Mexiko - ŠPRINT: Úvodnú kratšiu verziu pretekov postihla hromadná havária, ktorá si vyžiadala prerušenie. Po rozbehnutí pretekov sa však Jonny Reid ujal vedenia hneď v úvode a dotiahol tím k ďalšiemu cennému víťazstvu.
Okruh bratov Rodriguezových predviedol ihneď po štarte drámu v podobe hromadnej havárie, v ktorej sa ocitol tím Írska, Veľkej Británie, Švajčiarska, Pakistanu a Nemecka. Incident si pre trosky na trati vyžiadal prerušenie pretekov červenou vlajkou.
Všetky tímy dostali príležitosť opraviť svoje monoposty a na opakovaný štart sa postavili v rovnakom poradí, aké určila kvalifikácia s výnimkou Nemecka, keďže u tohto auta došlo pri kolízii k príliš veľkému poškodeniu.
Druhý štart bol už bezproblémový a prvenstvo si udržal Adrian Zaugg z Južnej Afriky nasledovaný po prvom kole Novým Zélandom, Veľkou Britániou, Švajčiarskom a Írskom. Netrvalo však dlho a vedenia sa v treťom kole ujal Jonny Reid z Nového Zélandu, keď v prvej zákrute prekonal 21-ročného Juhoafričana. Zakrátko sa ale objavili u Zaugga väčšie problémy a paradoxne po zisku pole position bol nútený medzi prvými opustiť kokpit monopostu A1GP.
V polovici krátkych pretekov zamrzol úsmev vedeniu českého tímu, pretože Filip Salaquarda po prejazde šikanou dostal hodiny a pre nebezpečnú pozíciu na trati muselo prísť na rad bezpečnostné auto. Po troch kolách však červené Ferrari opustilo trať a mohlo sa opäť začať v súbojoch.
Vedenie si naďalej udržal Nový Zéland až do samotného záveru, avšak o ďalšie dve pozície sa zvádzal tuhý boj. Neel Jani zo Švajčiarska tvrdo útočil na Olivera Jarvisa z Veľkej Británie pri súboji o druhé miesto. Brit však pozíciu uhájil a Jani si následne až do konca pretekov musel posledné pódiové umiestnenie v tesných súbojoch udržať pred Írskom a USA.
Až v samotnom závere si Čína vybojovala prémiový bod za najrýchlejšie kolo pretekov.
Mexiko - Šprint - preteky:
1 Nový Zéland Jonny Reid 14 20'59.462 2 Veľká Británia Oliver Jarvis 14 21'02.159 + 2.697 3 Švajčiarsko Neel Jani 14 21'03.207 + 3.745 4 Írsko Adam Carroll 14 21'03.753 + 4.291 5 USA Jonathan Summerton 14 21'04.183 + 4.721 6 Portugalsko Filipe Albuquerque 14 21'06.587 + 7.125 7 Kanada Robert Wickens 14 21'07.249 + 7.787 8 Holandsko Jeroen Bleekemolen 14 21'08.059 + 8.597 9 Malajzia Alex Yoong 14 21'09.061 + 9.599 10 Brazília Bruno Junqueira 14 21'10.414 + 10.952 11 Taliansko Edoardo Piscopo 14 21'11.000 + 11.538 12 Francúzsko Jonathan Cochet 14 21'11.945 + 12.483 13 India Narain Karthikeyan 14 21'14.321 + 14.859 14 Indonézia Satrio Hermanto 14 21'15.062 + 15.600 15 Libanon Jimmy Auby 14 21'16.432 + 16.970 16 Mexiko David Garza 14 21'17.825 + 18.363 17 Čína Cheng Cong Fu 13 21'18.111 + 1 lap 18 Česká Republika Filip Salaquarda 4 5'47.327 DNF 19 Pakistan Adam Khan 4 6'26.176 DNF 20 Južná Afrika Adrian Zaugg 2 2'46.393 DNF 21 Austrália John Martin 0 DNF 22 Nemecko Michael Ammermüller 0 DNS
Foto: A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?