NĚMECKO - 2. ZÁVOD; Indický pilot Karun Chandhok si dnes dopoledne na Hockenheimringu přijel pro své první vítězství v sezoně po přesvědčivém výkonu. Vedoucí jezdec šampionátu Pantano se vyřadil sám, polepšil si tak dnes bronzový Senna a bramborový Grosjean.
Startovní manévr vyšel dokonale di Grassimu, jenž se ujal vedení z až čtvrté startovní pozice. Chandhok startující z pole position ale brzy využil technických potíží Brazilce a převzal první místo.
Di Grassi s problémovou převodovkou vybojoval ve Spitzkehre vedení zpět, ale brzy podlehl pozdějšímu vítězi i třetímu Zuberovi a po sedmi kolech nadějně rozjetý závod definitivně vzdal.
Rakušan Zuber se snažil agresivní jízdou dostat Chandhoka pod tlak, ale týmový kolega Pantana situaci ustál a s těsným náskokem závod vyhrál. Zuber si nakonec musel v závěru hlídat záda před třetím Sennou a čtvrtým Grosjeanem.
Včerejší vítěz Grosjean se přitom v prvním kole a startu z osmého místa trápil, klesl o dvě pozice zpět.
Výborně se naopak start a úvodní kolo dařilo Pantanovi, jenž byl znovu při chuti a rychlý. Po zhasnutí světel získal dvě pozice a o další dvě se posunul ve vlásence. Bohužel drobný kontakt se Soucekem v Spitzkehre mu vystavil nepříjemnou stopku.
„To byl jen naprosto lehoučký kontakt, skutečně nechápu, jek je možné, že mi prasklo řízení," smutnil po závodě vedoucí muž celkového pořadí, který dnes vyšel bodově zcela naprázdno.
Poslední dvě bodovaná místa obsadili Villa a Parente, bod za nejrychlejší kolo si připsal Kobayashi.
Průběžné pořadí
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?