Jak už jsme dříve informovali, zájem konstruovat nové monoposty pro sérii IndyCar má i britská společnost Lola Cars. Vedení firmy dnes oficiálně potvrdilo náklonnost k americkým závodům, monopost je navrhován, obrázky však ještě nejsou k dispozici.
Poté co Dallara představila koncept nových monopostů, vydala Lola tiskovou zprávu, že nabízí dva návrhy vozů. „Koncept počítá s dvěmi aerodynamickými variacemi. Jezdcům bude při soubojích kolo na kolo poskytovat mnohem větší bezpečí a umožní těsnou jízdu za sebou na všech typech okruhů a oválů,“ zní zpráva z anglického Huntingdonu.
Monopost je schopen „ubytovat“ jakéhokoliv výrobce motorů, není omezen na specifický druh agregátu. „Navrhovaná Lola se zaměřuje na několik aspektů, což jsou bezpečnost, efektivnost, adaptabilita motorů, snížení hmotnosti, estetický zevnějšek s dostatkem místa na loga sponzorů a samozřejmě zefektivnění předjíždění.“
I Lola zkoušela jít cestou revoluce, chcete-li futuristickou cestou. Nicméně nakonec zůstala u poněkud střídmějších tvarů. „Ačkoliv byly návrhy technicky zajímavé, některé variace byly odloženy na seznam budoucích potencionálních cest.“
Šéf společnosti Lola Cars Martin Birrane doufá, že její bohatá historie na americké půdě pomůže k úspěchu v konkurenci jiných konstruktérů (Dallara, Swift a DeltaWing). Doposud totiž není jasné, zdali vedení IndyCar bude chtít jeden či více durhů monopostů ve startovním poli.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.