WATKINS GLEN; POSTAVENÍ NA STARTU: Kvalifikace na nedělní závod, jenž se pojede na přírodním okruhu ve Watkins Glen přinesla mnoho překvapení. Jendím z nich je vítězství Ryana Briscoeho a druhá pozice Justina Wilsona.
Dalším překvapením byla porucha na voze trojnásobného vítěze pole position Helia Castronevese, který se dostal do potíží díky prasklému lanku pedálu plynu. 20ti minutovou kvalifikaci tak nemohl dokončit a nemá zaznamenaný žádný čas. Odstartuje tak do závodu z poslední 26. pozice.
Oproti tomu, jeho týmový kolega Ryan Briscoe kvalifikaci vyhrál a na startu se postaví na druhý konec – začátek startovního pole. Zajímavostí tak bude, že šest týmů bude stát v prvních třech řadách.
„Učinili jsme přes noc nějaké malé změny na voze,“ říká Briscoe, jenž si zajistil své druh pole position v kariéře. „Dosáhli jsme v zatáčkách požadovanou rychlost, což je zde důležité. Mohl jsem na to v zatáčkách šlápnout a vyplatilo se to. Cítím se tady jak doma. Zdejší okruh mám rád. Je jeden z mých nejoblíbenějších.“
Tým Penske tak zaznamenal své 171. pole position. Justin Wilson zajel s časem 1:29.3804 druhou pozici pro nedělní start. Díky tomu dostal svůj vůz s číslem 2 Newman/Haas/Lanigan letos poprvé do první řady na startu. Wilson byl spokojený z výsledku, ale cítil, že má na víc. Chtěl vyhrát pole position.
Ryan Hunter-Reay s vozem týmu Rahal Letterman Racing skončil s časem 1:29,635 v kvalifikaci třetí. „V pátek jsme na tom byli špatně, ale přes noc jsme makali na autě a je to lepší,“ postěžoval si Hunter-Reay. Čtvrtý čas zaznamenal Scott Dixon, pátý Oriol Servia a šestý skončil vítěz posledního závodu v Richmondu, Tony Kanaan.
Máme se tedy na co těšit. Závod můžete dnes večer (6.7.2008) sledovat od 21:35 na TV Galaxie.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?