WATKINS GLEN - KVALIFIKACE; Úspěchem skončila kvalifikace pro pilota stáje Penske, který na členitém okruhu porazil favorizovaného trojnásobného vítěze Dixona i ve volném tréninku nejrychlejšího Wilsona. Franchittiho havárie se obešla bez zranění a Rahal obdržel penalizaci 10 míst.
Briscoe porazil druhého Wilsona rozdílem 8 desetin vteřiny, druhou řadu na startu obsadí Dixon a Moraes. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Franchitti nezvládl při posledním výjezdu monopost a havaroval v poslední zatáčce okruhu.
Rahal zajel pátý nejlepší čas, ale po technické přejímce komisaři nesoulad vozu s předpisy potrestali ztrátou deseti míst na startovním roštu. Pro tým NHL dopadla kvalifikace vůbec špatně, neboť kolega Doornbos se kvalifikoval až jako sedmnáctý.
Z kvarteta týmu Andretti se na klasickém okruhu dařilo nejlépe Danici Patrick.
Vůbec se pak nedařilo Castronevesovi, jenž dosáhl po chybách až 14. času.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.