Will Power vyhrál úvodní závod sezóny

Power, Will
Power, Will, foto: IndyCar Media
iM3 15. března 2010 00:01
Sdílej:

Závod v ulicích Sao Paula nabídl divákům napínavou podívanou, do průběhu závodu zasáhl i déšť, kvůli němuž musel být podnik na chvíli přerušen. V cíli se radoval Will Power z týmu Penske, druhý dojel Ryan Hunter-Reay z Andretti Autosport.

Kdo sledoval první trénink na oficiálních stránkách Indycar.com, nemohl si nevšimnout naprosto kluzkého betonového povrchu, který se nachází v místě cílové rovinky na sambadromu. Jezdcům prokluzovala kola dokonce i po přeřazení na třetí rychlostní stupeň. Vedení série muselo zareagovat, kvalifikace byla přesunuta na neděli dopoledne a celou noc ze soboty na neděli byla betonový povrch broušen.

Přilnavost úseku se zlepšila, nicméně obroušený beton měl při premiérovém startu v Brazílii stejný efekt jako mokrý povrch. Zvedl se hustý mrak prachu a jezdci na zadních pozicích téměř nic neviděli. Nastala řetězová reakce, navzájem kolidovali Castroneves, Dixon a Takuma Sato .Nejhůře dopadl Marco Andretti na němž zaparkoval Mario Moraes a Andretti zůstal v kokpitu zablokován. Traťoví komisaři museli Moraesův vůz vyzdvihnout, aby Andretti mohl vylézt.

Po restartu se pořadí jezdců ustálilo na Framchitti, Tagliani, Hunter-Reay, Kanaan a první pětku s povzdáli uzavíral Matos.

V 22. kole vyvolala druhou žlutou fázi Milka Duno, která zůstala stát na dráze. Pořadí za pace carem bylo Franchitti, Hunter-Reay, Tagliani, Kanaan a Wheldon. Pořadím však zamíchaly hromadné zastávky v boxech. Jako první vyjel Franchitti, po něm těsně Hunter-Reay a Kanaan, poté Wheldon. Jako jediná nezajela do boxů Simona de Silvestro, která tankovala při první žluté fázi.

Zatímco Simona de Silvestro za pace carem vedla poprvé v kariéře závod IndyCar, nad okruhem se začala stahovat černá mračna slibující hustý déšť. De Silvestro zvládla restart výborně a Franchittiho udržela za zády.  Hunter-Reay okamžitě přešel do ofenzívy, na dlouhé rovince úspěšně zaútočil na Franchittiho, krátce na to na de Silvestro a převzal vedení.

Na dráhu se pomalu spouštěl čím dál hustější déšť. Kanaan se stal obětí kluzkého povrchu, když do něj narazil Tagliani, které dostal bodyček od Wheldona.

Pace car zůstal na své pozici, Kanaan za pomocí traťových komisařů nastartoval vůz a vrátil se na dráhu. Mezitím začalo opravdu hustě pršet, zejména na cílové rovince. Jezdci začali hromadně zajíždět do boxu se stejnou intenzitou jako vyjíždět z dráhy.

Ohromné množství vody na dráze donutilo pořadatele vyvěsit červené vlajky a závod přerušit. Jakmile déšť alespoň trochu ustal, vyrazil peloton na dráhu a mohlo se znovu závodit. Do strategie se vmísil atribut osychající dráhy a ne všechny týmy plánování zastávky zvládly.

Nejlépe se vedlo Hunter-Reayovi, jenž převzal vedení, nicméně musel odrážet útok dotírajícího Ryana Briscoeho. Několikrát se dokonce předjeli, ale Briscoe nakonec chyboval a s vozem skončil v bariéře z pneumatik. Výjezd pace caru zhustil jezdce dohromady a Hunter-Reay měl za sebou znovu vůz stáje Penske, tentokrát Willa Powera. Pár minut před koncem (vypsaný počet kol se nevlezl do dvouhodinového limitu) Power zaútočil a předjetím Hunter-Reaye získal premiérové vítězství nové sezóny.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.