Třetí den v úřadu

Bernard, Randy
Bernard, Randy, foto: IndyCar Media
iM3 3. března 2010 17:10
Sdílej:

Randy Bernard v pondělí 1. 3. 2010 usedl do křesla výkonného ředitele IRL. Na bývalého CEO Professional Bull Riders, jenž dokázal pozvednout jízdu na býcích na oblíbený sport, je vzhlíženo s nadějí.

Ačkoliv Bernard nikdy neviděl jediný závod série IndyCar, jako manažer má nesporné kvality. Už to, že se chytil kormidla proděravěné kocábky jménem IRL, svědčí o jeho motivaci dostat další sport mezi širokou veřejnost. OTÁZKA: Od chvíle, kdy jste byl v lednu představen jako výkonný ředitel IRL, jste mluvil s hodně lidmi zapojených do série (šéfové stáji, jezdci, ředitelé tratí, sponzoři). Co jste si z rozhovorů vzal? RANDY BERNARD: Když jsem zvažoval příchod do IRL, první z věcí, kterou jsem chtěl udělat, bylo zjistit míru vášně do série, cítil jsem, že bych zde mohl něco změnit. Každý koho jsem potkal, od zaměstnanců, management, šéfů, jezdců, z každého jsem cítil neuvěřitelnou vášeň. Chtějí, aby tento sport rostl. Když vezmete silnou pracovní morálku, vášeň a soustředění, je jasné, že tento sport bude růst. Má obrovskou tradici. O: Za méně než dva týdny odstartuje sezóna. Jak se těšíte, až poprvé v životě uvidíte závody a rovnou v ulicích města Sao Paulo? RB: S Professional Bull Riders jsme v Brazílii uspořádali asi 100 podniků, takže v zemi mám hodně kontaktů, obzvláště ve státě Sao Paulo. Na svůj první závod se těším. O: V poslední době uzavřelo IRL několik sponzorských smluv, zejména s hlavním sponzorem IZOD, další mají být oznámeny. Jakou vidíte sílu IRL? RB: Myslím, že máme ještě hodně před sebou. Důležitou věcí je sponzorství, ale ne takové, že dostanete peníze, ale mediální podpora, kterou vám mohou nabídnout. Musíme dostat tváře jezdců ven, aby se stali mainstreamem Ameriky jako tomu kdysi bylo. Ne že by nyní nebyli, ale každý se mnou bude souhlasit, když řeknu, že tu máme obrovský prostor růstu. Je to jedna z mých priorit, změnit tuto oblast. Mám plán, jenž bych měl začít realizovat tento týden. O: Vytvořil jste si při vašich hovorech nějaký seznam bodů, o kterých jste chtěl diskutovat (nové monoposty, motor)? RB: Probírali jsme šest bodů, které jsou podle mě velmi důležité. Teď budeme vymýšlet plán jako tým. Přišel jsem s několika nápady, sice to nejsou zaručené úspěchy, ale musíme chytit sílu tohoto sportu a řídit ho správným směrem.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.