Champ Car možná do 48 hodin zbankrotuje

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 12. února 2008 16:24
Sdílej:

Na bitevním poli mezi sériemi Champ Car a IndyCar se toho za posledních dnů stalo opravdu hodně. Nyní kolují zvěsti, že CCWS již dlouho existovat nebude a vyhlásí bankrot.

Krátká rekapitulace: O víkendu se objevily zprávy, že obě americké formulové série začali jednat o opětovném spojení. Tony George, majitel IRL, odcestoval do Japonska pokusit se přesunout termín pořádání závodu v Motegi, který by kolidoval s Long Beach. Dále slíbil finanční pomoc, motory a šasi pro všechny příchozí týmy z CCWS. Mezitím dostali majitelé Champ Car Kevin Kolkoven a Gerry Forsythe záchvat zuřivosti na média a po tisku vzkázali, že prozatím ukončují veškerá jednání a sezóna 2008 bude pokračovat podle plánu. Dnes prosákli na povrch zajímavé informace. Podle internetového serveru SpeedTV série Champ Car oznámí do 48 hodin krach, aby se vyhnula případným žalobám v důsledku nesplnění smluvním podmínek. Pokud by došlo již letos ke spojení, muselo by Champ Car čelit mnoha sankcím. Zejména ze stran závodních okruhu. Laguna Seca, Elkhart Lake, St. Jovite, Kanada, Belgie, Španělsko a Nizozemí, s těmi se ve společném kalendáři nepočítá. V pozici krachující společnosti by se Champ Car určitě některým žalobám mohlo vyhnout. Steve Johnson, prezident Champ Car, byl včera večer dotázán na zvěsti ohledně bankrotu. Odpověď prostřednictvím e-mailu byla poněkud vyhýbavá: „Takou informaci nemám, fámy o bankrotu slýchám už 18 měsíců.“ Zcela jiné světlo na komentář Steva Johnsona vnáší případ Pat Caporali. Caporali byla před pár týdny zaměstnána jako nová ředitelka pro styk s veřejností. Nicméně bylo jí sděleno, že rozhodně neprohloupí, pokud se vrátí na své místo v týmu Chipa Ganassi, jejích služeb už nebude potřeba.  Podobně dopadlo i několik dalších zaměstnanců. Museli přestat pracovat na projektech pro rok 2008 a někteří z nich ukončili pracovní poměr. Je logické, že Champ Car by samo od sebe bankrot nevyhlásilo. Za nitky tahá IndyCar, pro které se jeví toto řešení jako nejlepší. Slibovaná podpora pro nově příchozí týmy a navíc tři závody připojené ke kalendáři IRL (Long Beach, Edmonton, Austrálie). To je důkazem Georgeho úsilí, jež pravděpodobně dospěje k uspokojivému konci. Do začátku sezóny IndyCar zbývá 44 dní. Pro fanouška spoustu času, pro zákulisní machinace velmi krátká doba.
Témata:
IRL
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.