ZHUHAI - 2.TRÉNING: Tesný súboj o zaznamenanie najlepšieho času vyšiel v záverečnej piatkovej jazde Adamovi Carrollovi. Enge pri svojej tohtoročnej premiére dvanásty.
Napriek rannému tréningu a tým pádom aj skúsenostnému víkendovému bonusu navyše sa nemecký nováčik Michael Ammermüller musel po dnešku uspokojiť s tretím miestom. Naopak potenciál tímu dnes naplno predviedol Adam Carroll, ktorý tesne porazil Kanaďana Roberta Wickensa. Celkovo bolo štartovné pole vysoko vyrovnané, keď sa na okruhu dlhom 4,3 kilometrov zmestilo prvých dvanásť pilotov do prvej dvanástky.
Pre Českú Republiku však bol udalosťou číslo jeden návrat Tomáša Engeho za volant monopostu A1GP. Je jasné, že jazdec jeho formátu nemôže sklamať, čo hneď predviedol dvanástym najlepším časom.
Zhuhai - výsledky 2. tréningu - 14.12.2007:
1 Írsko Adam Carroll 1'23.279 26 2 Kanada Robert Wickens 1'23.771 0.492 10 3 Nemecko Michael Ammermüller 1'23.848 0.569 16 4 Holandsko Jeroen Bleekemolen 1'23.891 0.612 20 5 Čína Cheng Cong Fu 1'23.940 0.661 25 6 Francúzsko Loïc Duval 1'23.949 0.670 13 7 India Narain Karthikeyan 1'24.111 0.832 20 8 Indonézia Satrio Hermanto 1'24.119 0.840 31 9 Brazília Sérgio Jimenez 1'24.248 0.969 17 10 Nový Zéland Jonny Reid 1'24.265 0.986 27 11 Švajčiarsko Neel Jani 1'24.309 1.030 16 12 Česká Republika Tomáš Enge 1'24.484 1.205 25 13 Veľká Británia Oliver Jarvis 1'24.563 1.284 19 14 Taliansko Edoardo Piscopo 1'24.593 1.314 22 15 Malajzia Alex Yoong 1'24.754 1.475 19 16 Mexiko David Garza 1'24.973 1.694 23 17 USA Jonathan Summerton 1'24.976 1.697 24 18 Austrália Ian Dyk 1'24.991 1.712 23 19 Južná Afrika Adrian Zaugg 1'25.030 1.751 24 20 Portugalsko João Urbano 1'25.360 2.081 24 21 Libanon Khalil Beschir 1'25.458 2.179 25 22 Pakistan Adam Khan 1'25.947 2.668 25
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.