Rookie orientation day vyhrává Will Power

Power, Will
Power, Will, foto: IndyCar Media
iM3 5. května 2008 10:04
Sdílej:

Rookie orientation day je věnován všem nováčkům startujících v Indianapolis 500. Pod dohledem zkušených pilotů jsou seznámeny s nástrahami oválu a získávají důležité zkušenosti.

Skupina nováčků je od roku 1997 největší, co kdy Indianapolis zažil. Třináct pilotů odjezdilo 642 kol bez havárií, čímž prokázalo své kvality. „Překvapivě jsem nebyl nervózní,“ řekl Graham Rahal. „Jen pokud se vám nedaří, budete nervózní a dělat chyby. Je skvělé projít ROP, neočekával jsem, že budu tak rychlý. Ale jako nováček jsem ani nevěděl co očekávat.“ Týmoví kolegové Will Power a Oriol Servia odkroužili dohromady 100 kol. „To místo nahání hrůzu, při nájezdech na dlouhé rovinky jedete opravdu rychle,“ řekl Power. „Říkal jsem si, jak to celé projet na plný plyn. Nakonec jsme se tomu v závěru dne přiblížili, ale zvýšit rychlost o dalších pět-šest mil v hodině bude opravdu výzvou.“ Oriol Servia se už v roce 2002 pokus o start v Indianapolis, nicméně porucha na přívodu paliva mu nedovolila projít kvalifikací. „Celý měsíc bude rozhodně zábava, snažíme se zvýšit konkurenceschopnost. Je důležité se dostat do rytmu, dnešek byl velmi dobrým začátkem. Není to tady jako na ostatních oválech.“ E.J. Viso protíná slavný cihlový pruh, ze kterého byl ovál v minulosti vytvořen Justin Wilson se s okruhem naposledy setkal v roce 2003, avšak jednalo se o závod Formule 1, kde dojel na devátém místě. „Někteří říkali, že tyto čtyři zatáčky jsou jako na klasickém okruhu, stejným způsobem jsem k nim přistupoval. Na rozdíl od jiných oválů, vůz jede směrem, kterým zatočíte.“ Nováčkovského dnu se ještě zúčastnil loňský šampión IndyPro Alex Lloyd, Hideki Mutoh, Ryan Hunter-Reay, Jamie Camara, Jamie Camara, Jay Howard, E.J. Viso, Enrique Bernoldi, Mario Moraes a Max Papis. Pozice Jezdec Tým Rychlost 1. W. Power KV Racing 220.694 mph 2. E.J. Viso HVM 220.445 mph 3. O. Servia KV Racing 220.102 mph 4. A. Lloyd Rahal Letterman 219.964 mph 5. H. Mutoh Andretti Green 219.824 mph  6. R. Hunter-Reay Rahal Letterman 219.797 mph  7. J. Camara Conquest 219.175 mph  8. G. Rahal NHL Racing 218.619 mph  9. J. Wilson NHL Racing 218.142 mph  10. E. Bernoldi Conquest 217.338 mph  11. J. Howard Roth Racing 217.247 mph  12. M. Papis Schmid Motorsport 214.068 mph 13. M. Moraes Dale Coyne 186.445 mph
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.