Jak už jsme dříve informovali, zájem konstruovat nové monoposty pro sérii IndyCar má i britská společnost Lola Cars. Vedení firmy dnes oficiálně potvrdilo náklonnost k americkým závodům, monopost je navrhován, obrázky však ještě nejsou k dispozici.
Poté co Dallara představila koncept nových monopostů, vydala Lola tiskovou zprávu, že nabízí dva návrhy vozů. „Koncept počítá s dvěmi aerodynamickými variacemi. Jezdcům bude při soubojích kolo na kolo poskytovat mnohem větší bezpečí a umožní těsnou jízdu za sebou na všech typech okruhů a oválů,“ zní zpráva z anglického Huntingdonu.
Monopost je schopen „ubytovat“ jakéhokoliv výrobce motorů, není omezen na specifický druh agregátu. „Navrhovaná Lola se zaměřuje na několik aspektů, což jsou bezpečnost, efektivnost, adaptabilita motorů, snížení hmotnosti, estetický zevnějšek s dostatkem místa na loga sponzorů a samozřejmě zefektivnění předjíždění.“
I Lola zkoušela jít cestou revoluce, chcete-li futuristickou cestou. Nicméně nakonec zůstala u poněkud střídmějších tvarů. „Ačkoliv byly návrhy technicky zajímavé, některé variace byly odloženy na seznam budoucích potencionálních cest.“
Šéf společnosti Lola Cars Martin Birrane doufá, že její bohatá historie na americké půdě pomůže k úspěchu v konkurenci jiných konstruktérů (Dallara, Swift a DeltaWing). Doposud totiž není jasné, zdali vedení IndyCar bude chtít jeden či více durhů monopostů ve startovním poli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.