ALGARVE – SPRINT; Tři kola před koncem ukončený závod pro sebe rozhodl Doornbos už na startu. Z pole position startující Itálie si poškodila závod v boxech. Vítězné Holandsko doprovodilo na stupně vítězů Irsko a domácí Portugalsko.
Doornbos vyrazil do krátkého závodu lépe než debutující Liuzzi, na třetí místo se zařadil Ir Carroll. Po kolizi v první zatáčce byl však povolán bezpečnostní vůz a restart proběhl až ve čtvrtém kole, vedení si pohlídalo Holandsko.
Prvním v boxech byl po jejich otevření Doornbos a poté, co zastavili všichni jezdci, udržel si s pohodlným náskokem vedení. Italům zastávka nevyšla a Liuzzi ztratil dvě pozice ve prospěch Irska a Portugalska.
Po havárii vozů Brazílie a Jižní Afriky byl závod předčasně zastaven a pořadí na čele tak zůstalo beze změny. Irsko se druhým místem vrátilo do vedení šampionátu.
Smolařem sprintu byl Švýcar Jani. Po startu z poslední pozice se prokousával s těžkým vozem a na opotřebovaných gumách startovním polem vstříc několika bodům, ale tým chybil ve výpočtu a jezdce povolali do boxů jen kolo po jejich uzavření. Penalizace srazila Janiho zpět do hloubi pole.
1 Netherlands Robert Doornbos 11 19'33.501 2 Ireland Adam Carroll 11 19'37.136 3.635 3 Portugal Filipe Albuquerque 11 19'39.229 5.728 4 Italy Vitantonio Liuzzi 11 19'42.588 9.087 5 Monaco Clivio Piccione 11 19'43.549 10.048 6 India Narain Karthikeyan 11 19'46.097 12.596 7 Brazil Felipe Guimarães 11 19'46.798 13.297 8 Malaysia Fairuz Fauzy 11 19'51.515 18.014 9 Mexico Salvador Durán 11 19'54.046 20.545 10 Australia John Martin 11 19'56.184 22.683 11 Great Britain Dan Clarke 11 19'56.581 23.080 12 USA Marco Andretti 11 19'56.655 23.154 13 France Nicolas Prost 11 19'57.676 24.175 14 Indonesia Zahir Ali 11 20'12.901 39.400 15 Switzerland Neel Jani 11 20'17.797 44.296 16 China Ho-Pin Tung 11 20'24.156 50.655 17 South Africa Adrian Zaugg 9 21'05.398 2 laps 18 Lebanon Daniel Morad 1 2'38.560 10 laps 19 Germany André Lotterer 0 11 laps 20 New Zealand Earl Bamber 0 11 laps
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.