MEXICO CITY - PRETEKY: Pred odchodom do Formuli 1 nemohol francúzsky rodák ukončiť kariéru pilota Champ Car lepšie a to najmä po dramatickom závere pretekov.
Začiatok pretekov sa nevyhol problémov, pretože po zhasnutí semaforu zostali na trati stáť až štyria piloti, čo podnietilo vedenie pretekov k okamžitej žltej fáze. Servia, Philippe a Tracy našťastie za pomoci maršálov pokračovali a dohnali spomalenú kolónu súperov, museli sa však zmieriť s umiestnením na konci štartovného poľa. Oveľa horšie skončil Dan Clarke, pretože stojaci monopost sa už nepodarilo rozbehať ani mechanikom v boxoch.
Po absolvovaní troch zahrievacích kôl navyše, kedy využili zastávku v boxoch Tagliani a Philippe, sa preteky mohli konečne začať. Will Power si dokázal pred Sebastienom Bourdaisom udržať najvýhodnejšiu štartovnú pozíciu. Za vedúcou dvojicou pokračoval na predných miestach Wilson, Tracy, Doornbos, Pagenaud a Rahal. Iba dve kolá na to zradila Roberta Doornbosa technika a musel predčasne odstúpiť z pretekov.
Až do 23. kola, kedy sa začala prvá plánovaná séria zastávok sa na poradí takmer nič nemenilo, avšak u Justina Wilsona sa už v tom čase objavovali technické problémy, ktoré sa s ním vliekli až do samotného záveru. Po celkových až piatich návštevách mechanikov sa musel uspokojiť s desiatým miestom v cieli. Najvyšší pretekár štartovného poľa však nemusel príliš smútiť, pretože titul vicemajstra mu vďaka Doornbosovým problémom neunikol.
Naproti problémom pilota tímu RSPORTS došlo práve počas zastávok k zásadnej zmene vo vedení v prospech Sebastiena Bourdaisa. Štartovné pole s francúzskym pretekárom na čele sa prejazdilo k ďalšej hromadnej zastávke v 46. kole. K stabilnej dvojici Bourdais a Power sa na tretie miesto posunul Graham Rahal.
Štartovné pole sa postupne blížilo k záverečnej časti pretekov, avšak na rad prišiel nečakane výjazd bezpečnostného auta v 55. kole, čo pilotov zneistilo v tom, či ešte budú môcť zasiahnúť do aktuálnej pozície, alebo dojazdia v spomalenom tempe pod šachovnicovou vlajkou.
Krátko pred spustením plného tempa zradila Katherine Legge technika. Iba päť kôl pred koncom opustilo bezpečnostné auto trať, čo situáciu záverečných pretekov sezóny značne zdramatizovalo a piloti naplno využívali posledné zásoby prídavného výkonu P2P. Napriek tomu sa Willovi Powerovi po dvoch pole position za sebou nepodarilo doviesť monopost prvý do cieľa a Sebastien Bourdais si tak mohol naplno užiť svoje posledné víťazstvo zámorského šampionátu Champ Car.
Zaznamenanie najrýchlejšieho kola pretekov bolo dnes trochu kuriózne. Robert Doornbos sice preteky predčasne ukončil v 6. kole, ale mechanikom sa podarilo o dve kolá neskôr spojazdniť monopost do tej miery, aby poslúžilo aspoň na jedno merané kolo. S minimom paliva v nádrži vyrazil holandský pretekár na trať, aby zajazdil doslova rekordné kolo.
Foto: Photo by Brad Bernstein, USA LAT Photographic
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?