BRNO - 2. ZÁVOD; Nový Zéland slavil vítězství i v dnešním odpoledním delším závodě na brněnském okruhu. Výraznou měrou k tomu přispěly nejen rychlé časy pilota Jonny Reida, ale především pekelně rychlá a bezchybná práce jeho mechaniků při obou návštěvách boxů.
Start vyšel nejlépe vítězi kvalifikace Holandsku a Jeroen Bleekemolen kontroloval situaci na prvním místě startovního pole po velkou část závodu. Vydařený start ze sedmé pozice předvedl Nový Zéland, ale na druhé místo dosadila Reida zmíněná práce mechaniků.
Černý vůz sledoval vedoucí oranžový poté jako stín a při druhé zastávce u mechaniků šel do čela, aby po projetí cílové čáry mohli Novozélanďané slavit totální bodový brněnský úspěch.
Druhé místo udrželo pak do konce závodu Holandsko daleko před třetím Švýcarskem, které těsně následoval monopost Číny. Cheng navíc inkasoval bod ještě za nejrychlejší kolo dnešního druhého závodu.
Páté místo získala Francie před Irskem, ale Ir Carroll předvedl malý zázrak, když dovezl svůj vůz na pěkném šestém místě při startu z 18. místa!
S velkým odstupem následovala Brazílie a Německo, které doplatilo na nepodařenou druhou zastávku v boxech. Indie byla zásluhou expilota F1 Karthikeyana jedním z nejrychlejších vozů a odměnou byly dva body za deváté místo. Poslední bod si na konto připsala Itálie přes zdravotní indispozici Enrica Toccacela.
Slibný výkon opět předváděl Kerr ve voze Velké Británie, ale defekt ho vyřadil nejen z bojů o pódium, ale i o body. Také český vůz se představil v lepší formě. Erik aniš dojel dvanáctý a od posledního bodu byl vzdálen osm vteřin.
1. Jonny Reid / Nový Zéland 1h10:34.700 2. Jeroen Bleekemolen / Holandsko +7.146 3. Neel Jani / Švýcarsko +12.277 4. Cheng Cong Fu / Čína +12.723 5. Nicolas Lapierre / Francie +19.439 6. Adam Carroll / Irsko +24.348 7. Sergio Jimenez / Brazílie +29.625 8. Christian Vietoris / Německo +37.949 9. Narain Karthikeyan / Indie +38.385 10. Enrico Toccacelo / Itálie +49.406 11. James Hinchcliffe / Kanada +51.531 12. Erik Janis / Česká republika +57.799 13. Ian Dyk / Austrálie +1:02.548 14. Alex Yoong / Malajsie +1:03.238 15. Buddy Rice / USA +1:22.790 16. Adrian Zaugg / Jižní Afrika +1:23.100 17. Robbie Kerr / Velká Británie +1:23.733 18. Joao Urbano / Portugalsko +1:24.918 19. Satrio Hermanto / Indonésie +1:25.337 20. Adam Khan / Pákistán +1:31.515 21. Khalil Beschir / Libanon +1 kolo 22. Michel Jourdain Jr / Mexiko +1 kolo
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?