Sbohem a šáteček milý Tony

George - Kalkhoven
George - Kalkhoven, foto: IndyCar Media
iM3 20. ledna 2010 16:11
Sdílej:

Jméno Tony George nadobro zmizelo, od letošního roku přestane tahat za nitky v rodinném podniku Hulman & Co., která provozuje ovál Indianapolis Motor Speedway.

Tony George stál v čele Indianapolis Motor Speedway dvě desetiletí, v roce 1996 založil vlastní šampionát IRL původně zaměřený výhradně na oválové závody. Jeho hospodaření s rodinnými penězi se však nezamlouvalo sestrám a matce Mari Hulman George. V polovině loňského roku byl nucen ustoupit z pozice výkonného ředitele Indianapolis Motor Speedway a stejně tak učinil i v IRL. Přestože rodinný podnik neřídil, stále zůstával v „dění“ a byl zaměstnancem Hulman & Co. Počínaje tímto týdnem však odchází definitivně. George tak bude spojen se závody pouze prostřednictvím vlastního týmu Vision Racing, za který by měl i v roce 2010 závodit jeho nevlastní syn Ed Carpenter. „Od roku 2009 nebyl součástí aktivního managementu,“ uvedl jeho nástupce na pozici výkonného ředitele IMS Jeff Belskus, jenž poukazoval na to, že Georgeův odchod se společnosti nijak nedotkne. Tony George odešel v tichosti, nevydal žádné oficiální prohlášení a ani nekomunikuje s novináři. „Všichni jsme doufali, že Tony zůstane na palubě, přáli jsme si to tak,“ komentovala odchod jeho matka Hulman George. „Jsme zklamaní jeho rozhodnutím.“ Padesátiletý George pravděpodobně nechtěl zůstávat ve společnosti svých sester, které ho obviňovaly z příliš velkého rozhazování peněž směrem k IRL na úkor Indianapolis. Ačkoliv mu sestry nabídly zůstat ve vedení IRL, George je odmítl. Ani s Jeffem Belskusem podle všeho nevychází zcela dobře. „Je mi Tonyho líto, vím, že je zlomený. Ale to je jen mezi ním a jeho rodinou,“ pokračoval Belskus, jehož způsob řízení evidentně padl do oka Hulman-George. Ta je totiž se současným financováním spokojena. Belskus a Hulman George zároveň podotkli, že IRL není na prodej, ačkoliv musel odpovídat na nesčetné množství takových dotazů. „Lidé přicházeli a říkali 'Pokud byste někdy změnili názor'…,“ řekl Belskus. „Nicméně každému jsem odpovídal, není na prodej.“ Odchod Tonyho George možná vnese trochu stability do série a IMS, alespoň je o tom přesvědčen právník v oblasti motosportu Doug Boles. „Ten příběh musel skončit, aby se vedení zaměřilo na důležité věci. Namísto personální bojů za zavřenými dveřmi měla diskuze probíhat o tom, jak propagovat IndyCar a přilákat sponzory.“
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.