MONAKO - KVALIFIKACE; Venezuelan Pastor Maldonado obhájil svoje loňské pole position. V první řadě se po jeho boku postaví Bruno Senna. Favorité startují od poloviny do konce první desítky. Monte Carlo se svými svodidly chyby neodpouští a poškozených vozů byla dnes celá řada.
Hned po startu kvalifikace se na dráze objevil Maldonado se Souckem v závěsu. Pilot stáje DPR však nezvládl řízení už ve svém prvním letmém kole a dnes skončil poslední. Venezuelan však zajel nejlepší čas, který bylo nutné pro postavení na čele startovního roštu překonat, ale už při druhém průjezdu svoji snahu přehnal a v St. Devote měl velké štěstí, že se svodidlům vůbec vyhnul.
Největším problémem pro zajetí kvalitního času byl silný provoz, který ještě zhoršovaly žluté vlajky po nehodách Tunga či Puglise. Na nových gumách Maldonado svůj náskok ještě zvýšil a o pole position bylo rozhodnuto ve chvíli, kdy havaroval rychlý Valles.
Druhá řada patří Conwayovi a zmíněnému Vallesovi, třetí vedoucímu jezdci průběžného pořadí Pantanovi a Chandhokovi, za nimi už se nachází druhý a třetí jezdec šampionátu Grosjean a Buemi. V dalším nevýrazném výkonu pokračuje Filippi se svým dvanáctým časem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?