Konec týmu Vision Racing

Carpenter, Ed
Carpenter, Ed, foto: IndyCar Media
iM3 29. ledna 2010 17:48
Sdílej:

Tony George ruší vlastní závodní tým Vision Racing. Kvůli nedostatku sponzorů byl nucen uzavřít životní kapitolu, kterou odstartoval v roce 2005.

Tony George se dalším krokem stahuje z prostředí motosportu, ze světa rychlých kol, který tak oddaně zbožňuje. Stáj Vision Racing založil společně se svou ženou a hercem Patrickem Dempseyem. Barvy týmu hájil od jeho založení Georgův nevlastní syn Ed Carpenter.

Tony George zformoval Vision Racing na troskách stáje Kelley Racing. Za pět let fungování a 121 odjetých závodů se žádnému z jezdců nepodařilo dostat na Victory Lane. Nejblíže k tomu měl Ed Carpenter při loňském závodě v Kentucky, tehdy mu na první pozici chybělo pouhých 0.0162 vteřiny.

Bývalý šéf série IndyCar a Indianapolis Motor Speedway včera propustil všech 16 zaměstnanců. Podle jeho slov to bylo velmi emociální. „Nedokážu to popsat,“ uvedl George. „Budeme se snažit zachovat nějaký stav, aby bylo možné tým znovu reaktivovat,“ pokračoval.

Provoz stáje financovala v roce 2009 převážně společnost Menards, ale po jejím odchodu se George ocitl bez sponzora a i přes usilovné hledání, se mu nepodařilo zahájit novou spolupráci.

Pro Eda Carpentera to znamená konec v sérii IndyCar. Místo na celou sezónu pravděpodobně nesežene, už proto, že platí za oválového specialistu a na okruzích pokulhává. Carpentera možná uvidíme na Indianapolis 500, a možná s „reaktivovaným“ Vision Racing. Vždyť takový scénář jsme mohli vidět o Bobbyho Rahal, který na začátku roku 2009 zavřel stáj, ale závod Indianapolis 500 nevynechal

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.