Otazník nad budoucností Dana Wheldona

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: IndyCar Media
iM3 3. září 2009 18:10
Sdílej:

Konec sezóny se blíží a s ním přicházejí i spekulace nad jezdeckým složením v roce 2010. Jeden z otazníků dalšího angažmá visí i nad Danem Wheldonem, jenž se netají frustrací z působení u stáje Panther Racing.

Zpočátku to vypadalo na vynikající sezónu, Wheldon dojížděl pravidelně v první desítce a na Indianapolis dojel druhý. Jenže od závodu v Torontu, kdy poprvé nedojel v TOP10, se vztahy postupně přiostřují. Není pochyb o tom, že je Wheldon vynikajícím jezdcem, dominantní sezónu 2005 završil ziskem titulu ještě před závěrečným závodem. Ale kde ty loňské sněhy jsou? Hodnota Dana Wheldona na trhu jezdců totiž klesá. Šampión z roku 2005 je perfektním pilotem na oválech, bohužel na klasických tratích jeho výkony pokulhávají. Příští rok budou pravé zatáčky převažovat nad levými, což není pro Wheldona příliš pozitivní. Nutno dodat, že Wheldon vyhrál vůbec první závod série IndyCar na klasickém okruhu, ale to už bude téměř pět let a od té doby zásadní pokrok neudělal. Spolupráce Panther Racing a Dana Wheldona pravděpodobně nebude mít dlouhého trvání. Očekává se, že jejich cesty se na konci roku rozejdou. Wheldon by se mohl vrátit do stáje Andretti Green Racing, kde získal titul, ale to je spíše zbožné přání fanoušků. Na druhou stranu, mohl by Kannanovi pomoci v kočírování Marca Andrettiho, Danici Patrick nebo Hideki Mutoha (nad Patrick a Mutohem taktéž visí otazník, nicméně Patrick pravděpodobně zůstane). Wheldon by určitě pozvedl úroveň AGR, která poslední dva roky prochází krizí a více než rok čeká na prvenství. Stáj Panter Racing má velkého mecenáše – americkou armádu. Národní hrdost Američanů je (ne)chvalně známým faktem a dostat do týmu domácího jezdce je lákavou příležitostí. Jenže kvalitní američtí jezdci nerostou na stromech, vyhledat domácího pilota, jenž vyrůstá v prostředí oválů a zároveň dokáže předvést uspokojivé výkony i na klasických tratí, není vůbec jednoduché. V letošní sezóně startují pravidelně pouze čtyři Američané. Graham Rahal je spojen s Newman / Haas / Lanigan Racig, Marco Andretti rodinný tým neopustí, Patrick nepůjde jinam než do Ganassi Racing, Penske nebo AGR. Ed Carpenter zůstane u nevlastního otce nebo nedobrovolně odejde z IndyCar a Hunter-Reay je pořád smluvně vázán u Vision Racing. Takže výsledek? V aktuálním startovním poli se potencionální nástupce Dana Wheldona nepohybuje. Skromnou nabídku rozšiřuje velmi talentovaný JR Hildebrand, který se letos stal prvním Američanem po sedmi letech, jenž vyhrál titul v sérii IndyLights. Hildebrand je horkým zbožím, ačkoliv se o něm příliš nemluví, přemýšlí nad ním mnoho týmu. Stojí před ním zářivá budoucnost, jeho kariéra se bude nadále vyvíjet a nic nenasvědčuje tomu, že ho čeká stagnace jako u jiných šampiónů IndyLights. Copak asi dělají Jay Howard (2006), Wade Cunningham (2005), Thiago Medeiros (2004), Mark Tailor (2003). Znáte vůbec ta jména?
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.