DUBAJ - 1. ZÁVOD; Romain Grosjean překvapoval už v předsezónních testech a při prvním závodě asijské série závodů GP2 v Dubaji porazil konkurenci s jistotou zkušeného profesionála.
Grosjean využil startovní pozice a ujal se vedení. S vozem stáje ART Grand Prix se hned v prvním kole vzdálil soupeřům o 1,7 vteřiny. Částečně se na úniku podepsal i duel jeho pronásledovatelů Senny a Souceka na druhé a třetí pozici.
V dobrém světle se představil ambiciózní Ind Chandhok, startující s loni mistrovským týmem iSport, ale na týmového kolegu Sennu nestačil a po zastávce v boxech podcenil přilnavost studených gum. Výsledkem byl smyk a propad o několik pozic. Přes další hodiny to však nakonec na první mistrovský bod stačilo.
Po suverénním výkonu projel první pod šachovnicí Grosjean s náskokem přes dvanáct vteřin. Druhý Senna zbytečně pro velký odstup neútočil a raději se spokojil s jistým druhým místem. Třetí skončil Soucek z týmu DPR, kterému se loni v evropské části GP2 až tak nedařilo, proto svoje druhé pódiové umístění řádně oslavoval.
Čtvrtý dokončil závod Valles, ale hlavním překvapením byl skvělý výkon nové stáje v boxech GP2, jíž je v asijské části Meritus Mahara s piloty Filippim a Yoshimotem, kteří dojeli na páté a šesté pozici. Poslední bodované pozice si rozdělili Buemi a zmíněný Chandhok. Nejrychlejší kolo pak zaznamenal synovec legendárního Ayrtona Senny Bruno.
1. Grosjean ART Grand Prix 59:25.309 2. Senna iSport International + 12.358 3. Soucek DPR + 17.347 4. Valles FMS International + 17.768 5. Filippi Qi-Meritus Mahara + 18.309 6. Yoshimoto Qi-Meritus Mahara + 28.209 7. Buemi Trust Team Arden + 30.970 8. Chandhok iSport International + 36.568 9. Fauzy Super Nova Racing + 40.767 10. Valerio Durango + 46.218
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.