povzbudivý, protože Enge byl s nastavením pro závod velmi spokojen a dokonce zajel rychlejší čas než v kvalifikaci. V IRL se v pátek jedou dva devadesátiminutové tréninky, ovšem jezdci jsou v nich rozděleni do dvou skupin a každá z nich má polovinu tohoto času tedy 45 minut. Na dvě skupiny je rozdělen rovněž sobotní ranní trénink, v kvalifikaci pak je každý jezdec na trati sám a k dispozici má dvě měřená kola. Vítězem kvalifikace se stal Helio Castroneves, který získal třetí pole position v řadě. Smůlu měl lídr šampionátu Tony Kanaan, který pro technické problémy nenastoupil do kvalifikačního kola a do závodu odstartuje z konce startovního pole. Kanaan může už tento víkend rozhodnout o titulu, stačí mu dojet na čtvrtém nebo lepším místě. Tomáš Enge: „Byly to pro mě dva rušné dny, protože se stále všechno učím. V průběhu všech tréninků jsme se připravovali hlavně na závod. V pátek jsem měl poprvé šanci jet ve skupince vozů a už vím, jak to ovlivňuje chování vozu. Také jsem poznal, jak teplota vzduchu ovlivňuje nastavení, vše se liší proti tomu, na co jsem byl zvyklý. Celkově jsem spokojený se zlepšením, kterého jsme v těchto dvou dnech dosáhli. Mé kvalifikační kolo bylo za daných okolností dobré. Zahřívací trénink byl velmi povzbudivý, protože jsme udělali změny v nastavení s ohledem na závod a jízdu ve skupině vozů. Vůz se choval velmi dobře a zajel jsem svůj nejlepší čas víkendu. V průběhu víkendu jsem se také učil spolupracovat s mým spotterem, kterým je Al Unser junior. Mým hlavním cílem pro závod je dojet až do cíle a naučit se tak co nejvíce. Očekávám rychlý závod, pokud vím, tak loni tady byla jen jedna žlutá fáze a tento rok to může být stejné.“ Foto: Shawn Payne/IRL
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.