Castroneves vybojoval start z 1. pozice

Castroneves, Helio
Castroneves, Helio, foto: Ron McQueeney/IRL
ar1 3. října 2004 13:29
Sdílej:

Helio Castroneves se stává známou tváří startů z první pozice. Naposledy tomu bylo v Chicagolandu a před tím v Nazaretu.

Castroneves se kvalifikoval časem 33,1067s na první pozici, když jeho průměrná rychlost dosáhla 217,479 mil za hodinu. Tím si zajistil již třetí MBNA Pole za sebou. Bohužel, v letošní sezoně ještě tuto výhodu startů nedokázal proměnit ve vítězný závod. Snad ho to ještě čeká. „Jsem velmi šťastný,“ říká Castroneves po kvalifikaci, jenž zaznamenal včera své již osmé Pole kariéry a týmu Penske připsal na konto dvanácté Pole. “Naši chlapci pracovali na nastavení pro závod. Ale celý den jsme se zaměřili na kvalifikaci. Všichni pracovali velmi tvrdě. Zítra bude jiný den, ale nyní si to pořádně užiji.“ Castronevesovo Pole je již druhým Pole-position za sebou pro Toyota na D-oválu, mimochodem, obě zařídil Castroneves. „Je to dobré zlepšení,“ říká Castroneves. „Je to lepší později, než nikdy. Stále zbývají ještě dva závody do konce sezony.“ Castroneves bude sdílet na startu závodu v California Speedway – Fontaně společně s úřadujícím mistrem IRL Scottem Dixonem, jenž zajel čas 33,2869s s průměrnou rychlostí 216,301 mil za hodinu. Castronevesův týmový kolega Sam Hornish jr. odstartuje do závodu ze druhé řady. Hornish jr. zde vyhrál poslední dva ročníky. „Moje auto se řídilo během kvalifikace dobře, ale stále nemáme dobrou rychlost, ale věříme ve změnu,“ říká Hornish jr. „I když budu startovat ze třetí pozice, je to dobrá situace pro začátek závodu.“ Dixonův týmový kolega Darren Manning se kvalifikoval na čtvrtou pozici, když po kvalifikační jízdě měl kontakt s bezpečnostní bariérou v zatáčce č. 2. Manning musel být vyprošťován Delphi Safety týmem, když byl uvězněn ve svém voze. Musel být převezen na lékařskou prohlídku do Loma Linda Medical Center, kde po rentgenu jeho zad vyšlo najevo, že je vše v pořádku a že se může dnes postavit na start závodu. Současný vedoucí jezdec seriálu Tony Kanaan bude startovat až z poslední startovní pozice, protože nemohl absolvovat kvalifikaci. Důvod, tým Andretti Green Racing potřeboval v Kanaďanově autě vyměnit motor. Je to jeho letošní první startovní pozice horší než v top 10. Kanaan potřebuje dnes zajet pro zisk titulu do čtvrté pozice. Pkud by se mu to povedlo, bude korunován již dnes za nového šampióna IRL IndyCar.

Český jezdec Tomáš Enge bude dnes debutovat v seriálu za tým Patrick Racing s vozem č. 20 Dallara Chevrolet (Firestone) z 19. pozice. „Jelo se mi dobře,“ říká Enge. Enge nahradil v týmu veterána Jacquese Laziera. „Stále se všechno učím. Ráno jsme zkoušeli nastavení pro závod. Více jsme se zaměřovali na samotný závod než na kvalifikaci. Doufám, že zítra to půjde dobře.“ Foto: IMS Photo Ron McQueeney a Jim Haines/IRL

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?