ŠPANĚLSKO - 1. ZÁVOD; Pilotovi stáje Super Nova Alvaro Parentemu se vstup do prestižního seriálu vydařil na výbornou. Při svém debutu získal ihned vítězství a porazil o mnoho zkušenější jezdce Sennu a Zubera.
Šampionát GP2 odstartoval do své čtvrté sezony dnešním prvním závodem, pořádaným tradičně v rámci víkendu Grand Prix Formule 1. Vítěz kvalifikace Maldonado pokazil start, čehož využil Parente a z první zatáčky odjížděl v čele startovního pole se Zuberem za zadním spoilerem. Zkušený Rakušan během prvních dvou kol útočil, ale Portugalec si počínal bezchybně a tlaku odolal.
Maldonadovy potíže na startu způsobily ještě větší zhuštění pole v první zatáčce. Výsledkem byla kolize Bakkeruda a Filippiho. O kolo později ve stejném úseku havaroval Hanley s Rodriguezem a Tungem. Když na začátku cílové a startovní rovinky odstavil monopost ještě Conway, vedení závodu povolalo bezpečnostní vůz.
Situaci využili téměř všichni pro doplnění paliva a z boxů vyjel v čele opět Parente, mechanici stáje iSport však pomohli Sennovi překonat Zubera, jenž klesl na třetí pozici. Následoval Pantano, Valles, Petrov a Buemi. Nejen vítězi kvalifikace se start nevydařil. Ze zadních pozic se s Maldonadem prokousával také jeden z favoritů, přestože dnes v evropské části GP2 teprve debutoval, Romain Grosjean.
Dnešní úvodní podnik však mnoho zajímavého nenabídl. Parente si přes tlak soupeřů udržel vedení až do šachovnicového praporku. Druhý dokončil Senna a třetí Zuber. Další bodované pozice si rozdělili Pantano, Grosjean, Petrov, Buemi, Kobayashi. Bod za nejrychlejší kolo si také připsal Parente, když nejrychlejší muž závodu Valles nesplnil kritérium pro jeho zisk, nedokončil závod v Top10.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?