Predbežná štartová listina Indianapolis 500

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Fernandez Racing
Matej Krajčovič 13. dubna 2008 14:06
Sdílej:

Štartová listina naslávnejších pretekov v americkom, no i celosvetovom meradle postupne dostáva finálnu podobu.

Zatiaľ je v štartovej listine niekoľko bielych miest, kde bude pilot ešte dodatočne oznámený. Mená tímov sú však už konečné. Listina okrem účastníkov celého šampionátu IndyCar (vrátane tímov presunutých z CCWS) obsahuje aj niekoľko mien, ktoré do monopostu Dallara každoročne usadajú len na tieto jedny preteky. Príkladom je veterán Max Papis. Indy 500 skutočne nie je pretekom ako každý iný. Program na trati začína už 4. mája, hoci samotné preteky sú až 25. mája. Dôvodom je nebývale veľký počet štartujúcich (tento rok maximálne 39, tento počet je limitovaný počtom motorov ktoré dokáže Honda dodať) a hlavne to, že veľká časť z nich štartuje iba na Indianapolis a ostatné preteky v kalendári ignoruje. Preto sú v prvé dva dni (4. a 5. mája) pre nich vyčlenené samostatné tréningy, tzv. Rookie Orientation. Aj kvalifikácie sú rozčlenené do 3 dní. Preto sa teda celý proces začína už takto skoro. Povšimnite si taktiež, že niektoré tímy si rezervovali možnosť nasadiť viac monopostov ako nasadzujú v ostatných pretekoch sezóny. Pri Vison Racing sa špekuluje o možnosti štartu Paula Tracyho v 3. aute, pri Penske o návrate Sama Hornisha Jr. Auto navyše môže nasadiť aj Panther Racing. 2 A.J. Foyt IV Vision Racing 3 Helio Castroneve Team Penske 4 Vitor Meira Panther Racing 5 Oriol Servia KV Racing Technology 6 Ryan Briscoe Team Penske 7 Danica Patrick Andretti Green Racing 8 Will Power KV Racing Technology 9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing10 Dan Wheldon Target Chip Ganassi Racing11 Tony Kanaan Andretti Green Racing12 Tomas Scheckter Luczo Dragon Racing14 Darren Manning A.J. Foyt Enterprises15 Buddy Rice Dreyer & Reinbold Racing16 Alex Lloyd Rahal Letterman Racing17 Ryan Hunter-Reay Rahal Letterman Racing18 Bruno Junqueira Dale Coyne Racing19 Mario Moraes Dale Coyne Racing20 Ed Carpenter Vision Racing21 ? Playa Del Racing22 ? Vision Racing23 Milka Duno Dreyer & Reinbold Racing24 Jay Howard Roth Racing25 Marty Roth Roth Racing26 Marco Andretti Andretti Green Racing27 Hideki Mutoh Andretti Green Racing33 E.J. Viso HVM Racing34 Franck Perera Conquest Racing36 Enrique Bernoldi Conquest Racing41 Larry Foyt A.J. Foyt Enterprises44 Max Papis Sam Schmidt Motorsports67 Sarah Fisher Sarah Fisher Racing77 ? Team Penske83 ? Panther Racing91 ? Hemelgarn Johnson98 ? CURB/Agajanian/Beck Motorsports99 Townsend Bell Dreyer & Reinbold Racing02 Justin Wilson Newman/Haas/Lanigan Racing06 Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan Racing? ? PDM Racing
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?