Nejistá budoucnost závodu v Edmontonu

Tracy, Paul
Tracy, Paul, foto: IndyCar Media
iM3 30. listopadu 2009 17:34
Sdílej:

Letiště Edmonton City Centre Airport hostí dva roky po sobě seriál IndyCar, ani jednou nebyl podnik Rexal Edmonton Indy výdělečný a celková ztráta za dva roky činí 9,2 milionů dolarů. Je budoucnost okruhu ohrožena?

Závod pořádá společnost Northlands patřící městu Edmonton. Northlands organizuje více než 2 500 kulturních i sportovních akcí města. Na závod roku 2008 Northlands operovalo s rozpočtem 15 milionů dolarů, o rok později s 12,1 milionů, přesto dospěly závody k téměř 10 milionové ztrátě. A kdo deficit nakonec zaplatí? Samozřejmě daňový poplatníci, to se jim ale samozřejmě nelíbí. Všichni by preferovali soukromého investora, jenž by ztrátu doplácel z vlastních zdrojů. Vzniká tak otázka, zdali se bude v roce 2011 závod konat. Smlouva totiž končí rokem 2010 a investoři se v současné ekonomické situaci nehrnou. Podnik Rexall Edmonton Indy na sebe nevydělává. Je sice pravda, že ostatní okruhy jsou na tom vesměs podobně, ale v Edmontonu je situace o to horší, peníze jdou z městské kasy. Občané nechtějí, aby město platilo závod. Po vzoru rčení „z cizího krev neteče“, si přejí, aby pořádání zaštítil soukromý sektor. Jak už bývá zvykem, rozdělily se názory lidí do dvou skupin. Jedna závod nechce, druhá lobuje za pokračování v již pětileté tradici. Podle ředitele marketingové společnosti Seana Collinse, je finanční ztráta výsledkem špatného marketingu. Závod by bylo podle něj výdělečný, pokud by se peníze investovaly do vhodných oblastí. Zmiňuje především reklamu a stavbu stálých tribun namísto každoročního drahého pronájmu. Přestože oficiální čísla návštěvnosti nejsou k dispozici, Collins tvrdí, že o závodním víkendu navštíví okruh 170 000 až 200 000 lidí, což je v porovnání s jiným závody velké množství. Jak dopadne budoucnost jediného letištního okruhu v kalendáři IndyCar ukáže čas. Nicméně Northlands pravděpodobně smlouvu s IndyCar neprodlouží a pokud se nenajde jiný investor, podnik Rexall Edmonton Indy zmizí.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?