Panther Racing 2008 Preview

Meira, Vitor
Meira, Vitor, foto: IndyCar Media
iM3 18. března 2008 08:00
Sdílej:

SEASON PREVIEW: Panther Racing letos vsadí na jednoho koně. Tím je již několikaletá černá ovce seriálu, Vitor Meira. Brazilský pilot stále čeká na první triumf v kariéře. Podaří se mu konečně uspět?

Panther Racing chce obnovit svoji zašlou slávu. V roce 2001 a 2002 slavili titul šampióna, za volantem tehdy seděl mladý Sam Hornish. Od té doby mají výkony stáje sestupnou tendenci. Teprve s nástupem Vitora Meiri blýskla naděje na lepší časy, nicméně kýžené prvenství stálé uniká. V loňském roce nasazoval tým dva vozy, jeden řídil Vitor Meira, druhý Kosuke Matsuura. Japonec však o místo přišel a Panther Racing vložilo všechny trumfy do brazilského talentu. Sponzorství na monopostu si nadále udržela organizace Delphi, ovšem hlavním sponzorem bude armáda spojených států - National Gard, která v sérii NASCAR "chrání" vůz Dale Earnhardta Jr. Do pokladny týmu bude přispívat i nový technický ředitel Henri Durand. Že vám je to jméno povědomé? Ano, tento člověk se 20 let pohyboval ve Formuli 1. V letech 1990 a 1991 stál za triumfem Ayrtona Senny a roku 1998 a 1999 slavil s Mikou Hakkinenem. Henri Durand má před sebou první rok v Panther Racing, do týmu přinesl velké naděje a očekávání. JOHN BARNES - spolumajitel Panther Racing Jako tým jsme přes zimu udělali vše co bylo v našich silách. Strávili jsme mnoho času na vývoji a výzkumu. Náš nový technický ředitel reorganizoval celé naše technické operace a provedl několik zásadních vylepšení. Rychle prokázal, že je klíčovým členem týmu. Bude to pro nás, sponzory a fanoušky výjimečný rok. VITOR MEIRA Datum narození: 27.3. 1977 Místo narození: Brasilia, Brazílie Bydliště: Indianapolis Jsem nadšený. Po dobu přestávky jsme tvrdě pracovali. Určitě se to vyplatilo. Je skvělé mít Delphi a National Gard na palubě. Je neuvěřitelné, kolik know-how a respektu s nimi přišlo. Máme se toho od sebe tolik co učit. S National Gard zažijeme nová dobrodružství. Tento druh podpory mi pomůže dostat se na Victory Lane. PANTHER RACING Startovní číslo: 4 Manažer týmu: Ron Catt Technický ředitel: Henri Durand Závodní inženýr: Brent Harvey Šéfmechanik Dan Miller 2007 REVIEW Starty: 36 Vítězství: 0 TOP 5: 5 TOP 10: 15 Pole-position: 0 Kol ve vedení: 88 Nejlepší pozice v kvalifikaci: 6 Nejlepší pozice v závodě: 4 Počet dojezdů do cíle: 22
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?