WATKINS GLEN; POSTAVENÍ NA STARTU: Kvalifikace na nedělní závod, jenž se pojede na přírodním okruhu ve Watkins Glen přinesla mnoho překvapení. Jendím z nich je vítězství Ryana Briscoeho a druhá pozice Justina Wilsona.
Dalším překvapením byla porucha na voze trojnásobného vítěze pole position Helia Castronevese, který se dostal do potíží díky prasklému lanku pedálu plynu. 20ti minutovou kvalifikaci tak nemohl dokončit a nemá zaznamenaný žádný čas. Odstartuje tak do závodu z poslední 26. pozice.
Oproti tomu, jeho týmový kolega Ryan Briscoe kvalifikaci vyhrál a na startu se postaví na druhý konec – začátek startovního pole. Zajímavostí tak bude, že šest týmů bude stát v prvních třech řadách.
„Učinili jsme přes noc nějaké malé změny na voze,“ říká Briscoe, jenž si zajistil své druh pole position v kariéře. „Dosáhli jsme v zatáčkách požadovanou rychlost, což je zde důležité. Mohl jsem na to v zatáčkách šlápnout a vyplatilo se to. Cítím se tady jak doma. Zdejší okruh mám rád. Je jeden z mých nejoblíbenějších.“
Tým Penske tak zaznamenal své 171. pole position. Justin Wilson zajel s časem 1:29.3804 druhou pozici pro nedělní start. Díky tomu dostal svůj vůz s číslem 2 Newman/Haas/Lanigan letos poprvé do první řady na startu. Wilson byl spokojený z výsledku, ale cítil, že má na víc. Chtěl vyhrát pole position.
Ryan Hunter-Reay s vozem týmu Rahal Letterman Racing skončil s časem 1:29,635 v kvalifikaci třetí. „V pátek jsme na tom byli špatně, ale přes noc jsme makali na autě a je to lepší,“ postěžoval si Hunter-Reay. Čtvrtý čas zaznamenal Scott Dixon, pátý Oriol Servia a šestý skončil vítěz posledního závodu v Richmondu, Tony Kanaan.
Máme se tedy na co těšit. Závod můžete dnes večer (6.7.2008) sledovat od 21:35 na TV Galaxie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.