ALGARVE – SPRINT; Tři kola před koncem ukončený závod pro sebe rozhodl Doornbos už na startu. Z pole position startující Itálie si poškodila závod v boxech. Vítězné Holandsko doprovodilo na stupně vítězů Irsko a domácí Portugalsko.
Doornbos vyrazil do krátkého závodu lépe než debutující Liuzzi, na třetí místo se zařadil Ir Carroll. Po kolizi v první zatáčce byl však povolán bezpečnostní vůz a restart proběhl až ve čtvrtém kole, vedení si pohlídalo Holandsko.
Prvním v boxech byl po jejich otevření Doornbos a poté, co zastavili všichni jezdci, udržel si s pohodlným náskokem vedení. Italům zastávka nevyšla a Liuzzi ztratil dvě pozice ve prospěch Irska a Portugalska.
Po havárii vozů Brazílie a Jižní Afriky byl závod předčasně zastaven a pořadí na čele tak zůstalo beze změny. Irsko se druhým místem vrátilo do vedení šampionátu.
Smolařem sprintu byl Švýcar Jani. Po startu z poslední pozice se prokousával s těžkým vozem a na opotřebovaných gumách startovním polem vstříc několika bodům, ale tým chybil ve výpočtu a jezdce povolali do boxů jen kolo po jejich uzavření. Penalizace srazila Janiho zpět do hloubi pole.
1 Netherlands Robert Doornbos 11 19'33.501 2 Ireland Adam Carroll 11 19'37.136 3.635 3 Portugal Filipe Albuquerque 11 19'39.229 5.728 4 Italy Vitantonio Liuzzi 11 19'42.588 9.087 5 Monaco Clivio Piccione 11 19'43.549 10.048 6 India Narain Karthikeyan 11 19'46.097 12.596 7 Brazil Felipe Guimarães 11 19'46.798 13.297 8 Malaysia Fairuz Fauzy 11 19'51.515 18.014 9 Mexico Salvador Durán 11 19'54.046 20.545 10 Australia John Martin 11 19'56.184 22.683 11 Great Britain Dan Clarke 11 19'56.581 23.080 12 USA Marco Andretti 11 19'56.655 23.154 13 France Nicolas Prost 11 19'57.676 24.175 14 Indonesia Zahir Ali 11 20'12.901 39.400 15 Switzerland Neel Jani 11 20'17.797 44.296 16 China Ho-Pin Tung 11 20'24.156 50.655 17 South Africa Adrian Zaugg 9 21'05.398 2 laps 18 Lebanon Daniel Morad 1 2'38.560 10 laps 19 Germany André Lotterer 0 11 laps 20 New Zealand Earl Bamber 0 11 laps
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?