Scott Dixon zahájil útok na titul

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 31. května 2009 23:38
Sdílej:

MILWAUKEE - ZÁVOD; Ryan Briscoe shrábl všechny možné bonusy, ale na prvenství nedosáhl. Za pole-position obdržel bod, za nejvíce kol na čele získal dva body, ale kýžené vítězství mu v závěru vyfoukl obhájce titulu Scott Dixon.

Start závodu proběhl bez problému, Tony Kanaan (užíval prášky proti bolesti, neboť je z havárie na Indianapolis značně potlučen) převzal vedení. Rahal útočil na druhého Briscoa. Dopomáhali mu k tomu opozdilci, kteří se na Milwaukee objevují už po pár kolech. Jenže hustý provoz nemusí vždy hrát do karet. Rahal situaci nezvládl a toho využil Dixon, jenž se protlačil mezi monoposty na třetí místo. Ve 26. kole si Briscoe smlsl na Kanaanovi. Místo si našel Dixon a Kanaana odsunul na třetí místo. V 33. kole měl Castroneves za zády týmového kolegu. Castroneves se snažil jet na maximum, Briscoe naopak zpomaloval, ale pouze natolik, aby ho Dixon neohrozil. Jenže tato situace nešla dlouho zvládnout. Dixon našel skulinku a Briscoa překonal. První žlutou fázi zapříčinil Mike Conway, jenž otřel monopost o zeď.. Castroneves zůstal ve vedoucím kole, ale na pitlane mu zhasl motor a jeho zastávka se značně protáhla. První místo převzal Briscoe před Dixonem, Franchittim a Rahalem. Situace mezi Castronevesem a Briscoem se opakovala i po druhých zastávkách. Castroneves šlapal na plyn, ale Briscoe nemohl jinak, týmového kolegu musel předjet. Castroneves jednoduše rychlostí nestačil. Druhá série zastávek se odehrávala pod zelenými vlajkami. Ze závodu se rozloučil Tony Kanaan, s jeho fyzičkou to však nemělo co dělat, šlo o fyzičku motoru Honda. Kanaan neskrýval rozladění nad technickým defektem, podle něj ho odstoupení bude stát šampionát. Z rychlých zastávek se nejdříve vymotal Franchitti, který převzal vedení v závodě. První pozice mu ale dlouho nevydržela, přijel Briscoe, zaútočil a získal čelo. Po několika kolech se o slovo přihlásil čistící vůz a jezdci měli možnost absolvovat zastávky pod žlutými vlajkami. Briscoe si uhlídal vedení před Dixonem a Franchittim Briscoe přišel o své vedení 25. kol před cílem. O kolo zpět jedoucí Scheckter zpomalil prvního Briscoa, za ním jedoucí Dixon využil nabídnuté šance a okamžitě po zisku první pozice zrychlil. Závod s přehledem vyhrál. Franchitti ještě v posledním kole útočil na druhé místo, ale Briscoe si stříbrnou příčku pohlídal.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.