Otazník nad budoucností Dana Wheldona

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: IndyCar Media
iM3 3. září 2009 18:10
Sdílej:

Konec sezóny se blíží a s ním přicházejí i spekulace nad jezdeckým složením v roce 2010. Jeden z otazníků dalšího angažmá visí i nad Danem Wheldonem, jenž se netají frustrací z působení u stáje Panther Racing.

Zpočátku to vypadalo na vynikající sezónu, Wheldon dojížděl pravidelně v první desítce a na Indianapolis dojel druhý. Jenže od závodu v Torontu, kdy poprvé nedojel v TOP10, se vztahy postupně přiostřují. Není pochyb o tom, že je Wheldon vynikajícím jezdcem, dominantní sezónu 2005 završil ziskem titulu ještě před závěrečným závodem. Ale kde ty loňské sněhy jsou? Hodnota Dana Wheldona na trhu jezdců totiž klesá. Šampión z roku 2005 je perfektním pilotem na oválech, bohužel na klasických tratích jeho výkony pokulhávají. Příští rok budou pravé zatáčky převažovat nad levými, což není pro Wheldona příliš pozitivní. Nutno dodat, že Wheldon vyhrál vůbec první závod série IndyCar na klasickém okruhu, ale to už bude téměř pět let a od té doby zásadní pokrok neudělal.
Spolupráce Panther Racing a Dana Wheldona pravděpodobně nebude mít dlouhého trvání. Očekává se, že jejich cesty se na konci roku rozejdou. Wheldon by se mohl vrátit do stáje Andretti Green Racing, kde získal titul, ale to je spíše zbožné přání fanoušků. Na druhou stranu, mohl by Kannanovi pomoci v kočírování Marca Andrettiho, Danici Patrick nebo Hideki Mutoha (nad Patrick a Mutohem taktéž visí otazník, nicméně Patrick pravděpodobně zůstane). Wheldon by určitě pozvedl úroveň AGR, která poslední dva roky prochází krizí a více než rok čeká na prvenství. Stáj Panter Racing má velkého mecenáše – americkou armádu. Národní hrdost Američanů je (ne)chvalně známým faktem a dostat do týmu domácího jezdce je lákavou příležitostí. Jenže kvalitní američtí jezdci nerostou na stromech, vyhledat domácího pilota, jenž vyrůstá v prostředí oválů a zároveň dokáže předvést uspokojivé výkony i na klasických tratí, není vůbec jednoduché.
V letošní sezóně startují pravidelně pouze čtyři Američané. Graham Rahal je spojen s Newman / Haas / Lanigan Racig, Marco Andretti rodinný tým neopustí, Patrick nepůjde jinam než do Ganassi Racing, Penske nebo AGR. Ed Carpenter zůstane u nevlastního otce nebo nedobrovolně odejde z IndyCar a Hunter-Reay je pořád smluvně vázán u Vision Racing. Takže výsledek? V aktuálním startovním poli se potencionální nástupce Dana Wheldona nepohybuje. Skromnou nabídku rozšiřuje velmi talentovaný JR Hildebrand, který se letos stal prvním Američanem po sedmi letech, jenž vyhrál titul v sérii IndyLights. Hildebrand je horkým zbožím, ačkoliv se o něm příliš nemluví, přemýšlí nad ním mnoho týmu. Stojí před ním zářivá budoucnost, jeho kariéra se bude nadále vyvíjet a nic nenasvědčuje tomu, že ho čeká stagnace jako u jiných šampiónů IndyLights. Copak asi dělají Jay Howard (2006), Wade Cunningham (2005), Thiago Medeiros (2004), Mark Tailor (2003). Znáte vůbec ta jména?
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.