Sbohem a šáteček milý Tony

George - Kalkhoven
George - Kalkhoven, foto: IndyCar Media
iM3 20. ledna 2010 16:11
Sdílej:

Jméno Tony George nadobro zmizelo, od letošního roku přestane tahat za nitky v rodinném podniku Hulman & Co., která provozuje ovál Indianapolis Motor Speedway.

Tony George stál v čele Indianapolis Motor Speedway dvě desetiletí, v roce 1996 založil vlastní šampionát IRL původně zaměřený výhradně na oválové závody. Jeho hospodaření s rodinnými penězi se však nezamlouvalo sestrám a matce Mari Hulman George. V polovině loňského roku byl nucen ustoupit z pozice výkonného ředitele Indianapolis Motor Speedway a stejně tak učinil i v IRL. Přestože rodinný podnik neřídil, stále zůstával v „dění“ a byl zaměstnancem Hulman & Co. Počínaje tímto týdnem však odchází definitivně. George tak bude spojen se závody pouze prostřednictvím vlastního týmu Vision Racing, za který by měl i v roce 2010 závodit jeho nevlastní syn Ed Carpenter. „Od roku 2009 nebyl součástí aktivního managementu,“ uvedl jeho nástupce na pozici výkonného ředitele IMS Jeff Belskus, jenž poukazoval na to, že Georgeův odchod se společnosti nijak nedotkne. Tony George odešel v tichosti, nevydal žádné oficiální prohlášení a ani nekomunikuje s novináři. „Všichni jsme doufali, že Tony zůstane na palubě, přáli jsme si to tak,“ komentovala odchod jeho matka Hulman George. „Jsme zklamaní jeho rozhodnutím.“ Padesátiletý George pravděpodobně nechtěl zůstávat ve společnosti svých sester, které ho obviňovaly z příliš velkého rozhazování peněž směrem k IRL na úkor Indianapolis. Ačkoliv mu sestry nabídly zůstat ve vedení IRL, George je odmítl. Ani s Jeffem Belskusem podle všeho nevychází zcela dobře. „Je mi Tonyho líto, vím, že je zlomený. Ale to je jen mezi ním a jeho rodinou,“ pokračoval Belskus, jehož způsob řízení evidentně padl do oka Hulman-George. Ta je totiž se současným financováním spokojena. Belskus a Hulman George zároveň podotkli, že IRL není na prodej, ačkoliv musel odpovídat na nesčetné množství takových dotazů. „Lidé přicházeli a říkali 'Pokud byste někdy změnili názor'…,“ řekl Belskus. „Nicméně každému jsem odpovídal, není na prodej.“ Odchod Tonyho George možná vnese trochu stability do série a IMS, alespoň je o tom přesvědčen právník v oblasti motosportu Doug Boles. „Ten příběh musel skončit, aby se vedení zaměřilo na důležité věci. Namísto personální bojů za zavřenými dveřmi měla diskuze probíhat o tom, jak propagovat IndyCar a přilákat sponzory.“
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.