Firestone zavádí extra měkké pneumatiky

Dixon - Castroneves
Dixon - Castroneves, foto: IndyCar Media
iM3 30. března 2009 19:37
Sdílej:

Výhradní dodavatel pneumatik Firestone představuje novinku letošní sezóny. Po vzoru ze série Champ Car připravuje speciální měkkou směs s červeným označením. Do IndyCar tak vstupuje nový element, který již tak divácky atraktivní závody udělá zajímavější.

Koncept extra měkkých pneumatik je použit z bývalé série Champ Car, kde se na boku obarvené pneumatiky setkaly s vřelým přijetím. Každý jezdec je bude moci použít pouze jedenkrát v závodě, výjimku tvoří podniky na oválech, kde by se extra měkká směs minula účinkem. „Měkčí pneumatiky přinesou lepší přilnavost a rychlost, zároveň se rychle opotřebují,“ vysvětloval Tony Kanaan výhody nového pravidla. „Naše závody jsou už tak vyrovnané a zajímavé, ale teď to bude ještě lepší.“ Do plánování strategie tak vstupuje nový element, použít pneumatiky a být rychlý na počátku, nebo si je nechat k důležitému závěru. Stratégové budou mít zamotané hlavy, diváci budou mít na co koukat. „Bridgestone přinesl tyto pneumatiky do Champ Car v roce 2004, od té doby byl stejný systém použit i v jiných disciplínách a setkal se s úspěchem. Předpokládáme, že v IndyCar uspěje též,“ uvedl výkonný ředitel Firestone Al Speyer. „Jde o hodně práce, vývoj testy a zkušební jízdy na různých okruzích. Ale věříme, stejně jako mnoho lidí, že alternativní pneumatiky zatraktivní sérii IndyCar.“ „Myslím, že série bude naprosto jiná, změní jí to, myšlení inženýrů a jezdců se musí uzpůsobit této novince,“ komentoval Graham Rahal nejzásadnější změnu letošního ročníku. „Pro porovnání, řízení vozu Champ Car na červených pneumatikách bylo naprosto jiné.  Auto se chovalo úplně jinak. Bude to pro nás nová výzva.“
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?