Nejistá budoucnost závodu v Edmontonu

Tracy, Paul
Tracy, Paul, foto: IndyCar Media
iM3 30. listopadu 2009 17:34
Sdílej:

Letiště Edmonton City Centre Airport hostí dva roky po sobě seriál IndyCar, ani jednou nebyl podnik Rexal Edmonton Indy výdělečný a celková ztráta za dva roky činí 9,2 milionů dolarů. Je budoucnost okruhu ohrožena?

Závod pořádá společnost Northlands patřící městu Edmonton. Northlands organizuje více než 2 500 kulturních i sportovních akcí města. Na závod roku 2008 Northlands operovalo s rozpočtem 15 milionů dolarů, o rok později s 12,1 milionů, přesto dospěly závody k téměř 10 milionové ztrátě. A kdo deficit nakonec zaplatí? Samozřejmě daňový poplatníci, to se jim ale samozřejmě nelíbí. Všichni by preferovali soukromého investora, jenž by ztrátu doplácel z vlastních zdrojů. Vzniká tak otázka, zdali se bude v roce 2011 závod konat. Smlouva totiž končí rokem 2010 a investoři se v současné ekonomické situaci nehrnou. Podnik Rexall Edmonton Indy na sebe nevydělává. Je sice pravda, že ostatní okruhy jsou na tom vesměs podobně, ale v Edmontonu je situace o to horší, peníze jdou z městské kasy. Občané nechtějí, aby město platilo závod. Po vzoru rčení „z cizího krev neteče“, si přejí, aby pořádání zaštítil soukromý sektor. Jak už bývá zvykem, rozdělily se názory lidí do dvou skupin. Jedna závod nechce, druhá lobuje za pokračování v již pětileté tradici. Podle ředitele marketingové společnosti Seana Collinse, je finanční ztráta výsledkem špatného marketingu. Závod by bylo podle něj výdělečný, pokud by se peníze investovaly do vhodných oblastí. Zmiňuje především reklamu a stavbu stálých tribun namísto každoročního drahého pronájmu. Přestože oficiální čísla návštěvnosti nejsou k dispozici, Collins tvrdí, že o závodním víkendu navštíví okruh 170 000 až 200 000 lidí, což je v porovnání s jiným závody velké množství. Jak dopadne budoucnost jediného letištního okruhu v kalendáři IndyCar ukáže čas. Nicméně Northlands pravděpodobně smlouvu s IndyCar neprodlouží a pokud se nenajde jiný investor, podnik Rexall Edmonton Indy zmizí.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.