ITÁLIE - KVALIFIKACE; Domácí pilot Giorgio Pantano prokázal ve včerejší odpolední kvalifikaci svoji výbornou formu a skončil daleko před svými soupeři o titul Sennou a Grosjeanem. Duel s pozdějším vítězem svedl stále více ceněný di Grassi.
Pantano od začátku kvalifikace držel provizorní pole position pro dnešní první závod a v závěru našel ještě tři tisíciny vteřiny, aby odskočil od útočícího di Grassiho na konečných 19 tisícin vteřiny.
Druhou řadu startovního roštu obsadí piloti stáje Arden Buemi a Filippi. di Grassiho týmový kolega Petrov zajel pátý čas, šestý Maldonado. Do první desítky se vešli také Zuber, Rodriguez, Villa a Chandhok.
Nesporně zklamáním skončilo dosavadní účinkování soupeřů Pantana o titul. Senna zajel až 12. čas, Grosjean byl jen o dvě pozice lepší. Synovec Ayrtona Senny nebyl dostatečně rychlý a přestože v závěru sáhl po druhé zcela nové sadě pneumatik, výrazně nezrychlil. Jeho souboji s desetinami vteřiny nenapomohl ani provoz na dráze.
Brazilec ztrácí v celkovém hodnocení na lídra 13 bodů, přitom je k dispozici o tomto víkendu maximálně bodů 18.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.