Pánové a dámy nastartovali motory

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 25. února 2009 19:26
Sdílej:

Jaro se pomalu blíží, nová sezóna klepe na dveře a první testy se rozjíždějí. Série IndyCar po dlouhé zimní přestávce ožívá. Testováním na oválu v Homesteadu odstartovala nová kapitola roku 2009, která začala stejně jako skočila ta loňská, vítězstvím Scotta Dixona.

Loňský šampión je stále nejrychlejší, první místo sice získal s nepatrným náskokem, ale na oválu, kde jezdci absolvují průměrně 100 testovacích kol, jsou rozdíly vždy minimální. Trojnásobný vítěz Ryan Briscoe dosáhl na druhý nejrychlejší čas a navrátilec z NASCAR Dario Franchitti uzavřel první trojku. Will Power vyplnil (prozatím) volnou sedačku v monopost #3, který patří Castronevesovi, ten má v současné době poněkud jiné starosti. Power se blýskl pátým nejrychlejším časem. „Jsem v pohodě, užívám si testování, moc do budoucnosti nehledím,“ reagoval Power na dosud nevyjasněnou situaci kolem Castronevese. Pokud Brazilec vyjde s čistým štítem, Power mu bude muset přenechat sedačku. Mario Moraes přestoupil z Dale Coyne Racing do KV Racing a hned si polepšil. Čtvrté místo je pro něj nejlepším výsledkem v IndyCar, i když jde vlastně o pouhé testování. Moraes prokázal své kvality a KV Racing evidentně na své rychlosti neztratil. Nováček Robert Doornbos si taktéž vedl velmi dobře a porazil Grahama Rahala, který je v Homesteadu prakticky poprvé. Loni při testování havaroval a v závodě nestartoval. Nováčci Mike Conway a Stanton Barrett se teprve seznamovali s technikou, na svou chvíli teprve čekají. Dan Wheldon se prvního dne nezúčastnil, musel plnit povinnosti vůči svému sponzorovi - americké armádě. Druhý den si však čas na testování najde.
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?