Rookie orientation day vyhrává Will Power

Power, Will
Power, Will, foto: IndyCar Media
iM3 5. května 2008 10:04
Sdílej:

Rookie orientation day je věnován všem nováčkům startujících v Indianapolis 500. Pod dohledem zkušených pilotů jsou seznámeny s nástrahami oválu a získávají důležité zkušenosti.

Skupina nováčků je od roku 1997 největší, co kdy Indianapolis zažil. Třináct pilotů odjezdilo 642 kol bez havárií, čímž prokázalo své kvality. „Překvapivě jsem nebyl nervózní,“ řekl Graham Rahal. „Jen pokud se vám nedaří, budete nervózní a dělat chyby. Je skvělé projít ROP, neočekával jsem, že budu tak rychlý. Ale jako nováček jsem ani nevěděl co očekávat.“ Týmoví kolegové Will Power a Oriol Servia odkroužili dohromady 100 kol. „To místo nahání hrůzu, při nájezdech na dlouhé rovinky jedete opravdu rychle,“ řekl Power. „Říkal jsem si, jak to celé projet na plný plyn. Nakonec jsme se tomu v závěru dne přiblížili, ale zvýšit rychlost o dalších pět-šest mil v hodině bude opravdu výzvou.“ Oriol Servia se už v roce 2002 pokus o start v Indianapolis, nicméně porucha na přívodu paliva mu nedovolila projít kvalifikací. „Celý měsíc bude rozhodně zábava, snažíme se zvýšit konkurenceschopnost. Je důležité se dostat do rytmu, dnešek byl velmi dobrým začátkem. Není to tady jako na ostatních oválech.“ E.J. Viso protíná slavný cihlový pruh, ze kterého byl ovál v minulosti vytvořen Justin Wilson se s okruhem naposledy setkal v roce 2003, avšak jednalo se o závod Formule 1, kde dojel na devátém místě. „Někteří říkali, že tyto čtyři zatáčky jsou jako na klasickém okruhu, stejným způsobem jsem k nim přistupoval. Na rozdíl od jiných oválů, vůz jede směrem, kterým zatočíte.“ Nováčkovského dnu se ještě zúčastnil loňský šampión IndyPro Alex Lloyd, Hideki Mutoh, Ryan Hunter-Reay, Jamie Camara, Jamie Camara, Jay Howard, E.J. Viso, Enrique Bernoldi, Mario Moraes a Max Papis. Pozice Jezdec Tým Rychlost 1. W. Power KV Racing 220.694 mph 2. E.J. Viso HVM 220.445 mph 3. O. Servia KV Racing 220.102 mph 4. A. Lloyd Rahal Letterman 219.964 mph 5. H. Mutoh Andretti Green 219.824 mph  6. R. Hunter-Reay Rahal Letterman 219.797 mph  7. J. Camara Conquest 219.175 mph  8. G. Rahal NHL Racing 218.619 mph  9. J. Wilson NHL Racing 218.142 mph  10. E. Bernoldi Conquest 217.338 mph  11. J. Howard Roth Racing 217.247 mph  12. M. Papis Schmid Motorsport 214.068 mph 13. M. Moraes Dale Coyne 186.445 mph
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?