DUBAJ - 1. ZÁVOD; Romain Grosjean překvapoval už v předsezónních testech a při prvním závodě asijské série závodů GP2 v Dubaji porazil konkurenci s jistotou zkušeného profesionála.
Grosjean využil startovní pozice a ujal se vedení. S vozem stáje ART Grand Prix se hned v prvním kole vzdálil soupeřům o 1,7 vteřiny. Částečně se na úniku podepsal i duel jeho pronásledovatelů Senny a Souceka na druhé a třetí pozici.
V dobrém světle se představil ambiciózní Ind Chandhok, startující s loni mistrovským týmem iSport, ale na týmového kolegu Sennu nestačil a po zastávce v boxech podcenil přilnavost studených gum. Výsledkem byl smyk a propad o několik pozic. Přes další hodiny to však nakonec na první mistrovský bod stačilo.
Po suverénním výkonu projel první pod šachovnicí Grosjean s náskokem přes dvanáct vteřin. Druhý Senna zbytečně pro velký odstup neútočil a raději se spokojil s jistým druhým místem. Třetí skončil Soucek z týmu DPR, kterému se loni v evropské části GP2 až tak nedařilo, proto svoje druhé pódiové umístění řádně oslavoval.
Čtvrtý dokončil závod Valles, ale hlavním překvapením byl skvělý výkon nové stáje v boxech GP2, jíž je v asijské části Meritus Mahara s piloty Filippim a Yoshimotem, kteří dojeli na páté a šesté pozici. Poslední bodované pozice si rozdělili Buemi a zmíněný Chandhok. Nejrychlejší kolo pak zaznamenal synovec legendárního Ayrtona Senny Bruno.
1. Grosjean ART Grand Prix 59:25.309 2. Senna iSport International + 12.358 3. Soucek DPR + 17.347 4. Valles FMS International + 17.768 5. Filippi Qi-Meritus Mahara + 18.309 6. Yoshimoto Qi-Meritus Mahara + 28.209 7. Buemi Trust Team Arden + 30.970 8. Chandhok iSport International + 36.568 9. Fauzy Super Nova Racing + 40.767 10. Valerio Durango + 46.218
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.