MEXICO CITY - 1. a 2. TRÉNING: Príprava na mestskej trati sa začala s oneskorením. Z dobrého výkonu sa najskôr tešil najvyšší muž štartovného poľa, avšak pred kvalifikáciou patrilo prvenstvo tímu Australia.
Piloti seriálu Champ Car dnes absolvovali prvé kilometre na mestskej trati v hlavnom meste Mexika. Na vrchol tabuľky sa v prvom tréningu vyšplhal bojovník o titul vicemajstra Justin Wilson, keď sa s odstupom iba päť stotín sekundy zaradil pred Sebastiena Bourdaisa. Na tretie miesto sa zaradil Oriol Servia.
Samotný tréning sa začal s oneskorením, pretože traťoví maršáli museli opraviť jeden z obrubníkov. Nebola to však jediná prekážka v boji o najlepšie časy. Červená fáza prerušila tréning krátko po spustení pre haváriu Nelsona Phillipa. Po oprave monopostu sa vrátil na trať až takmer v závere.
Druhý dvadsaťminútový tréning, ktorý je vždy na programe tesne pred kvalifikáciou tentokrát patril tímu Australia. Obaja piloti Wilson Power a Simon Pagenaud obsadili najvyššie priečky tabuľky, čím dali pred kvalifikáciou jasne najavo, že by radi udávali tempo v posledných pretekoch. Tretí skončil Neel Jani z tímu PKV Racing.
Foto: Champ Car World Series
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?