MONAKO - 2. ZÁVOD; Druhý kratší monacký závod pro sebe rozhodl rychlý a bezchybný Mike Conway, kterému bránil záda týmový kolega Tung. Třetí místo vybojoval Parente, jenž patří ve své debutové sezoně k překvapením šampionátu. Senna se díky pátému místu dělí o průběžné vedení s Pantanem.
Dvacet pět monopostů se při zhasnutí světel vydalo vstříc dramatickým třiceti kolům pod mračící se oblohou. Startovní manévr vyšel nejlépe právě Conwayovi, jenž udržel za sebou Tunga. Vozy stáje Trident projely první zatáčku St. Devote bez problémů, ale na startu pomalý Rodriguez se snažil ztrátu dohnat a brzdil později. Se zablokovanými koly ji proto projížděl pomaleji a způsobil ještě větší zhuštění pole, než se čekalo.
Bakkeruda překvapil brzdící Zuber a byl prvním jezdcem, který za závodu odstoupil. Maldonado se vyhýbal a poslal do zdi Chandhoka, oba vozy byly mimo, což na úzké dráze donutilo komisaře povolat bezpečnostní vůz.
Zuber musel pro nový zadní spoiler a pořadí bylo následující: Conway, Tung, Parente, Valles, Rodriguez a Senna. Soucek udělal v úvodu největší posun, když se propracoval z 13. startovní pozice na sedmé místo. Po restartu nasadil Conway ke koncertu nejrychlejších kol a postupně se svým pronásledovatelům vzdaloval.
V osmém kole však přišlo jeho úsilí vniveč, Pantano zaútočil na debutujícího Puglise, ten však zatáčku zavřel a byla z toho další dvojice mimo hru. Ve stejný okamžik Valerio ztratil u kasina kontrolu nad vozem a trosky rozeseté těmito dvěma incidenty byly důvodem dalšího výjezdu safety car.
Po restartu Conway znovu unikal až k vítěznému projetí cílem, když se Tung soustředil na obranu své pozice před rychlejším Parentem. Čtvrté místo získal znovu bodující Rodriguez a poslední dvě bodované pozice obsadili Senna a Soucek.
Nejrychlejší čas sice zajel Zuber, ale díky jeho návštěvě boxů připadl prémiový bod Conwayovi. Monacký víkend se vůbec nevydařil francouzské hvězdě Grosjeanovi, jenž vyšel poprvé bodově naprázdno ani Pantanovi, který po dosud výborných výkonech kořeněných vítězstvím přišel o vedení v průběžném pořadí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?