TURECKO - 2. ZÁVOD; Romain Grosjean zajel dnes dopoledne výborný závod a získal letošní první vítězství. Smolařem dne byl zcela jistě Bruno Senna, jehož výbornou stíhací jízdu zastavil zbloudilý pes, jemuž byl střet taktéž osudným.
Famózní start se podařil ruskému jezdci stáje Campos Petrovovi, který ze čtvrtého místa převzal vedení. Grosjean se zapletl do souboje s Chandhokem a Carrollem, kterému se start z první pozice nevydařil vůbec. Favorizovaný Francouz projel první zatáčkou za Petrovem, Buemim a Villou. Takové štěstí ale nepotkalo osm jiných pilotů, díky jejichž problémům vyjel na dráhu safety car.
Po restartu Grosjean okamžitě předjel Villu, v jeho závěsu se držel včerejší suverén Pantano. Duel Chandhoka s Villou byl natolik tvrdý, že se oba jezdci po kontaktu připravili o nadějné bodované pozice.
Výborně si v průběhu závodu vedl Senna, který musel po včerejší smůle startovat z hloubi pole. Z šestnácté startovní pozice se probil i díky sérii nejrychlejších kol na místo šesté a bylo jasné, že vzestup bude pokračovat. Brazilcovi však štěstěna opět nepřála a do cesty mu postavila zaběhnutého psa. Po kontaktu, kterému nešlo zabránit, se kulhající Dallara stáje iSport vrátila do boxů, ale se zlomeným závěsem předního kola synovec legendárního Ayrtona Senny závod vzdal.
V dalším kole se Grosjeanovi útok na Petrova vydařil a začal se zbývajícímu poli jezdců postupně vzdalovat. Když se na dráze objevil další pes, vedení závodu povolalo bezpečnostní vůz podruhé.
Jakmile pořadatelé situaci zvládli a závod restartovali, Grosjean zmizel vstříc svému prvnímu triumfu a Petrov měl plné ruce práce s Buemim, jeho obraz cele zabíral zpětná zrcátka druhého vozu. Pořadí se na prvních třech místech nezměnilo a body si připsali ještě Pantano, Conway a Hanley.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?