Závod v ulicích Sao Paula nabídl divákům napínavou podívanou, do průběhu závodu zasáhl i déšť, kvůli němuž musel být podnik na chvíli přerušen. V cíli se radoval Will Power z týmu Penske, druhý dojel Ryan Hunter-Reay z Andretti Autosport.
Kdo sledoval první trénink na oficiálních stránkách Indycar.com, nemohl si nevšimnout naprosto kluzkého betonového povrchu, který se nachází v místě cílové rovinky na sambadromu. Jezdcům prokluzovala kola dokonce i po přeřazení na třetí rychlostní stupeň. Vedení série muselo zareagovat, kvalifikace byla přesunuta na neděli dopoledne a celou noc ze soboty na neděli byla betonový povrch broušen.
Přilnavost úseku se zlepšila, nicméně obroušený beton měl při premiérovém startu v Brazílii stejný efekt jako mokrý povrch. Zvedl se hustý mrak prachu a jezdci na zadních pozicích téměř nic neviděli. Nastala řetězová reakce, navzájem kolidovali Castroneves, Dixon a Takuma Sato .Nejhůře dopadl Marco Andretti na němž zaparkoval Mario Moraes a Andretti zůstal v kokpitu zablokován. Traťoví komisaři museli Moraesův vůz vyzdvihnout, aby Andretti mohl vylézt.
Po restartu se pořadí jezdců ustálilo na Framchitti, Tagliani, Hunter-Reay, Kanaan a první pětku s povzdáli uzavíral Matos.
V 22. kole vyvolala druhou žlutou fázi Milka Duno, která zůstala stát na dráze. Pořadí za pace carem bylo Franchitti, Hunter-Reay, Tagliani, Kanaan a Wheldon. Pořadím však zamíchaly hromadné zastávky v boxech. Jako první vyjel Franchitti, po něm těsně Hunter-Reay a Kanaan, poté Wheldon. Jako jediná nezajela do boxů Simona de Silvestro, která tankovala při první žluté fázi.
Zatímco Simona de Silvestro za pace carem vedla poprvé v kariéře závod IndyCar, nad okruhem se začala stahovat černá mračna slibující hustý déšť. De Silvestro zvládla restart výborně a Franchittiho udržela za zády. Hunter-Reay okamžitě přešel do ofenzívy, na dlouhé rovince úspěšně zaútočil na Franchittiho, krátce na to na de Silvestro a převzal vedení.
Na dráhu se pomalu spouštěl čím dál hustější déšť. Kanaan se stal obětí kluzkého povrchu, když do něj narazil Tagliani, které dostal bodyček od Wheldona.
Pace car zůstal na své pozici, Kanaan za pomocí traťových komisařů nastartoval vůz a vrátil se na dráhu. Mezitím začalo opravdu hustě pršet, zejména na cílové rovince. Jezdci začali hromadně zajíždět do boxu se stejnou intenzitou jako vyjíždět z dráhy.
Ohromné množství vody na dráze donutilo pořadatele vyvěsit červené vlajky a závod přerušit. Jakmile déšť alespoň trochu ustal, vyrazil peloton na dráhu a mohlo se znovu závodit. Do strategie se vmísil atribut osychající dráhy a ne všechny týmy plánování zastávky zvládly.
Nejlépe se vedlo Hunter-Reayovi, jenž převzal vedení, nicméně musel odrážet útok dotírajícího Ryana Briscoeho. Několikrát se dokonce předjeli, ale Briscoe nakonec chyboval a s vozem skončil v bariéře z pneumatik. Výjezd pace caru zhustil jezdce dohromady a Hunter-Reay měl za sebou znovu vůz stáje Penske, tentokrát Willa Powera. Pár minut před koncem (vypsaný počet kol se nevlezl do dvouhodinového limitu) Power zaútočil a předjetím Hunter-Reaye získal premiérové vítězství nové sezóny.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?