Brands Hatch - Šprint: Úvodné preteky, ktoré sú oproti hlavným divácky menej navštevované priniesli tentokrát odhalanie všetkých kariet. Okrem dominantného víťazstva tímu Veľká Británia získal tím Švajčiarska čestné miesto na pohári národov.
Tretí ročník 2007/2008 šampionátu národov má nového víťaza, ktorým sa po dnešnom úvodnom 20-minútovom súboji na anglickom okruhu stal tím Švajčiarska zásluhou Neela Janiho. Po zisku štvrtého miesta získal pred poobedným súbojom dostatok bodov pred Novým Zélandom, ktorý sa naopak musel zmieriť s tým, že iba teoretická šanca na titul zostala po včerajšej skazenej kvalifikácii iba nesplneným snom.
Okrem očakávania korunovácie sa zrak miestnych divákov upieral na domáceho pretekára Robbieho Kerra štartujúceho z pole position. V pretekoch, ktoré sa jazdia bez povinných zastávok nepustil Kerr nikoho pred seba a bez problémov si prišiel do cieľa pre tretie osobné víťazstvo v šampionáte A1GP. Zároveň tak zopakoval výkon, ktorý predviedviedol minulý rok domácim fanúšikom takisto v Šprinte.
Kvalifikačné umiestnenie z prvej rady si rovnako ako víťaz udržal do konca pretekov aj Jonathan Summerton z USA. Za touto dvojicou sa na poslednom pódiovom miesto ocitol Adam Carroll z Írska, keď si po súboji na úkor Švajčiarska polepšil o jedno miesto.
Český tím nevyužil nádejného postavenia na štarte a napriek posunu o jedno miesto dopredu sa musel zmieriť s tým, že preteky sú opäť bez bodov.
Brands Hatch - Šprint:
1 Veľká Británia Robbie Kerr 15 19'19.143 2 USA Jonathan Summerton 15 19'20.269 + 1.126 3 Írsko Adam Carroll 15 19'21.329 + 2.186 4 Švajčiarsko Neel Jani 15 19'23.268 + 4.125 5 India Narain Karthikeyan 15 19'23.610 + 4.467 6 Portugalsko Filipe Albuquerque 15 19'24.540 + 5.397 7 Južná Afrika Adrian Zaugg 15 19'25.257 + 6.114 8 Nový Zéland Jonny Reid 15 19'27.528 + 8.385 9 Holandsko Jeroen Bleekemolen 15 19'28.968 + 9.825 10 Francúzsko Franck Montagny 15 19'30.021 + 10.878 11 Nemecko Michael Ammermüller 15 19'30.346 + 11.203 12 Česká Republika Filip Salaquarda 15 19'31.138 + 11.995 13 Malajzia Fairuz Fauzy 15 19'33.497 + 14.354 14 Austrália John Martin 15 19'34.989 + 15.846 15 Kanada James Hinchcliffe 15 19'36.460 + 17.317 16 Brazília Alexandre Negrão 15 19'37.250 + 18.107 17 Taliansko Edoardo Piscopo 15 19'37.744 + 18.601 18 Pakistan Adam Khan 15 19'43.030 + 23.887 19 Indonézia Satrio Hermanto 15 19'49.097 + 29.954 20 Mexiko David Martínez 15 19'49.465 + 30.322 21 Čína Cheng Cong Fu 15 19'50.664 + 31.521 22 Libanon Khalil Beschir 15 19'55.381 + 36.238
Foto: A1 Grand Prix Media
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.