Enge poznává IRL

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Shawn Payne/IRL
ar1 3. října 2004 13:35
Sdílej:

Tomáš Enge se v průběhu prvního závodního víkendu IRL musí učit mnoho věcí a v prvních dvou dnech pracoval s týmem Patrick Racing na nastavení vozu pro závod.

Český jezdec odstartuje do svého premiérového závodu IRL v California Speedway z 19. místa. California Speedway hraje v Engeho kariéře zvláštní roli, protože minulý rok tam jel poprvé na oválu a tento víkend tam s týmem Patrick Racing debutuje v závodu série IRL. Enge, první český jezdec ve formuli 1, znovu píše historii, neboť bude prvním Čechem, který nastoupí do závodu IRL. První dva dny jízd představovaly ideální příležitost k získání dalších zkušeností. Enge před tímto víkendem s týmem Patrick Racing dvakrát testoval, ale nikdy neměl šanci jet ve skupině vozů. V prvním dnu zajel Enge 18. čas a odjel celkem 73 kol. V sobotním tréninku byl 19. a stejná příčka mu patřila i v kvalifikaci. Z jezdců Chevroletu byl nejrychlejší Ed Carpenter, který skončil na 11. místě. Závěrečný zahřívací trénink byl velmi povzbudivý, protože Enge byl s nastavením pro závod velmi spokojen a dokonce zajel rychlejší čas než v kvalifikaci.
V IRL se v pátek jedou dva devadesátiminutové tréninky, ovšem jezdci jsou v nich rozděleni do dvou skupin a každá z nich má polovinu tohoto času tedy 45 minut. Na dvě skupiny je rozdělen rovněž sobotní ranní trénink, v kvalifikaci pak je každý jezdec na trati sám a k dispozici má dvě měřená kola. Vítězem kvalifikace se stal Helio Castroneves, který získal třetí pole position v řadě. Smůlu měl lídr šampionátu Tony Kanaan, který pro technické problémy nenastoupil do kvalifikačního kola a do závodu odstartuje z konce startovního pole. Kanaan může už tento víkend rozhodnout o titulu, stačí mu dojet na čtvrtém nebo lepším místě. Tomáš Enge: „Byly to pro mě dva rušné dny, protože se stále všechno učím. V průběhu všech tréninků jsme se připravovali hlavně na závod. V pátek jsem měl poprvé šanci jet ve skupince vozů a už vím, jak to ovlivňuje chování vozu. Také jsem poznal, jak teplota vzduchu ovlivňuje nastavení, vše se liší proti tomu, na co jsem byl zvyklý. Celkově jsem spokojený se zlepšením, kterého jsme v těchto dvou dnech dosáhli. Mé kvalifikační kolo bylo za daných okolností dobré. Zahřívací trénink byl velmi povzbudivý, protože jsme udělali změny v nastavení s ohledem na závod a jízdu ve skupině vozů. Vůz se choval velmi dobře a zajel jsem svůj nejlepší čas víkendu. V průběhu víkendu jsem se také učil spolupracovat s mým spotterem, kterým je Al Unser junior. Mým hlavním cílem pro závod je dojet až do cíle a naučit se tak co nejvíce. Očekávám rychlý závod, pokud vím, tak loni tady byla jen jedna žlutá fáze a tento rok to může být stejné.“
Foto: Shawn Payne/IRL
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.