Champ Car možná do 48 hodin zbankrotuje

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 12. února 2008 16:24
Sdílej:

Na bitevním poli mezi sériemi Champ Car a IndyCar se toho za posledních dnů stalo opravdu hodně. Nyní kolují zvěsti, že CCWS již dlouho existovat nebude a vyhlásí bankrot.

Krátká rekapitulace: O víkendu se objevily zprávy, že obě americké formulové série začali jednat o opětovném spojení. Tony George, majitel IRL, odcestoval do Japonska pokusit se přesunout termín pořádání závodu v Motegi, který by kolidoval s Long Beach. Dále slíbil finanční pomoc, motory a šasi pro všechny příchozí týmy z CCWS. Mezitím dostali majitelé Champ Car Kevin Kolkoven a Gerry Forsythe záchvat zuřivosti na média a po tisku vzkázali, že prozatím ukončují veškerá jednání a sezóna 2008 bude pokračovat podle plánu.
Dnes prosákli na povrch zajímavé informace. Podle internetového serveru SpeedTV série Champ Car oznámí do 48 hodin krach, aby se vyhnula případným žalobám v důsledku nesplnění smluvním podmínek. Pokud by došlo již letos ke spojení, muselo by Champ Car čelit mnoha sankcím. Zejména ze stran závodních okruhu. Laguna Seca, Elkhart Lake, St. Jovite, Kanada, Belgie, Španělsko a Nizozemí, s těmi se ve společném kalendáři nepočítá. V pozici krachující společnosti by se Champ Car určitě některým žalobám mohlo vyhnout. Steve Johnson, prezident Champ Car, byl včera večer dotázán na zvěsti ohledně bankrotu. Odpověď prostřednictvím e-mailu byla poněkud vyhýbavá: „Takou informaci nemám, fámy o bankrotu slýchám už 18 měsíců.“
Zcela jiné světlo na komentář Steva Johnsona vnáší případ Pat Caporali. Caporali byla před pár týdny zaměstnána jako nová ředitelka pro styk s veřejností. Nicméně bylo jí sděleno, že rozhodně neprohloupí, pokud se vrátí na své místo v týmu Chipa Ganassi, jejích služeb už nebude potřeba.  Podobně dopadlo i několik dalších zaměstnanců. Museli přestat pracovat na projektech pro rok 2008 a někteří z nich ukončili pracovní poměr. Je logické, že Champ Car by samo od sebe bankrot nevyhlásilo. Za nitky tahá IndyCar, pro které se jeví toto řešení jako nejlepší. Slibovaná podpora pro nově příchozí týmy a navíc tři závody připojené ke kalendáři IRL (Long Beach, Edmonton, Austrálie). To je důkazem Georgeho úsilí, jež pravděpodobně dospěje k uspokojivému konci. Do začátku sezóny IndyCar zbývá 44 dní. Pro fanouška spoustu času, pro zákulisní machinace velmi krátká doba.
Témata:
IRL
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.