GP2 ASIA: Grosjean debutoval jasným triumfem

Premat, Alexandre
Premat, Alexandre, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 26. ledna 2008 17:03
Sdílej:

DUBAJ - 1. ZÁVOD; Romain Grosjean překvapoval už v předsezónních testech a při prvním závodě asijské série závodů GP2 v Dubaji porazil konkurenci s jistotou zkušeného profesionála.

Grosjean využil startovní pozice a ujal se vedení. S vozem stáje ART Grand Prix se hned v prvním kole vzdálil soupeřům o 1,7 vteřiny. Částečně se na úniku podepsal i duel jeho pronásledovatelů Senny a Souceka na druhé a třetí pozici.

V dobrém světle se představil ambiciózní Ind Chandhok, startující s loni mistrovským týmem iSport, ale na týmového kolegu Sennu nestačil a po zastávce v boxech podcenil přilnavost studených gum. Výsledkem byl smyk a propad o několik pozic. Přes další hodiny to však nakonec na první mistrovský bod stačilo.

Po suverénním výkonu projel první pod šachovnicí Grosjean s náskokem přes dvanáct vteřin. Druhý Senna zbytečně pro velký odstup neútočil a raději se spokojil s jistým druhým místem. Třetí skončil Soucek z týmu DPR, kterému se loni v evropské části GP2 až tak nedařilo, proto svoje druhé pódiové umístění řádně oslavoval.

Čtvrtý dokončil závod Valles, ale hlavním překvapením byl skvělý výkon nové stáje v boxech GP2, jíž je v asijské části Meritus Mahara s piloty Filippim a Yoshimotem, kteří dojeli na páté a šesté pozici. Poslední bodované pozice si rozdělili Buemi a zmíněný Chandhok. Nejrychlejší kolo pak zaznamenal synovec legendárního Ayrtona Senny Bruno.

 1.  Grosjean           ART Grand Prix            59:25.309  2.  Senna              iSport International       + 12.358  3.  Soucek             DPR                        + 17.347  4.  Valles             FMS International          + 17.768  5.  Filippi            Qi-Meritus Mahara          + 18.309  6.  Yoshimoto          Qi-Meritus Mahara          + 28.209  7.  Buemi              Trust Team Arden           + 30.970  8.  Chandhok           iSport International       + 36.568  9.  Fauzy              Super Nova Racing          + 40.767 10.  Valerio            Durango                    + 46.218

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.