Návrat turbomotorů se odkládá

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IRL
iM3 18. února 2009 23:11
Sdílej:

Zlepšení technické základy série IndyCar bylo na pořadu dne prakticky hned po oficiálním sloučení s CCWS. Zájem dodávat seriálu motory náhle vzrostl a plán na restrukturalizaci počítal s rokem 2011.

Jenže na začátku loňského roku nikdo nevěděl, co mu světová ekonomika přichystá. Finanční krize, která postupně přešla z bankovnictví na stavebnictví, automobilový průmysl a pokračuje ještě dál, si vyžádala přehodnocení situace v IndyCar. Série používá podvozky Dallara a atmosférické motory Honda už tři roky bez jakékoliv inovace. Vedení IndyCar představilo plány sezóny 2011, které by se mělo zúčastnit více automobilek dodávající nové turbomotory. Zájemců je do této chvíle pět (Honda, Porsche, Volkswagen, Audi a Fiat), je zcela logické, že některé automobilky si svou účast rozmyslí, ale Honda osamocena určitě nebude. „Pokud se k Hondě připojí dva motoráři, maximálně nás to uspokojí,“ řekl výkonný ředitel IRL Brian Barnhart. Bohužel Barnhart přišel i se smutnou zprávou, vzhledem k současné ekonomické situaci se přerod na turba uskuteční později. „V hloubi duše cítím, že díky dnešní ekonomice to bude až v roce 2012,“ uvedl Barnhart. „Rok 2011 nechci dávat ze hry, ale pravděpodobně bude ta možnost až v roce 2012.“ A co se týče vlivu finanční krize na celou sérii? Barnhart si myslí, že základy IndyCar nebudou otřeseny tak silně, jako v ostatní motoristických disciplínách. „I když asi nenaplníme startovní pole jako v první roce po unifikaci, předpoklady nejsou až tak negativní. Myslím, že 22 až 24 vozů se na první závod v St. Petersburgu postaví,“ zakončil Barnhart.
Témata:
IRL
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.