Turecký závod GP2 komplikovali toulaví psi

Premat, Alexandre
Premat, Alexandre, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 11. května 2008 13:33
Sdílej:

TURECKO - 2. ZÁVOD; Romain Grosjean zajel dnes dopoledne výborný závod a získal letošní první vítězství. Smolařem dne byl zcela jistě Bruno Senna, jehož výbornou stíhací jízdu zastavil zbloudilý pes, jemuž byl střet taktéž osudným.

Famózní start se podařil ruskému jezdci stáje Campos Petrovovi, který ze čtvrtého místa převzal vedení. Grosjean se zapletl do souboje s Chandhokem a Carrollem, kterému se start z první pozice nevydařil vůbec. Favorizovaný Francouz projel první zatáčkou za Petrovem, Buemim a Villou. Takové štěstí ale nepotkalo osm jiných pilotů, díky jejichž problémům vyjel na dráhu safety car.

Po restartu Grosjean okamžitě předjel Villu, v jeho závěsu se držel včerejší suverén Pantano. Duel Chandhoka s Villou byl natolik tvrdý, že se oba jezdci po kontaktu připravili o nadějné bodované pozice.

Výborně si v průběhu závodu vedl Senna, který musel po včerejší smůle startovat z hloubi pole. Z šestnácté startovní pozice se probil i díky sérii nejrychlejších kol na místo šesté a bylo jasné, že vzestup bude pokračovat. Brazilcovi však štěstěna opět nepřála a do cesty mu postavila zaběhnutého psa. Po kontaktu, kterému nešlo zabránit, se kulhající Dallara stáje iSport vrátila do boxů, ale se zlomeným závěsem předního kola synovec legendárního Ayrtona Senny závod vzdal.

V dalším kole se Grosjeanovi útok na Petrova vydařil a začal se zbývajícímu poli jezdců postupně vzdalovat. Když se na dráze objevil další pes, vedení závodu povolalo bezpečnostní vůz podruhé.

Jakmile pořadatelé situaci zvládli a závod restartovali, Grosjean zmizel vstříc svému prvnímu triumfu a Petrov měl plné ruce práce s Buemim, jeho obraz cele zabíral zpětná zrcátka druhého vozu. Pořadí se na prvních třech místech nezměnilo a body si připsali ještě Pantano, Conway a Hanley.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.