Návrat turbomotorů se odkládá

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IRL
iM3 18. února 2009 23:11
Sdílej:

Zlepšení technické základy série IndyCar bylo na pořadu dne prakticky hned po oficiálním sloučení s CCWS. Zájem dodávat seriálu motory náhle vzrostl a plán na restrukturalizaci počítal s rokem 2011.

Jenže na začátku loňského roku nikdo nevěděl, co mu světová ekonomika přichystá. Finanční krize, která postupně přešla z bankovnictví na stavebnictví, automobilový průmysl a pokračuje ještě dál, si vyžádala přehodnocení situace v IndyCar. Série používá podvozky Dallara a atmosférické motory Honda už tři roky bez jakékoliv inovace. Vedení IndyCar představilo plány sezóny 2011, které by se mělo zúčastnit více automobilek dodávající nové turbomotory. Zájemců je do této chvíle pět (Honda, Porsche, Volkswagen, Audi a Fiat), je zcela logické, že některé automobilky si svou účast rozmyslí, ale Honda osamocena určitě nebude. „Pokud se k Hondě připojí dva motoráři, maximálně nás to uspokojí,“ řekl výkonný ředitel IRL Brian Barnhart. Bohužel Barnhart přišel i se smutnou zprávou, vzhledem k současné ekonomické situaci se přerod na turba uskuteční později. „V hloubi duše cítím, že díky dnešní ekonomice to bude až v roce 2012,“ uvedl Barnhart. „Rok 2011 nechci dávat ze hry, ale pravděpodobně bude ta možnost až v roce 2012.“ A co se týče vlivu finanční krize na celou sérii? Barnhart si myslí, že základy IndyCar nebudou otřeseny tak silně, jako v ostatní motoristických disciplínách. „I když asi nenaplníme startovní pole jako v první roce po unifikaci, předpoklady nejsou až tak negativní. Myslím, že 22 až 24 vozů se na první závod v St. Petersburgu postaví,“ zakončil Barnhart.
Témata:
IRL
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.