Dario Franchitti v titul nedoufal

Franchitti, Dario
Franchitti, Dario, foto: IndyCar Media
iM3 13. října 2009 17:15
Sdílej:

Dario Franchitti po zisku titulu uvedl, že nepředpokládal návrat do IndyCar na tak vysoké úrovni a už vůbec si nemyslel, že se mu podaří získat titul šampióna.

Po nepovedené sezóně v NASCAR přijal nabídku od Chipa Ganassiho. Po celou sezónu se pohyboval na špici startovního pole a bojoval o vítězství. Tuto sobotu si pátým vítězstvím zajistil druhý titul v IndyCar. „Nemyslel jsem si, že rok po svém návratu vyhraji pět závodů i šampionát,“ řekl Franchitti. „Věděl jsem o výborném zázemí, kterým disponuje stáj Target Chip Ganassi Racing, otázkou ale bylo, zdali od počátku dokáži závodit na vysoké úrovni.“ Největšími soupeři mu byli týmový kolega Scott Dixon a Ryan Briscoe ze stáje Penske. „Scott je lepším jezdcem než byl v roce 2007 a Ryan na nás dorážel každý závodní víkend. Samozřejmě byli i jiní, kteří dokázali vyhrát (Castroneves a Wilson pozn. red.), ale Scott s Ryanem tu byli pořád,“ pokračoval Franchittim. „Vítězstvím v Long Beach, druhém závodě sezóny, jsem si uvědomil, že na to mám.“ Sezónu 2009 zakončil vítězstvím a oslavou titulu, jehož si podle vlastních slov váží víc než toho prvního. „Rok 2007 byl satisfakcí, ale letošní prvenství je mnohem sladší, protože jsme všichni pohromadě a máme různorodý kalendář,“ narážel Franchitti na sjednocení CCWS a IndyCar. Franchitti vzpomínal i na rozhovor s Ganassim, kde probírali možný návrat do IndyCar. „V Detroitu jsme se sešli a hodně na mě tlačil otázkami proč se chci vrátit a jestli budu schopen odvádět stoprocentní výkon.“
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.