Castroneves vybojoval start z 1. pozice

Castroneves, Helio
Castroneves, Helio, foto: Ron McQueeney/IRL
ar1 3. října 2004 13:29
Sdílej:

Helio Castroneves se stává známou tváří startů z první pozice. Naposledy tomu bylo v Chicagolandu a před tím v Nazaretu.

Castroneves se kvalifikoval časem 33,1067s na první pozici, když jeho průměrná rychlost dosáhla 217,479 mil za hodinu. Tím si zajistil již třetí MBNA Pole za sebou. Bohužel, v letošní sezoně ještě tuto výhodu startů nedokázal proměnit ve vítězný závod. Snad ho to ještě čeká. „Jsem velmi šťastný,“ říká Castroneves po kvalifikaci, jenž zaznamenal včera své již osmé Pole kariéry a týmu Penske připsal na konto dvanácté Pole. “Naši chlapci pracovali na nastavení pro závod. Ale celý den jsme se zaměřili na kvalifikaci. Všichni pracovali velmi tvrdě. Zítra bude jiný den, ale nyní si to pořádně užiji.“
Castronevesovo Pole je již druhým Pole-position za sebou pro Toyota na D-oválu, mimochodem, obě zařídil Castroneves. „Je to dobré zlepšení,“ říká Castroneves. „Je to lepší později, než nikdy. Stále zbývají ještě dva závody do konce sezony.“
Castroneves bude sdílet na startu závodu v California Speedway – Fontaně společně s úřadujícím mistrem IRL Scottem Dixonem, jenž zajel čas 33,2869s s průměrnou rychlostí 216,301 mil za hodinu. Castronevesův týmový kolega Sam Hornish jr. odstartuje do závodu ze druhé řady. Hornish jr. zde vyhrál poslední dva ročníky. „Moje auto se řídilo během kvalifikace dobře, ale stále nemáme dobrou rychlost, ale věříme ve změnu,“ říká Hornish jr. „I když budu startovat ze třetí pozice, je to dobrá situace pro začátek závodu.“
Dixonův týmový kolega Darren Manning se kvalifikoval na čtvrtou pozici, když po kvalifikační jízdě měl kontakt s bezpečnostní bariérou v zatáčce č. 2. Manning musel být vyprošťován Delphi Safety týmem, když byl uvězněn ve svém voze. Musel být převezen na lékařskou prohlídku do Loma Linda Medical Center, kde po rentgenu jeho zad vyšlo najevo, že je vše v pořádku a že se může dnes postavit na start závodu. Současný vedoucí jezdec seriálu Tony Kanaan bude startovat až z poslední startovní pozice, protože nemohl absolvovat kvalifikaci. Důvod, tým Andretti Green Racing potřeboval v Kanaďanově autě vyměnit motor.
Je to jeho letošní první startovní pozice horší než v top 10. Kanaan potřebuje dnes zajet pro zisk titulu do čtvrté pozice. Pkud by se mu to povedlo, bude korunován již dnes za nového šampióna IRL IndyCar.

Český jezdec Tomáš Enge bude dnes debutovat v seriálu za tým Patrick Racing s vozem č. 20 Dallara Chevrolet (Firestone) z 19. pozice. „Jelo se mi dobře,“ říká Enge. Enge nahradil v týmu veterána Jacquese Laziera. „Stále se všechno učím. Ráno jsme zkoušeli nastavení pro závod. Více jsme se zaměřovali na samotný závod než na kvalifikaci. Doufám, že zítra to půjde dobře.“

Foto: IMS Photo Ron McQueeney a Jim Haines/IRL

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.