Conquest Racing prechádza do IndyCar

Heylen, Jan
Heylen, Jan, foto: Mi-Jack Conquest Racing
Matej Krajčovič 26. února 2008 13:36
Sdílej:

Tímy po zrušení ChampCar World Series už začali ohlasovať prechod do IndyCar. Prvým z nich je Conquest Racing. Potvrdil aj jedného z pilotov, ktorým bude Francúz Franck Perera.

Conquest Racing už s IndyCar skúsenosti má, možno aj preto je prvým tímom ktorý prechod ohlásil. Objavil sa v sezónach 2001 a 2002. Predpokladá sa, že prídu aj ďalšie tímy, Newman/Haas/Lanigan, PKV, Forsythe a Pacific Coast Motorsport by mali nasadiť po dve autá, Walker Racing a Minardi Team USA po jednom. Na ich oficiálne vyhlásenie si však musíme na rozdiel od Conquest Racing ešte nejaký čas počkať. Tímový šéf Eric Bachelart: „Konečne sme tu ako jedna séria. Naša práca ešte len začína, ale solidarita v sérii nám to veľmi uľahčí. Našťastie to pre nás nie je neznáma pôda. Samozrejme, úroveň odvtedy narástla a my musíme odviesť mnoho práce aby sme sa dostali na rovnakú úroveň ako tímy IRL, ale o tom sú preteky.“ Tímy ktoré sa do IndyCar pridajú, dostanú Dallary od Tony Georgea, spolu s motormi Honda. Ušetria tak časť nákladov. Perera minulý rok pretekal v Champ Car Atlantic a stal sa nováčikom roka. Celkovo skončil druhý.  Pozoruhodná bola hlavne jeho spoľahlivosť, dokázal totiž dokončiť všetky kolá vypísané v roku 2007.  „Som potešený, že moji manažéri sa dokázali dohodnúť s Conquestom na pokračovaní v spojenej sérii. Nebude to ľahký štart - učiť sa s novým autom a nové trate.“ Francúzov tímový kolega ešte nie je známy, aj Conquest však určite nastúpi s dvomi autami.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?