Závod v ulicích Sao Paula nabídl divákům napínavou podívanou, do průběhu závodu zasáhl i déšť, kvůli němuž musel být podnik na chvíli přerušen. V cíli se radoval Will Power z týmu Penske, druhý dojel Ryan Hunter-Reay z Andretti Autosport.
Kdo sledoval první trénink na oficiálních stránkách Indycar.com, nemohl si nevšimnout naprosto kluzkého betonového povrchu, který se nachází v místě cílové rovinky na sambadromu. Jezdcům prokluzovala kola dokonce i po přeřazení na třetí rychlostní stupeň. Vedení série muselo zareagovat, kvalifikace byla přesunuta na neděli dopoledne a celou noc ze soboty na neděli byla betonový povrch broušen.
Přilnavost úseku se zlepšila, nicméně obroušený beton měl při premiérovém startu v Brazílii stejný efekt jako mokrý povrch. Zvedl se hustý mrak prachu a jezdci na zadních pozicích téměř nic neviděli. Nastala řetězová reakce, navzájem kolidovali Castroneves, Dixon a Takuma Sato .Nejhůře dopadl Marco Andretti na němž zaparkoval Mario Moraes a Andretti zůstal v kokpitu zablokován. Traťoví komisaři museli Moraesův vůz vyzdvihnout, aby Andretti mohl vylézt.
Po restartu se pořadí jezdců ustálilo na Framchitti, Tagliani, Hunter-Reay, Kanaan a první pětku s povzdáli uzavíral Matos.
V 22. kole vyvolala druhou žlutou fázi Milka Duno, která zůstala stát na dráze. Pořadí za pace carem bylo Franchitti, Hunter-Reay, Tagliani, Kanaan a Wheldon. Pořadím však zamíchaly hromadné zastávky v boxech. Jako první vyjel Franchitti, po něm těsně Hunter-Reay a Kanaan, poté Wheldon. Jako jediná nezajela do boxů Simona de Silvestro, která tankovala při první žluté fázi.
Zatímco Simona de Silvestro za pace carem vedla poprvé v kariéře závod IndyCar, nad okruhem se začala stahovat černá mračna slibující hustý déšť. De Silvestro zvládla restart výborně a Franchittiho udržela za zády. Hunter-Reay okamžitě přešel do ofenzívy, na dlouhé rovince úspěšně zaútočil na Franchittiho, krátce na to na de Silvestro a převzal vedení.
Na dráhu se pomalu spouštěl čím dál hustější déšť. Kanaan se stal obětí kluzkého povrchu, když do něj narazil Tagliani, které dostal bodyček od Wheldona.
Pace car zůstal na své pozici, Kanaan za pomocí traťových komisařů nastartoval vůz a vrátil se na dráhu. Mezitím začalo opravdu hustě pršet, zejména na cílové rovince. Jezdci začali hromadně zajíždět do boxu se stejnou intenzitou jako vyjíždět z dráhy.
Ohromné množství vody na dráze donutilo pořadatele vyvěsit červené vlajky a závod přerušit. Jakmile déšť alespoň trochu ustal, vyrazil peloton na dráhu a mohlo se znovu závodit. Do strategie se vmísil atribut osychající dráhy a ne všechny týmy plánování zastávky zvládly.
Nejlépe se vedlo Hunter-Reayovi, jenž převzal vedení, nicméně musel odrážet útok dotírajícího Ryana Briscoeho. Několikrát se dokonce předjeli, ale Briscoe nakonec chyboval a s vozem skončil v bariéře z pneumatik. Výjezd pace caru zhustil jezdce dohromady a Hunter-Reay měl za sebou znovu vůz stáje Penske, tentokrát Willa Powera. Pár minut před koncem (vypsaný počet kol se nevlezl do dvouhodinového limitu) Power zaútočil a předjetím Hunter-Reaye získal premiérové vítězství nové sezóny.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?