ŠPANĚLSKO - 1. ZÁVOD; Pilotovi stáje Super Nova Alvaro Parentemu se vstup do prestižního seriálu vydařil na výbornou. Při svém debutu získal ihned vítězství a porazil o mnoho zkušenější jezdce Sennu a Zubera.
Šampionát GP2 odstartoval do své čtvrté sezony dnešním prvním závodem, pořádaným tradičně v rámci víkendu Grand Prix Formule 1. Vítěz kvalifikace Maldonado pokazil start, čehož využil Parente a z první zatáčky odjížděl v čele startovního pole se Zuberem za zadním spoilerem. Zkušený Rakušan během prvních dvou kol útočil, ale Portugalec si počínal bezchybně a tlaku odolal.
Maldonadovy potíže na startu způsobily ještě větší zhuštění pole v první zatáčce. Výsledkem byla kolize Bakkeruda a Filippiho. O kolo později ve stejném úseku havaroval Hanley s Rodriguezem a Tungem. Když na začátku cílové a startovní rovinky odstavil monopost ještě Conway, vedení závodu povolalo bezpečnostní vůz.
Situaci využili téměř všichni pro doplnění paliva a z boxů vyjel v čele opět Parente, mechanici stáje iSport však pomohli Sennovi překonat Zubera, jenž klesl na třetí pozici. Následoval Pantano, Valles, Petrov a Buemi. Nejen vítězi kvalifikace se start nevydařil. Ze zadních pozic se s Maldonadem prokousával také jeden z favoritů, přestože dnes v evropské části GP2 teprve debutoval, Romain Grosjean.
Dnešní úvodní podnik však mnoho zajímavého nenabídl. Parente si přes tlak soupeřů udržel vedení až do šachovnicového praporku. Druhý dokončil Senna a třetí Zuber. Další bodované pozice si rozdělili Pantano, Grosjean, Petrov, Buemi, Kobayashi. Bod za nejrychlejší kolo si také připsal Parente, když nejrychlejší muž závodu Valles nesplnil kritérium pro jeho zisk, nedokončil závod v Top10.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?