NĚMECKO - 2. ZÁVOD; Indický pilot Karun Chandhok si dnes dopoledne na Hockenheimringu přijel pro své první vítězství v sezoně po přesvědčivém výkonu. Vedoucí jezdec šampionátu Pantano se vyřadil sám, polepšil si tak dnes bronzový Senna a bramborový Grosjean.
Startovní manévr vyšel dokonale di Grassimu, jenž se ujal vedení z až čtvrté startovní pozice. Chandhok startující z pole position ale brzy využil technických potíží Brazilce a převzal první místo.
Di Grassi s problémovou převodovkou vybojoval ve Spitzkehre vedení zpět, ale brzy podlehl pozdějšímu vítězi i třetímu Zuberovi a po sedmi kolech nadějně rozjetý závod definitivně vzdal.
Rakušan Zuber se snažil agresivní jízdou dostat Chandhoka pod tlak, ale týmový kolega Pantana situaci ustál a s těsným náskokem závod vyhrál. Zuber si nakonec musel v závěru hlídat záda před třetím Sennou a čtvrtým Grosjeanem.
Včerejší vítěz Grosjean se přitom v prvním kole a startu z osmého místa trápil, klesl o dvě pozice zpět.
Výborně se naopak start a úvodní kolo dařilo Pantanovi, jenž byl znovu při chuti a rychlý. Po zhasnutí světel získal dvě pozice a o další dvě se posunul ve vlásence. Bohužel drobný kontakt se Soucekem v Spitzkehre mu vystavil nepříjemnou stopku.
„To byl jen naprosto lehoučký kontakt, skutečně nechápu, jek je možné, že mi prasklo řízení," smutnil po závodě vedoucí muž celkového pořadí, který dnes vyšel bodově zcela naprázdno.
Poslední dvě bodovaná místa obsadili Villa a Parente, bod za nejrychlejší kolo si připsal Kobayashi.
Průběžné pořadí
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?