MONAKO - KVALIFIKACE; Venezuelan Pastor Maldonado obhájil svoje loňské pole position. V první řadě se po jeho boku postaví Bruno Senna. Favorité startují od poloviny do konce první desítky. Monte Carlo se svými svodidly chyby neodpouští a poškozených vozů byla dnes celá řada.
Hned po startu kvalifikace se na dráze objevil Maldonado se Souckem v závěsu. Pilot stáje DPR však nezvládl řízení už ve svém prvním letmém kole a dnes skončil poslední. Venezuelan však zajel nejlepší čas, který bylo nutné pro postavení na čele startovního roštu překonat, ale už při druhém průjezdu svoji snahu přehnal a v St. Devote měl velké štěstí, že se svodidlům vůbec vyhnul.
Největším problémem pro zajetí kvalitního času byl silný provoz, který ještě zhoršovaly žluté vlajky po nehodách Tunga či Puglise. Na nových gumách Maldonado svůj náskok ještě zvýšil a o pole position bylo rozhodnuto ve chvíli, kdy havaroval rychlý Valles.
Druhá řada patří Conwayovi a zmíněnému Vallesovi, třetí vedoucímu jezdci průběžného pořadí Pantanovi a Chandhokovi, za nimi už se nachází druhý a třetí jezdec šampionátu Grosjean a Buemi. V dalším nevýrazném výkonu pokračuje Filippi se svým dvanáctým časem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?