Gil de Ferran se nevzdává

Moraes, Mario
Moraes, Mario, foto: IndyCar Media
iM3 23. prosince 2009 09:56
Sdílej:

Na začátku roku 2009 řekl, že by rád nasadil vůz do závodu Indianapolis 500, v závěru sezóny změnil názor a přišel s úmyslem vstupu do celého šampionátu. Od té doby žádnou další informaci neposkytl, Gil de Ferran a jeho potencionální účast v IndyCar je zahalena rouškou tajemství.

V průběhu sezóny jsme mohli několikrát číst, že onen tým či ona organizace pomýšlí na vstup do IndyCar, ale tyto informace měly ve většině případů jepičí život. S definitivní určitostí můžeme akorát potvrdit, že nováčkem v příští sezóně bude FAZZT Racing Team s Alexem Taglianim. Monoposty a veškeré vybavení bylo odkoupeno od Martyho Rotha.

FAZZT Racing Team pravidelně aktualizuje novinky na oficiální stránkách, naopak Gil de Ferran zůstává v ústraní. Teprve nyní promluvil, i když s ničím přesnějším nepřišel. „Tvrdě pracujeme na tom, abychom týmu de Ferran Motorsports zajistili budoucnost,“ uvedl dvojnásobný šampión CART.

„Cílem je vstup do IndyCar,“ upřesnil. Nicméně jednoduché to mít nebude, nákup materiálu je nákladný. Z toho vyplívá možnost spolupráce se stávajícím týmem. Mluvilo se o spojení s Vision Racing, který usilovně hledá peníze. V úvahu přichází i Conquest Racing, Eric Bachelart nedávno uvedl, podobně jako nyní de Ferran, že usilovně pracuje na možnostech pro rok 2010. Pak je tu ještě třetí možnost – Rahal Letterman Racing. Tým má veškeré vybavení, ale chybí mu peníze.

„Své lidi stále zaměstnávám, hledíme do roku 2010, ale v současné době nejsem v pozici, kdy bych mohl vydat nějaké specifické prohlášení. Naši zaměstnanci jsou neustále informováni o situaci.“

Takže shrnuto a podtrženo, projekt Gilla de Ferrana neumřel, stále žije a vítěz Indianapolis 500 usiluje o vstup.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.