ŠPANĚLSKO - 1. ZÁVOD; Pilotovi stáje Super Nova Alvaro Parentemu se vstup do prestižního seriálu vydařil na výbornou. Při svém debutu získal ihned vítězství a porazil o mnoho zkušenější jezdce Sennu a Zubera.
Šampionát GP2 odstartoval do své čtvrté sezony dnešním prvním závodem, pořádaným tradičně v rámci víkendu Grand Prix Formule 1. Vítěz kvalifikace Maldonado pokazil start, čehož využil Parente a z první zatáčky odjížděl v čele startovního pole se Zuberem za zadním spoilerem. Zkušený Rakušan během prvních dvou kol útočil, ale Portugalec si počínal bezchybně a tlaku odolal.
Maldonadovy potíže na startu způsobily ještě větší zhuštění pole v první zatáčce. Výsledkem byla kolize Bakkeruda a Filippiho. O kolo později ve stejném úseku havaroval Hanley s Rodriguezem a Tungem. Když na začátku cílové a startovní rovinky odstavil monopost ještě Conway, vedení závodu povolalo bezpečnostní vůz.
Situaci využili téměř všichni pro doplnění paliva a z boxů vyjel v čele opět Parente, mechanici stáje iSport však pomohli Sennovi překonat Zubera, jenž klesl na třetí pozici. Následoval Pantano, Valles, Petrov a Buemi. Nejen vítězi kvalifikace se start nevydařil. Ze zadních pozic se s Maldonadem prokousával také jeden z favoritů, přestože dnes v evropské části GP2 teprve debutoval, Romain Grosjean.
Dnešní úvodní podnik však mnoho zajímavého nenabídl. Parente si přes tlak soupeřů udržel vedení až do šachovnicového praporku. Druhý dokončil Senna a třetí Zuber. Další bodované pozice si rozdělili Pantano, Grosjean, Petrov, Buemi, Kobayashi. Bod za nejrychlejší kolo si také připsal Parente, když nejrychlejší muž závodu Valles nesplnil kritérium pro jeho zisk, nedokončil závod v Top10.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?