Gil de Ferran se nevzdává

Moraes, Mario
Moraes, Mario, foto: IndyCar Media
iM3 23. prosince 2009 09:56
Sdílej:

Na začátku roku 2009 řekl, že by rád nasadil vůz do závodu Indianapolis 500, v závěru sezóny změnil názor a přišel s úmyslem vstupu do celého šampionátu. Od té doby žádnou další informaci neposkytl, Gil de Ferran a jeho potencionální účast v IndyCar je zahalena rouškou tajemství.

V průběhu sezóny jsme mohli několikrát číst, že onen tým či ona organizace pomýšlí na vstup do IndyCar, ale tyto informace měly ve většině případů jepičí život. S definitivní určitostí můžeme akorát potvrdit, že nováčkem v příští sezóně bude FAZZT Racing Team s Alexem Taglianim. Monoposty a veškeré vybavení bylo odkoupeno od Martyho Rotha.

FAZZT Racing Team pravidelně aktualizuje novinky na oficiální stránkách, naopak Gil de Ferran zůstává v ústraní. Teprve nyní promluvil, i když s ničím přesnějším nepřišel. „Tvrdě pracujeme na tom, abychom týmu de Ferran Motorsports zajistili budoucnost,“ uvedl dvojnásobný šampión CART.

„Cílem je vstup do IndyCar,“ upřesnil. Nicméně jednoduché to mít nebude, nákup materiálu je nákladný. Z toho vyplívá možnost spolupráce se stávajícím týmem. Mluvilo se o spojení s Vision Racing, který usilovně hledá peníze. V úvahu přichází i Conquest Racing, Eric Bachelart nedávno uvedl, podobně jako nyní de Ferran, že usilovně pracuje na možnostech pro rok 2010. Pak je tu ještě třetí možnost – Rahal Letterman Racing. Tým má veškeré vybavení, ale chybí mu peníze.

„Své lidi stále zaměstnávám, hledíme do roku 2010, ale v současné době nejsem v pozici, kdy bych mohl vydat nějaké specifické prohlášení. Naši zaměstnanci jsou neustále informováni o situaci.“

Takže shrnuto a podtrženo, projekt Gilla de Ferrana neumřel, stále žije a vítěz Indianapolis 500 usiluje o vstup.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?