ALGARVE – SPRINT; Tři kola před koncem ukončený závod pro sebe rozhodl Doornbos už na startu. Z pole position startující Itálie si poškodila závod v boxech. Vítězné Holandsko doprovodilo na stupně vítězů Irsko a domácí Portugalsko.
Doornbos vyrazil do krátkého závodu lépe než debutující Liuzzi, na třetí místo se zařadil Ir Carroll. Po kolizi v první zatáčce byl však povolán bezpečnostní vůz a restart proběhl až ve čtvrtém kole, vedení si pohlídalo Holandsko.
Prvním v boxech byl po jejich otevření Doornbos a poté, co zastavili všichni jezdci, udržel si s pohodlným náskokem vedení. Italům zastávka nevyšla a Liuzzi ztratil dvě pozice ve prospěch Irska a Portugalska.
Po havárii vozů Brazílie a Jižní Afriky byl závod předčasně zastaven a pořadí na čele tak zůstalo beze změny. Irsko se druhým místem vrátilo do vedení šampionátu.
Smolařem sprintu byl Švýcar Jani. Po startu z poslední pozice se prokousával s těžkým vozem a na opotřebovaných gumách startovním polem vstříc několika bodům, ale tým chybil ve výpočtu a jezdce povolali do boxů jen kolo po jejich uzavření. Penalizace srazila Janiho zpět do hloubi pole.
1 Netherlands Robert Doornbos 11 19'33.501 2 Ireland Adam Carroll 11 19'37.136 3.635 3 Portugal Filipe Albuquerque 11 19'39.229 5.728 4 Italy Vitantonio Liuzzi 11 19'42.588 9.087 5 Monaco Clivio Piccione 11 19'43.549 10.048 6 India Narain Karthikeyan 11 19'46.097 12.596 7 Brazil Felipe Guimarães 11 19'46.798 13.297 8 Malaysia Fairuz Fauzy 11 19'51.515 18.014 9 Mexico Salvador Durán 11 19'54.046 20.545 10 Australia John Martin 11 19'56.184 22.683 11 Great Britain Dan Clarke 11 19'56.581 23.080 12 USA Marco Andretti 11 19'56.655 23.154 13 France Nicolas Prost 11 19'57.676 24.175 14 Indonesia Zahir Ali 11 20'12.901 39.400 15 Switzerland Neel Jani 11 20'17.797 44.296 16 China Ho-Pin Tung 11 20'24.156 50.655 17 South Africa Adrian Zaugg 9 21'05.398 2 laps 18 Lebanon Daniel Morad 1 2'38.560 10 laps 19 Germany André Lotterer 0 11 laps 20 New Zealand Earl Bamber 0 11 laps
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.