Na začátku roku 2009 řekl, že by rád nasadil vůz do závodu Indianapolis 500, v závěru sezóny změnil názor a přišel s úmyslem vstupu do celého šampionátu. Od té doby žádnou další informaci neposkytl, Gil de Ferran a jeho potencionální účast v IndyCar je zahalena rouškou tajemství.
V průběhu sezóny jsme mohli několikrát číst, že onen tým či ona organizace pomýšlí na vstup do IndyCar, ale tyto informace měly ve většině případů jepičí život. S definitivní určitostí můžeme akorát potvrdit, že nováčkem v příští sezóně bude FAZZT Racing Team s Alexem Taglianim. Monoposty a veškeré vybavení bylo odkoupeno od Martyho Rotha.
FAZZT Racing Team pravidelně aktualizuje novinky na oficiální stránkách, naopak Gil de Ferran zůstává v ústraní. Teprve nyní promluvil, i když s ničím přesnějším nepřišel. „Tvrdě pracujeme na tom, abychom týmu de Ferran Motorsports zajistili budoucnost,“ uvedl dvojnásobný šampión CART.
„Cílem je vstup do IndyCar,“ upřesnil. Nicméně jednoduché to mít nebude, nákup materiálu je nákladný. Z toho vyplívá možnost spolupráce se stávajícím týmem. Mluvilo se o spojení s Vision Racing, který usilovně hledá peníze. V úvahu přichází i Conquest Racing, Eric Bachelart nedávno uvedl, podobně jako nyní de Ferran, že usilovně pracuje na možnostech pro rok 2010. Pak je tu ještě třetí možnost – Rahal Letterman Racing. Tým má veškeré vybavení, ale chybí mu peníze.
„Své lidi stále zaměstnávám, hledíme do roku 2010, ale v současné době nejsem v pozici, kdy bych mohl vydat nějaké specifické prohlášení. Naši zaměstnanci jsou neustále informováni o situaci.“
Takže shrnuto a podtrženo, projekt Gilla de Ferrana neumřel, stále žije a vítěz Indianapolis 500 usiluje o vstup.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.