Brands Hatch - Šprint: Úvodné preteky, ktoré sú oproti hlavným divácky menej navštevované priniesli tentokrát odhalanie všetkých kariet. Okrem dominantného víťazstva tímu Veľká Británia získal tím Švajčiarska čestné miesto na pohári národov.
Tretí ročník 2007/2008 šampionátu národov má nového víťaza, ktorým sa po dnešnom úvodnom 20-minútovom súboji na anglickom okruhu stal tím Švajčiarska zásluhou Neela Janiho. Po zisku štvrtého miesta získal pred poobedným súbojom dostatok bodov pred Novým Zélandom, ktorý sa naopak musel zmieriť s tým, že iba teoretická šanca na titul zostala po včerajšej skazenej kvalifikácii iba nesplneným snom.
Okrem očakávania korunovácie sa zrak miestnych divákov upieral na domáceho pretekára Robbieho Kerra štartujúceho z pole position. V pretekoch, ktoré sa jazdia bez povinných zastávok nepustil Kerr nikoho pred seba a bez problémov si prišiel do cieľa pre tretie osobné víťazstvo v šampionáte A1GP. Zároveň tak zopakoval výkon, ktorý predviedviedol minulý rok domácim fanúšikom takisto v Šprinte.
Kvalifikačné umiestnenie z prvej rady si rovnako ako víťaz udržal do konca pretekov aj Jonathan Summerton z USA. Za touto dvojicou sa na poslednom pódiovom miesto ocitol Adam Carroll z Írska, keď si po súboji na úkor Švajčiarska polepšil o jedno miesto.
Český tím nevyužil nádejného postavenia na štarte a napriek posunu o jedno miesto dopredu sa musel zmieriť s tým, že preteky sú opäť bez bodov.
Brands Hatch - Šprint:
1 Veľká Británia Robbie Kerr 15 19'19.143 2 USA Jonathan Summerton 15 19'20.269 + 1.126 3 Írsko Adam Carroll 15 19'21.329 + 2.186 4 Švajčiarsko Neel Jani 15 19'23.268 + 4.125 5 India Narain Karthikeyan 15 19'23.610 + 4.467 6 Portugalsko Filipe Albuquerque 15 19'24.540 + 5.397 7 Južná Afrika Adrian Zaugg 15 19'25.257 + 6.114 8 Nový Zéland Jonny Reid 15 19'27.528 + 8.385 9 Holandsko Jeroen Bleekemolen 15 19'28.968 + 9.825 10 Francúzsko Franck Montagny 15 19'30.021 + 10.878 11 Nemecko Michael Ammermüller 15 19'30.346 + 11.203 12 Česká Republika Filip Salaquarda 15 19'31.138 + 11.995 13 Malajzia Fairuz Fauzy 15 19'33.497 + 14.354 14 Austrália John Martin 15 19'34.989 + 15.846 15 Kanada James Hinchcliffe 15 19'36.460 + 17.317 16 Brazília Alexandre Negrão 15 19'37.250 + 18.107 17 Taliansko Edoardo Piscopo 15 19'37.744 + 18.601 18 Pakistan Adam Khan 15 19'43.030 + 23.887 19 Indonézia Satrio Hermanto 15 19'49.097 + 29.954 20 Mexiko David Martínez 15 19'49.465 + 30.322 21 Čína Cheng Cong Fu 15 19'50.664 + 31.521 22 Libanon Khalil Beschir 15 19'55.381 + 36.238
Foto: A1 Grand Prix Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?