NĚMECKO - 2. ZÁVOD; Indický pilot Karun Chandhok si dnes dopoledne na Hockenheimringu přijel pro své první vítězství v sezoně po přesvědčivém výkonu. Vedoucí jezdec šampionátu Pantano se vyřadil sám, polepšil si tak dnes bronzový Senna a bramborový Grosjean.
Startovní manévr vyšel dokonale di Grassimu, jenž se ujal vedení z až čtvrté startovní pozice. Chandhok startující z pole position ale brzy využil technických potíží Brazilce a převzal první místo.
Di Grassi s problémovou převodovkou vybojoval ve Spitzkehre vedení zpět, ale brzy podlehl pozdějšímu vítězi i třetímu Zuberovi a po sedmi kolech nadějně rozjetý závod definitivně vzdal.
Rakušan Zuber se snažil agresivní jízdou dostat Chandhoka pod tlak, ale týmový kolega Pantana situaci ustál a s těsným náskokem závod vyhrál. Zuber si nakonec musel v závěru hlídat záda před třetím Sennou a čtvrtým Grosjeanem.
Včerejší vítěz Grosjean se přitom v prvním kole a startu z osmého místa trápil, klesl o dvě pozice zpět.
Výborně se naopak start a úvodní kolo dařilo Pantanovi, jenž byl znovu při chuti a rychlý. Po zhasnutí světel získal dvě pozice a o další dvě se posunul ve vlásence. Bohužel drobný kontakt se Soucekem v Spitzkehre mu vystavil nepříjemnou stopku.
„To byl jen naprosto lehoučký kontakt, skutečně nechápu, jek je možné, že mi prasklo řízení," smutnil po závodě vedoucí muž celkového pořadí, který dnes vyšel bodově zcela naprázdno.
Poslední dvě bodovaná místa obsadili Villa a Parente, bod za nejrychlejší kolo si připsal Kobayashi.
Průběžné pořadí
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?