MONAKO - KVALIFIKACE; Venezuelan Pastor Maldonado obhájil svoje loňské pole position. V první řadě se po jeho boku postaví Bruno Senna. Favorité startují od poloviny do konce první desítky. Monte Carlo se svými svodidly chyby neodpouští a poškozených vozů byla dnes celá řada.
Hned po startu kvalifikace se na dráze objevil Maldonado se Souckem v závěsu. Pilot stáje DPR však nezvládl řízení už ve svém prvním letmém kole a dnes skončil poslední. Venezuelan však zajel nejlepší čas, který bylo nutné pro postavení na čele startovního roštu překonat, ale už při druhém průjezdu svoji snahu přehnal a v St. Devote měl velké štěstí, že se svodidlům vůbec vyhnul.
Největším problémem pro zajetí kvalitního času byl silný provoz, který ještě zhoršovaly žluté vlajky po nehodách Tunga či Puglise. Na nových gumách Maldonado svůj náskok ještě zvýšil a o pole position bylo rozhodnuto ve chvíli, kdy havaroval rychlý Valles.
Druhá řada patří Conwayovi a zmíněnému Vallesovi, třetí vedoucímu jezdci průběžného pořadí Pantanovi a Chandhokovi, za nimi už se nachází druhý a třetí jezdec šampionátu Grosjean a Buemi. V dalším nevýrazném výkonu pokračuje Filippi se svým dvanáctým časem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?