ALGARVE – SPRINT; Tři kola před koncem ukončený závod pro sebe rozhodl Doornbos už na startu. Z pole position startující Itálie si poškodila závod v boxech. Vítězné Holandsko doprovodilo na stupně vítězů Irsko a domácí Portugalsko.
Doornbos vyrazil do krátkého závodu lépe než debutující Liuzzi, na třetí místo se zařadil Ir Carroll. Po kolizi v první zatáčce byl však povolán bezpečnostní vůz a restart proběhl až ve čtvrtém kole, vedení si pohlídalo Holandsko.
Prvním v boxech byl po jejich otevření Doornbos a poté, co zastavili všichni jezdci, udržel si s pohodlným náskokem vedení. Italům zastávka nevyšla a Liuzzi ztratil dvě pozice ve prospěch Irska a Portugalska.
Po havárii vozů Brazílie a Jižní Afriky byl závod předčasně zastaven a pořadí na čele tak zůstalo beze změny. Irsko se druhým místem vrátilo do vedení šampionátu.
Smolařem sprintu byl Švýcar Jani. Po startu z poslední pozice se prokousával s těžkým vozem a na opotřebovaných gumách startovním polem vstříc několika bodům, ale tým chybil ve výpočtu a jezdce povolali do boxů jen kolo po jejich uzavření. Penalizace srazila Janiho zpět do hloubi pole.
1 Netherlands Robert Doornbos 11 19'33.501 2 Ireland Adam Carroll 11 19'37.136 3.635 3 Portugal Filipe Albuquerque 11 19'39.229 5.728 4 Italy Vitantonio Liuzzi 11 19'42.588 9.087 5 Monaco Clivio Piccione 11 19'43.549 10.048 6 India Narain Karthikeyan 11 19'46.097 12.596 7 Brazil Felipe Guimarães 11 19'46.798 13.297 8 Malaysia Fairuz Fauzy 11 19'51.515 18.014 9 Mexico Salvador Durán 11 19'54.046 20.545 10 Australia John Martin 11 19'56.184 22.683 11 Great Britain Dan Clarke 11 19'56.581 23.080 12 USA Marco Andretti 11 19'56.655 23.154 13 France Nicolas Prost 11 19'57.676 24.175 14 Indonesia Zahir Ali 11 20'12.901 39.400 15 Switzerland Neel Jani 11 20'17.797 44.296 16 China Ho-Pin Tung 11 20'24.156 50.655 17 South Africa Adrian Zaugg 9 21'05.398 2 laps 18 Lebanon Daniel Morad 1 2'38.560 10 laps 19 Germany André Lotterer 0 11 laps 20 New Zealand Earl Bamber 0 11 laps
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?