Do závodu ze třetí řady

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing
Daniel Šupa 11. září 2004 10:20
Sdílej:

Tomáš Enge zajel v kvalifikaci na závěrečný závod v Monze šestý čas a do závodu vyrazí z třetí řady.

Monza hostí vůbec poslední závod Mezinárodního šampionátu FIA F3000, od příští sezony ho nahradí nová série GP2. Závěr sezony je vždy časem bilancování a jak se již stalo zvykem, v táboře F3000 se udělují ceny Gonzala Rodrigueze. Uruguayský jezdec patřil v F3000 mezi nejoblíbenější závodníky a jeho kariéru ukončila tragická nehoda v tréninku na závod CART v Laguně Seca v roce 1999. Enge ve čtvrtek dostal, stejně jako v roce 2002, cenu pro nejzábavnějšího jezdce, což dokládá jeho oblíbenost v paddocku F3000. V pátek se již všichni soustředili na dění na trati, český jezdec týmu ma-con Dark Dog Charouz zajel ve volném tréninku pátý čas. V kvalifikaci triumfoval už jistý šampion Vitantonio Liuzzi, který se vzdálil soupeřům, ale pak už byly minimální rozdíly. Engemu chyběly necelé čtyři desetiny na druhé místo, český jezdec mohl opět litovat zablokování jiným jezdcem, tentokrát ho zavřel Turek Can Artam. Tomáš Enge: „S výjimkou Liuzziho to bylo velmi těsné a rozhodovaly maličkosti. Vozu nemůžu nic závažnějšího vytknout a cítím, že také mě se povedlo docela dobré kolo. Nejsem tam, kde bych chtěl být, v závodu se budu snažit dostat dopředu. Myslím, že to bude hodně vyrovnané, velkou roli budou hrát detaily a také zastávky v boxech. Cena Gonzala Rodrigueze mě těší a byl jsem tím trochu překvapený, protože tam byli jiní adepti. Gonzala jsem znal osobně, jednu sezonu jsme spolu bojovali v F3000. Je to příjemné ukončení toho, co jsem zažil v F3000.“ Marian Hamprecht, šéf týmu: „Liuzzi dnes zajel perfektně na hranici rizika, také Tomáš jel na hraně. Bohužel ho na druhé sadě zbrzdil Artam, až do nájezdu do Parabolicy to vypadalo na první řadu. Skoro se zdá, že kdykoliv se na okruhu něco děje, Tomáš je do toho zapojený. V závodu bude důležité projet bej újmy první šikanou a pokud se to povede, pak máme šanci dojet v posledním závodu F3000 na stupních vítězů.“ Foto a tisková zpráva BPA sport marketing
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.