Třetí den v úřadu

Bernard, Randy
Bernard, Randy, foto: IndyCar Media
iM3 3. března 2010 17:10
Sdílej:

Randy Bernard v pondělí 1. 3. 2010 usedl do křesla výkonného ředitele IRL. Na bývalého CEO Professional Bull Riders, jenž dokázal pozvednout jízdu na býcích na oblíbený sport, je vzhlíženo s nadějí.

Ačkoliv Bernard nikdy neviděl jediný závod série IndyCar, jako manažer má nesporné kvality. Už to, že se chytil kormidla proděravěné kocábky jménem IRL, svědčí o jeho motivaci dostat další sport mezi širokou veřejnost. OTÁZKA: Od chvíle, kdy jste byl v lednu představen jako výkonný ředitel IRL, jste mluvil s hodně lidmi zapojených do série (šéfové stáji, jezdci, ředitelé tratí, sponzoři). Co jste si z rozhovorů vzal? RANDY BERNARD: Když jsem zvažoval příchod do IRL, první z věcí, kterou jsem chtěl udělat, bylo zjistit míru vášně do série, cítil jsem, že bych zde mohl něco změnit. Každý koho jsem potkal, od zaměstnanců, management, šéfů, jezdců, z každého jsem cítil neuvěřitelnou vášeň. Chtějí, aby tento sport rostl. Když vezmete silnou pracovní morálku, vášeň a soustředění, je jasné, že tento sport bude růst. Má obrovskou tradici. O: Za méně než dva týdny odstartuje sezóna. Jak se těšíte, až poprvé v životě uvidíte závody a rovnou v ulicích města Sao Paulo? RB: S Professional Bull Riders jsme v Brazílii uspořádali asi 100 podniků, takže v zemi mám hodně kontaktů, obzvláště ve státě Sao Paulo. Na svůj první závod se těším. O: V poslední době uzavřelo IRL několik sponzorských smluv, zejména s hlavním sponzorem IZOD, další mají být oznámeny. Jakou vidíte sílu IRL? RB: Myslím, že máme ještě hodně před sebou. Důležitou věcí je sponzorství, ale ne takové, že dostanete peníze, ale mediální podpora, kterou vám mohou nabídnout. Musíme dostat tváře jezdců ven, aby se stali mainstreamem Ameriky jako tomu kdysi bylo. Ne že by nyní nebyli, ale každý se mnou bude souhlasit, když řeknu, že tu máme obrovský prostor růstu. Je to jedna z mých priorit, změnit tuto oblast. Mám plán, jenž bych měl začít realizovat tento týden. O: Vytvořil jste si při vašich hovorech nějaký seznam bodů, o kterých jste chtěl diskutovat (nové monoposty, motor)? RB: Probírali jsme šest bodů, které jsou podle mě velmi důležité. Teď budeme vymýšlet plán jako tým. Přišel jsem s několika nápady, sice to nejsou zaručené úspěchy, ale musíme chytit sílu tohoto sportu a řídit ho správným směrem.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.