MONAKO - 2. ZÁVOD; Druhý kratší monacký závod pro sebe rozhodl rychlý a bezchybný Mike Conway, kterému bránil záda týmový kolega Tung. Třetí místo vybojoval Parente, jenž patří ve své debutové sezoně k překvapením šampionátu. Senna se díky pátému místu dělí o průběžné vedení s Pantanem.
Dvacet pět monopostů se při zhasnutí světel vydalo vstříc dramatickým třiceti kolům pod mračící se oblohou. Startovní manévr vyšel nejlépe právě Conwayovi, jenž udržel za sebou Tunga. Vozy stáje Trident projely první zatáčku St. Devote bez problémů, ale na startu pomalý Rodriguez se snažil ztrátu dohnat a brzdil později. Se zablokovanými koly ji proto projížděl pomaleji a způsobil ještě větší zhuštění pole, než se čekalo.
Bakkeruda překvapil brzdící Zuber a byl prvním jezdcem, který za závodu odstoupil. Maldonado se vyhýbal a poslal do zdi Chandhoka, oba vozy byly mimo, což na úzké dráze donutilo komisaře povolat bezpečnostní vůz.
Zuber musel pro nový zadní spoiler a pořadí bylo následující: Conway, Tung, Parente, Valles, Rodriguez a Senna. Soucek udělal v úvodu největší posun, když se propracoval z 13. startovní pozice na sedmé místo. Po restartu nasadil Conway ke koncertu nejrychlejších kol a postupně se svým pronásledovatelům vzdaloval.
V osmém kole však přišlo jeho úsilí vniveč, Pantano zaútočil na debutujícího Puglise, ten však zatáčku zavřel a byla z toho další dvojice mimo hru. Ve stejný okamžik Valerio ztratil u kasina kontrolu nad vozem a trosky rozeseté těmito dvěma incidenty byly důvodem dalšího výjezdu safety car.
Po restartu Conway znovu unikal až k vítěznému projetí cílem, když se Tung soustředil na obranu své pozice před rychlejším Parentem. Čtvrté místo získal znovu bodující Rodriguez a poslední dvě bodované pozice obsadili Senna a Soucek.
Nejrychlejší čas sice zajel Zuber, ale díky jeho návštěvě boxů připadl prémiový bod Conwayovi. Monacký víkend se vůbec nevydařil francouzské hvězdě Grosjeanovi, jenž vyšel poprvé bodově naprázdno ani Pantanovi, který po dosud výborných výkonech kořeněných vítězstvím přišel o vedení v průběžném pořadí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?