Gil de Ferran se nevzdává

Moraes, Mario
Moraes, Mario, foto: IndyCar Media
iM3 23. prosince 2009 09:56
Sdílej:

Na začátku roku 2009 řekl, že by rád nasadil vůz do závodu Indianapolis 500, v závěru sezóny změnil názor a přišel s úmyslem vstupu do celého šampionátu. Od té doby žádnou další informaci neposkytl, Gil de Ferran a jeho potencionální účast v IndyCar je zahalena rouškou tajemství.

V průběhu sezóny jsme mohli několikrát číst, že onen tým či ona organizace pomýšlí na vstup do IndyCar, ale tyto informace měly ve většině případů jepičí život. S definitivní určitostí můžeme akorát potvrdit, že nováčkem v příští sezóně bude FAZZT Racing Team s Alexem Taglianim. Monoposty a veškeré vybavení bylo odkoupeno od Martyho Rotha.

FAZZT Racing Team pravidelně aktualizuje novinky na oficiální stránkách, naopak Gil de Ferran zůstává v ústraní. Teprve nyní promluvil, i když s ničím přesnějším nepřišel. „Tvrdě pracujeme na tom, abychom týmu de Ferran Motorsports zajistili budoucnost,“ uvedl dvojnásobný šampión CART.

„Cílem je vstup do IndyCar,“ upřesnil. Nicméně jednoduché to mít nebude, nákup materiálu je nákladný. Z toho vyplívá možnost spolupráce se stávajícím týmem. Mluvilo se o spojení s Vision Racing, který usilovně hledá peníze. V úvahu přichází i Conquest Racing, Eric Bachelart nedávno uvedl, podobně jako nyní de Ferran, že usilovně pracuje na možnostech pro rok 2010. Pak je tu ještě třetí možnost – Rahal Letterman Racing. Tým má veškeré vybavení, ale chybí mu peníze.

„Své lidi stále zaměstnávám, hledíme do roku 2010, ale v současné době nejsem v pozici, kdy bych mohl vydat nějaké specifické prohlášení. Naši zaměstnanci jsou neustále informováni o situaci.“

Takže shrnuto a podtrženo, projekt Gilla de Ferrana neumřel, stále žije a vítěz Indianapolis 500 usiluje o vstup.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.