KENTUCKY - ZÁVOD; Helio Castroneves dělal všechno proto, aby ušetřil každou kapku v nádrži, ale Scott Dixon byl přece jen lepší a svou jízdu dotáhl na šesté prvenství v sezóně.
Castroneves musel šetřit palivo, aby dojel do cíle, zatímco konkurence zastavovala k mechanikům krátce před cílem závodu a mohla šlápnout na plyn. To také udělala a Dixon strhujícím závěrem dokázal využít příležitosti. Brazilec, jenž letos ještě nevyhrál, vedl do posledního kola, ale ve čtvrté zatáčce těsně před šachovnicovým praporkem o čelo závodu přišel a nakonec se radoval Dixon. Novozélanďan tak pokračuje v tažení za titulem a šestým prvenstvím v roce vyrovnal rekord týmového kolegy Dana Wheldona, jenž v sezóně 2005 za stáj Andretti Green triumfoval šestkrát. „Je skvělé takto zvítězit,“ řekl Dixon. „Vzpomněl jsem si na závod s Dariem, kdy jsme v loni bojovali o titul a bylo výborné dostat se do pozice, ve které jsme v Chicagolandu nebyli.“ „Zbývalo jen 200 yardů,“ uvedl smutný Castroneves, který na vítězství čeká už rok a půl, zatímco týmový kolega Briscoe už na victory lane zamířil dvakrát. „Ale musel jsem to udělat. Kdybych zajel také do boxů, dojeli bychom desátí, takže zůstat na dráze bylo správné rozhodnutí.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?